LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Hairmix: 'Vi vil give salonerne merværdi'



Hairmix satser på det anderledes og det specielle. Dét, der ikke kan købes på nettet eller i supermarkedet.  Og inden produkterne overhovedet finder vej til hylderne testes de for om de lever op til det, de lover.

”Indrømmet! Vi er ingrediensryttere. Vi ved rigtig meget, og vi kræver, at vore medarbejdere ved rigtig meget om produkterne, og at de har en høj, faglig stolthed”. Sådan lyder det fra Helen Tokebjerg, der sammen med sin mand Georg Harmes ejer og driver Hairmix. ”Og intet produkt slipper igennem hos os, uden at vores tekniske team har sagt god for det!”.

Teamet tester, om farverne kan det, de skal, om et produkt, der skal give volumen, giver volumen, og om et produkt, der skal holde, holder. Samtidig undersøges produkternes ingredienser, og er der ting i et produkt, det tekniske team ikke kan stå inde for, kommer det ganske enkelt ikke på hylderne.
”Det er utroligt vigtigt for os med åbenhed og ærlighed”, lyder det fra Helen Tokebjerg og så fortæller hun, at Hairmix-sloganet er, at det skal være sjovt at gå på arbejde.

”For os, for vore medarbejdere og for frisørerne”, fastslår hun, og for at understrege at det ikke bare er tomme ord, har Hairmix et samarbejde med hospitalsklovnene i Danmark

Vi vil give salonerne merværdi
Hairmix har et klart mål om at give salonerne merværdi og en god indtjening. Derfor har man sammensat en brandportefølje, der skiller sig ud, og som rummer produkter ingen andre på markedet har.

I produktporteføljen finder man RUSK, Hempz, organic, eco.kid og Headgear – alle sammen valgt ud fra kriterier om høj kvalitet. ”Vi lægger vægt på, at vores produktserier ikke bare er af en høj kvalitet, men at de kommer fra producenter som selv stiller store krav til sig selv og de etiske retningslinjer man arbejder efter.

”Blandt andet har vi den mest sunde permanente hårfarve på markedet samt en børneshampoo, der både forebygger og bekæmper lus, for at nævne nogle eksempler”, lyder det fra Helen, og hun tror ikke på store rabatter.

”I stedet vælger vi at støtte op om frisørerne, og give dem produkter, der sælger i salonen, så de kan tjene penge og ikke mindst få en god trafik i salonen ”, siger hun. Og så fornemmer hun klart, at ikke mindst nu, prioriterer mange saloner at have troværdige og loyale samarbejdspartnere. ”Og vi er faktisk – med vores 17 år på bagen – blandt branchens ældste leverandørvirksomheder”, påpeger hun, og tilføjer, at man gør rigtig meget ud af at bruge den store erfaring, man har, ligesom man vil drive en veletableret virksomhed, hvor intet er skubbet ind under gulvtæppet.

”Vore kunder kan bestille varer via web-sitet 24 timer i døgnet og vi leverer fra dag-til-dag.

Flere køber på nettet
Helen Tokebjerg ser en udvikling i branchen, der er for nedafgående. Flere og flere forbrugere køber deres produkter på nettet, og derfor vil salonerne i dag netop have noget anderledes – noget specielt, der ikke kan købes på nettet eller i supermarkedet rundt om hjørnet. Og netop derfor har Hairmix stor succes med  brands som RUSK og Headgear. ”Det kan ikke købes billigt på nettet, og det parallelimporteres ikke”, lyder det fra Helen. Spørger man Helen Tokebjerg, hvilke produkter, der er ”in” netop nu, svarer hun straks: Hårolie. ”Det rykker meget lige nu, men også tørshampooen er blandt de nye produkter, der er fokus på”. Og af nye upcomming produkter næver Helen Tokebjerg tørconditioner.

