LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

HH SIMONSEN®

Frisøren er vores omdrejningspunkt

Ønsket om at tilbyde frisørartikler til gode priser blev starten for HH Simonsen. Efter det første glattejern var solgt, havde vi brug for en føntørrer, så var der bud efter en softstyler, og salget af forskellige produkter gik slag i slag.

”Vi var tre ansatte: Henning, Hans og Simonsen. Vi skulle finde på et navn til firmaet, som klingede godt i ørerne. Det blev til HH Simonsen”.
HH Simonsen opstod i 2002 i den sønderjyske flække Skærbæk tæt ved dæmningen over til Rømø i Vadehavet. I dag er Henning salgschef. Hans hedder Schmidt til efternavn og Simonsen Lisbeth til fornavn. Tilsammen ejer de to sidstnævnte firmaet, foruden at de deler morgenkryddere og en lille datter på seks år. Hans og Lisbeth havde tidligere en frisørsalon i Skærbæk. Hans Schmidt kalder sig selv administrerende direktør/sælger/pakkedreng og blæksprutte.

”Vi startede for os selv, fordi en af mine bekendte fortalte, at priser på forskellige frisørprodukter godt kunne være lavere, end det vi skulle betale. Han kendte blandt andet til et glattejern, som kunne købes til en meget rimelig pris. ”Lad mig få 5.000 af dem,” sagde jeg til ham. Min bekendte havde kontakter til fabrikker i Asien, så Lisbeth og jeg fik 5.000 glattejern hentet hjem og solgte dem til frisører op til jul i 2002. De blev revet væk, og vi måtte bestille flere,” fortæller Hans Schmidt, som i dag, seks år efter, sidder i HH Simonsen’s kontorbygning med lager og ekstra lager i det nedlagte andelsmejeri på den anden side af vejen. Administration og lager ligger i Skærbæk, og showroom ligger i firmaets bygninger i Kolding.


Hans Schmidt oplyser videre, at firmaet i dag har vokset sig så stort, at HH Simonsen pr. 1. januar 2007 blev aktieselskab med en forventet årlig omsætning på ca. 30 mio. kr. og eksport til Norge, Sverige, Finland, Færøerne, Grønland, Frankrig, Spanien og Portugal. Uden en meget positiv opbakning fra den lokale Nordea-bank i Rødding som en væsentlig samarbejdspartner, mener Hans Schmidt at udviklingen af firmaet ville have været noget vanskeligere.

Ekstra indsats
”Efter det første glattejern var solgt, havde vi brug for en føntørrer. Så var der bud efter en softstyler, og salget af forskellige produkter gik slag i slag. Udviklingen gik hurtigt og blev så stor, at vi i dag kan præsentere et katalog på 70 sider med sakse, el-artikler, inventar, produktlinier og totalindretning af frisørsaloner samt diverse tilbehør. Vi fandt ud af, at vi ikke både kunne arbejde som frisører og passe vores nye firma. Først forpagtede vi vores salon i Skærbæk ud, og derefter solgte vi den. I dag kører både Lisbeth og jeg som sælgere ude i marken for at bevare den nære kontakt til frisørerne og for at have føling med udviklingen i branchen. Vores politik er, at ingen af firmaets nu 14 medarbejdere er for fine til noget. Så Lisbeth og jeg kan lige så vel være optaget af at pakke varer som at køre på landevejen, hvis der er behov for det.”

Hans Schmidt glæder sig over, at firmaet siden starten kun har haft tilgang af medarbejdere. Ingen afgang. Selv om der kan være lange arbejdsdage, lyder der ingen klager fra medarbejderne. Til gengæld kan den ekstra indsats aflæses på lønningssedlen, fortæller Hans Schmidt, mens han viser rundt i bygningen med kontor og lageret, hvor papkasser står i lange baner på hylder og i gange parat til ’afskibning’ fra Skærbæk.


Lavere priser
”Vores omdrejningsakse er frisører, og vores filosofi er, at gøre det godt for frisører. Vi startede firmaet, fordi vi var et par frisører, der fik mulighed for at levere produkter til de ”rigtige” priser. Meget hurtigt fandt vi også ud af, at vi var nødt til at producere direkte for at kunne holde priserne nede.

Med en stor eksport – det vil sige indkøb af en stor mængde enheder – kan vi købe til lavere priser. Dermed er vi også med til at hjælpe frisørerne til, at de kan købe deres varer til lavere priser, end hvis de skulle købe hos forhandlere, som køber ind i mindre mængder. Jeg vurderer, at vi er i stand til at sælge vore produkter til priser ca. 30-40 procent lavere på grund af en stor eksport.”

HH Simonsen får produceret sine varer på fabrikker i Østen. Alle er ISO 9002 godkendte og produceret efter europæisk standard. På firmaets kontor i Shanghai er ansat en asier, som sammen med eksport-manager og teknisk chef, Claus Nissen, styrer logistikken derude.

