LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

HH SIMONSEN®

Frisøren er vores omdrejningspunkt

Ønsket om at tilbyde frisørartikler til gode priser blev starten for HH Simonsen. Efter det første glattejern var solgt, havde vi brug for en føntørrer, så var der bud efter en softstyler, og salget af forskellige produkter gik slag i slag.

”Vi var tre ansatte: Henning, Hans og Simonsen. Vi skulle finde på et navn til firmaet, som klingede godt i ørerne. Det blev til HH Simonsen”.
HH Simonsen opstod i 2002 i den sønderjyske flække Skærbæk tæt ved dæmningen over til Rømø i Vadehavet. I dag er Henning salgschef. Hans hedder Schmidt til efternavn og Simonsen Lisbeth til fornavn. Tilsammen ejer de to sidstnævnte firmaet, foruden at de deler morgenkryddere og en lille datter på seks år. Hans og Lisbeth havde tidligere en frisørsalon i Skærbæk. Hans Schmidt kalder sig selv administrerende direktør/sælger/pakkedreng og blæksprutte.

”Vi startede for os selv, fordi en af mine bekendte fortalte, at priser på forskellige frisørprodukter godt kunne være lavere, end det vi skulle betale. Han kendte blandt andet til et glattejern, som kunne købes til en meget rimelig pris. ”Lad mig få 5.000 af dem,” sagde jeg til ham. Min bekendte havde kontakter til fabrikker i Asien, så Lisbeth og jeg fik 5.000 glattejern hentet hjem og solgte dem til frisører op til jul i 2002. De blev revet væk, og vi måtte bestille flere,” fortæller Hans Schmidt, som i dag, seks år efter, sidder i HH Simonsen’s kontorbygning med lager og ekstra lager i det nedlagte andelsmejeri på den anden side af vejen. Administration og lager ligger i Skærbæk, og showroom ligger i firmaets bygninger i Kolding.


Hans Schmidt oplyser videre, at firmaet i dag har vokset sig så stort, at HH Simonsen pr. 1. januar 2007 blev aktieselskab med en forventet årlig omsætning på ca. 30 mio. kr. og eksport til Norge, Sverige, Finland, Færøerne, Grønland, Frankrig, Spanien og Portugal. Uden en meget positiv opbakning fra den lokale Nordea-bank i Rødding som en væsentlig samarbejdspartner, mener Hans Schmidt at udviklingen af firmaet ville have været noget vanskeligere.

Ekstra indsats
”Efter det første glattejern var solgt, havde vi brug for en føntørrer. Så var der bud efter en softstyler, og salget af forskellige produkter gik slag i slag. Udviklingen gik hurtigt og blev så stor, at vi i dag kan præsentere et katalog på 70 sider med sakse, el-artikler, inventar, produktlinier og totalindretning af frisørsaloner samt diverse tilbehør. Vi fandt ud af, at vi ikke både kunne arbejde som frisører og passe vores nye firma. Først forpagtede vi vores salon i Skærbæk ud, og derefter solgte vi den. I dag kører både Lisbeth og jeg som sælgere ude i marken for at bevare den nære kontakt til frisørerne og for at have føling med udviklingen i branchen. Vores politik er, at ingen af firmaets nu 14 medarbejdere er for fine til noget. Så Lisbeth og jeg kan lige så vel være optaget af at pakke varer som at køre på landevejen, hvis der er behov for det.”

Hans Schmidt glæder sig over, at firmaet siden starten kun har haft tilgang af medarbejdere. Ingen afgang. Selv om der kan være lange arbejdsdage, lyder der ingen klager fra medarbejderne. Til gengæld kan den ekstra indsats aflæses på lønningssedlen, fortæller Hans Schmidt, mens han viser rundt i bygningen med kontor og lageret, hvor papkasser står i lange baner på hylder og i gange parat til ’afskibning’ fra Skærbæk.