For Hairmix bliver det næste nye serien Avantgarde fra Hempz Coiffure. ”Serien rummer alle de nye, upcomming produkter”, siger hun. Således søger Hairmix også bevidst leverandører, som er stærke på det miljøvenlige, økologiske og naturlige område.

”Økologien og miljøvenligheden er i højsædet, og det rykker klart hos os. Således kan vi se, at salget af Organics farvesystemet er stærkt stigende inden for de seneste år”. Helen Tokebjerg forklarer, at det hidtil har været salonerne, der ønskede det miljøvenlige, men nu efterspørger forbrugerne det også.

”Flere og flere forbrugere er blevet opmærksomme på, hvad det er, der kommes i deres hovedbund, og de spørger frisørerne, hvilke farvesystemer, de bruger. De gjorde de ikke tidligere”. I forhold til miljøvenligheden er Hairmix også på forkant på virksomhedsplan.

”Vi gør en indsats for at være så CO2-neutrale som muligt. Vi kaster ikke længere brochurer i grams, men opfordrer til at forbrugeren ser dem på nettet, vi passer på i forhold til, hvor meget og hvilken type papir, vi bruger, og således søger vi selv at leve op til de standarder, vi sætter”.

Ydermere har Hairmix et samarbejde med Mødrehjælpen, der bl.a. går ud på, at frisører, der ønsker at skifte til Hairmix-produkter ikke blot destruerer de gamle produkter, men i stedet giver dem til Mødrehjælpen, der har rigtig stor gavn af dem.

Denne artikel blev bragt i 1. udgave 2011.

 

Se flere firmaprofiler her.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Balm beskytter, blødgør og glatter skægget. Produktet fås kun hos Brands4Hair - læs om det her.
HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsens serie af krøllejern opdateres nu med nye ergonomiske håndtag med digital touch teknologi til justering af temperaturen. Læs om det her.
Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Lernberger Stafsing har udviklet en håndpoleret kvalitetshårbørste med den perfekte balance mellem naturlige hår og lange nylon-børstehår. Se dem her.
Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Wash er det lavskummende og rensende shampoo til skæg for ægte mænd. Læs om produktet her.
Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Den unikke formulering giver et løft og farver allerede farvet hår op til 4 toner i et og samme trin. Læs om Vodue de Trinity Contraste farver her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent i Paris.
Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

For at byde foråret velkommen på bedste vis, begav Hair Magazine sig til Bologna for at opleve dét, der efter 50 år eksistens har vokset sig til et af verdens største arrangement i den professionelle skønhedsbranche.
Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

På den internationale branchemesse TOP HAIR – DIE MESSE i Düsseldorf fandtes der det meste til den, der elsker hår i alle dets former. Læs om det her og se billederne!
Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Der var fuldt hus, da en masse frisører blev inviteret indenfor af Wella Professionals til en aften, der skulle inspirere og gennemgå denne sæsons trends.
Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

I år var Sverige værtsland, og bestyrelsen arrangerede en weekend, der virkelig indeholdt alt og lidt til. Læs mere og se billederne her.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Jonas Shiran Larsen

Jonas Shiran Larsen

For Jonas Shiran Larsen er det fundamentale hos en god frisør mange ting. Det drejer sig ikke kun om gode teknikker og rejser jorden rundt.
Benjamin Martin

Benjamin Martin

Benjamin Martin har forladt et internationalt topjob hos Wella for at blive sin egen herre. Fremadrettet vil han blandt andet tilbyde coaching til frisører.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gun-Britt Makeover

Gun-Britt Makeover

Som noget nyt har Gun-Britt Coiffure startet Gun-Britt Makeover. Løbende vil vi kunne følge med i diverse makeovers. Her har I den første.
De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.
L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

Følg med her, da L'Oréal Professionnel i slutningen af januar indbød til presseevent i Paris i forbindelse med forårets lanceringer af to naturlige og bæredygtige nyheder.
Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.