Lavere priser
”Vores omdrejningsakse er frisører, og vores filosofi er, at gøre det godt for frisører. Vi startede firmaet, fordi vi var et par frisører, der fik mulighed for at levere produkter til de ”rigtige” priser. Meget hurtigt fandt vi også ud af, at vi var nødt til at producere direkte for at kunne holde priserne nede.

Med en stor eksport – det vil sige indkøb af en stor mængde enheder – kan vi købe til lavere priser. Dermed er vi også med til at hjælpe frisørerne til, at de kan købe deres varer til lavere priser, end hvis de skulle købe hos forhandlere, som køber ind i mindre mængder. Jeg vurderer, at vi er i stand til at sælge vore produkter til priser ca. 30-40 procent lavere på grund af en stor eksport.”

HH Simonsen får produceret sine varer på fabrikker i Østen. Alle er ISO 9002 godkendte og produceret efter europæisk standard. På firmaets kontor i Shanghai er ansat en asier, som sammen med eksport-manager og teknisk chef, Claus Nissen, styrer logistikken derude.

Asien
3-4 gange årligt rejser Hans Schmidt til Asien for at finde nye produkter.
HH Simonsen har samarbejde med tre fabrikker i Østen – to i Kina og en i Korea. Fra Australien henter HH Simonsen et større sakse-program med meget fine sakse. Samhandlen med udlandet betyder også en masse administrativt arbejde. Dels er det vigtigt at beskytte firmaets produkter, logo og emballager i EU og Norge som garanti for kvaliteten. Denne del af logistikken overvåges fra Madrid til en ”pakkepris” på 24.000 kr. årligt pr. produkt eller omkring 400.000 kr. i alt pr. år. Endvidere skal alle varer være RoHS godkendt, hvilket betyder at forbrugeren er sikret mod indhold af skadelige stoffer, som kan trænge ind i huden og sætte sig i blodbanerne. For hvert varenummer har HH Simonsen certifikat fra fabrikken, som garanterer at lovkravene er overholdt. Indtil nu er der over 40 certifikater. Den totale varemængde, der ankommer til Skærbæk, beløber sig til cirka 70 20-fods containere om året eller mere end en stor container hver uge.

”Hvis vi ikke ofrede så mange penge på kvalitetscheck, ville vi få varer hjem, som ikke er i orden. Foruden Claus Nissen har vi endnu en dansker i Asien. For at have styr på alle de nye produkter fotograferer han hvert enkelt produkt og sender billederne hjem på e-mail.”

Trådløst glattejern
”Nyeste skud på produktsortimentet er det trådløse glattejern, som vi har patenteret og præsenterede på frisørmessen i Forum i september. Næste forår bliver glattejernet vist på frisørmessen i Bologna samt på Canton-Messen i Kina. Jeg er sikker på, at produktet er så godt, at det vil skabe en større eksport og blive forhandlet af professionelle frisørsaloner i hele Europa. I alle tilfælde forventer vi os meget af det ny glattejern. Batteriet, som ligger i glattejernet, er udviklet i samarbejde med et kendt japansk firma og bliver produceret i Korea. Prisen forventes at ligge på ca. 1.500-1.700 kr. til forbrugerne. Jeg mener at huske, at vi mindst kasserede de første 30 glattejern, før vi var tilfredse. Problemet var, at batterierne ikke kunne holde varmen i tilstrækkelig lang tid. Men nu er spørgsmålet løst, og jeg håber, at det nye produkt bliver så godt modtaget, at vi slipper for de store udgifter til markedsføringen,” slutter Hans Schmidt.

Denne artikel blev bragt i Hair Magazine 5. udgave 2006.


Kontaktoplysninger:

HH SIMONSEN  a/s
Ribevej 18
6780 Skærbæk
Tlf.  73 75 10 12
www.hhsimonsen.dk


Se flere firmaprofiler her.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Stort udvalg i Barberpoles hos Frisørshopping

Stort udvalg i Barberpoles hos Frisørshopping

Du finder Danmarks største udvalg af de kendte barberpoles hos Frisørshopping. Nu er sortimentet yderligere udvidet, så der er noget for enhver salon og barbershop.
Balmain Paris introducerer Overnight Repair Serum

Balmain Paris introducerer Overnight Repair Serum

Som en nyhed i sin Care-serie, lancerer Balmain Paris nu Overnight Repair Serum, der reducerer synlige tegn på slidt og skadet hår.
Nyheder fra Dapper Dan hos Frisørshopping

Nyheder fra Dapper Dan hos Frisørshopping

Dapper Dan har lanceret et par nyheder, der netop er kommet til Danmark. Der er tale om Sea Salt Spray samt en Hair & Body shampoo, der forhandles af Frisørshopping.dk
Ocean Spray fra Maria Nila

Ocean Spray fra Maria Nila

Teksturspray med ekstra hold, der giver et naturligt resultat. Sulfat- og parabenefri med 100 % veganske ingredienser. Læs om det her.
Oxiblonde Evoplexx lysningspulver kun hos Brands4hair

Oxiblonde Evoplexx lysningspulver kun hos Brands4hair

Oxiblonde Evoplexx fra Trinity Haircare præsenterer nu en lysningsserie, der er både skånsom og med en masse fordele. Læs om den her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

WELLA TRENDS FORÅR/SOMMER 2016

WELLA TRENDS FORÅR/SOMMER 2016

Deltagerne fik vist de forskellige teknikker bag de nye Ecaille looks, samt hvordan de kunne tilpasse trendteknikkerne til de forskellige kundetyper, som opleves i salonen. Se alle billederne i artiklen.
Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Elite Experience blev afholdt for første gang for at markere Trinity Haircares 10 års jubilæum. Arrangementet i Amsterdam bød på et storslået show med Morten Lynge og Hasse Kliem på scenen.
Indvielse af Davines Village og WWHT i Parma

Indvielse af Davines Village og WWHT i Parma

I løbet af de tre dage i Parma blev frisørerne inviteret til en helhedsoplevelse med masser af hår, bæredygtigt initiativ og afgørelsen i Davines World Style Contest.
Revlon Style Masters fejrede 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters fejrede 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters fejrede ti år i Barcelona med et storslået show, inspirerende hår, de seneste trends og danske Brit Laursen i finalen i American Crew All-Star Challenge.
På forreste række til Danish Beauty Award 2018

På forreste række til Danish Beauty Award 2018

I Tivoli Congress Center var der gjort klar til en festlig aften i anledning af Danish Beauty Award. Hair Magazine sad klar på forreste række til at hylde alle de nominerede.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Finn Ellegaard

Finn Ellegaard

”For mig handler det ikke om at tjene masser af penge, men om at være rig på oplevelser”, siger Finn Ellegaard, som ejer Ellegaard Hairfactory på Frederiksberg og i Holte.
Kiyoshi Inoue

Kiyoshi Inoue

Kiyoshi Inoue er pæredansk japansk internationalist og frisør. Hjembyen er London med en nyåbnet livsstilsbutik "Environment". Skandinavien, England og japan er hans markeder for nyskabede tøjkollektioner.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Bliv inspireret af håret og moden, der var at finde på catwalken, da Balmain Paris afholdte modeshow i slutningen af juni.
Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Missede du den live tale som Hair Magazines Chief Editor, Camilla Svensson, holdt for frisørerne på Frisøren dag? Se den her!
Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till fine blow out brushes med denne video fra Björn Axén. Her får du indblik i stylingen af hele fire forskellige modeller med forskellige hårlængder og stil.
Har du set den nye glittertrend?

Har du set den nye glittertrend?

Nu kan man gå all-in på glitter og gøre det til en del af sit helhedslook ved at tilføje det til håret. Se det her!
Inspiration til brudefrisurer

Inspiration til brudefrisurer

Bryllupsæsonen er gået i gang! Der findes adskillige muligheder til brudefrisuren og ønsker fra bruden kan strække vidt. Se inspirationsvideoen her!