Asien
3-4 gange årligt rejser Hans Schmidt til Asien for at finde nye produkter.
HH Simonsen har samarbejde med tre fabrikker i Østen – to i Kina og en i Korea. Fra Australien henter HH Simonsen et større sakse-program med meget fine sakse. Samhandlen med udlandet betyder også en masse administrativt arbejde. Dels er det vigtigt at beskytte firmaets produkter, logo og emballager i EU og Norge som garanti for kvaliteten. Denne del af logistikken overvåges fra Madrid til en ”pakkepris” på 24.000 kr. årligt pr. produkt eller omkring 400.000 kr. i alt pr. år. Endvidere skal alle varer være RoHS godkendt, hvilket betyder at forbrugeren er sikret mod indhold af skadelige stoffer, som kan trænge ind i huden og sætte sig i blodbanerne. For hvert varenummer har HH Simonsen certifikat fra fabrikken, som garanterer at lovkravene er overholdt. Indtil nu er der over 40 certifikater. Den totale varemængde, der ankommer til Skærbæk, beløber sig til cirka 70 20-fods containere om året eller mere end en stor container hver uge.

”Hvis vi ikke ofrede så mange penge på kvalitetscheck, ville vi få varer hjem, som ikke er i orden. Foruden Claus Nissen har vi endnu en dansker i Asien. For at have styr på alle de nye produkter fotograferer han hvert enkelt produkt og sender billederne hjem på e-mail.”

Trådløst glattejern
”Nyeste skud på produktsortimentet er det trådløse glattejern, som vi har patenteret og præsenterede på frisørmessen i Forum i september. Næste forår bliver glattejernet vist på frisørmessen i Bologna samt på Canton-Messen i Kina. Jeg er sikker på, at produktet er så godt, at det vil skabe en større eksport og blive forhandlet af professionelle frisørsaloner i hele Europa. I alle tilfælde forventer vi os meget af det ny glattejern. Batteriet, som ligger i glattejernet, er udviklet i samarbejde med et kendt japansk firma og bliver produceret i Korea. Prisen forventes at ligge på ca. 1.500-1.700 kr. til forbrugerne. Jeg mener at huske, at vi mindst kasserede de første 30 glattejern, før vi var tilfredse. Problemet var, at batterierne ikke kunne holde varmen i tilstrækkelig lang tid. Men nu er spørgsmålet løst, og jeg håber, at det nye produkt bliver så godt modtaget, at vi slipper for de store udgifter til markedsføringen,” slutter Hans Schmidt.

Denne artikel blev bragt i Hair Magazine 5. udgave 2006.


Kontaktoplysninger:

HH SIMONSEN  a/s
Ribevej 18
6780 Skærbæk
Tlf.  73 75 10 12
www.hhsimonsen.dk


Se flere firmaprofiler her.

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Perlespænder fra Everneed

Perlespænder fra Everneed

Perlespænder og gerne masser af dem er i allerhøjeste trend netop nu. Everneed har nu tilføjet syv smukke perleaccessories til sit sortiment. Perfekt som mersalg.
Celeb Luxury Colorditioner i 10 nuancer hos HeadBrands

Celeb Luxury Colorditioner i 10 nuancer hos HeadBrands

Gem Lite Colorditioner er en pigmenteret, farvebevarende og styrkende balsam, som genopbygger og reparerer bindingerne i håret. Findes hos HeadBrands.
Nyt krøllejern fra Cera Wandbar

Nyt krøllejern fra Cera Wandbar

Cera Wandbar er et nyt krøllejern, der takket være dets ergonomiske vinkel giver mange stylingmuligheder uden at belaste dit håndled, skulder eller albue.
SEB MAN - groomingserie til mænd fra Sebastian Professional

SEB MAN - groomingserie til mænd fra Sebastian Professional

Sebastian Professional lancerer nu SEB MAN - en serie bestående af pleje- og stylingprodukter til hår og skæg til mænd, der ikke vil sættes i bås!
Sheet Mask til håret med All Soft Mega fra Redken

Sheet Mask til håret med All Soft Mega fra Redken

All Soft Mega Sheet Mask er en intensiv hårmaske til tørt og skadet hår og det nyeste skud på stammen i All Soft Mega-serien. Se mere her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Jorden rundt med Marcelklubben

Jorden rundt med Marcelklubben

Marcelklubbens traditionsrige Londonaften fik i år et nyt udtryk under navnet Marcel International Inspiration og flere af landets store navne var på scenen denne aften.
La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

Under temaet "Urbane Nomader" skabte La Biosthetique de smukke hår- og makeuplooks til Nobi Talais show under Paris Fashion Week SS19.
L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

Der var trendy klip, farve og opsætninger på menuen, da L’Oréal Professionnel inviterede til seminarie med Toni & Guy på Tivoli Hotel i København.
Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Thomas Lauritsen

Thomas Lauritsen

Thomas Lauritsen har været blandt de hotteste frisører i byen. Han har lavet store shows og været med overalt. I dag betyder det mere for ham, at han hviler i sig selv, og at han har fundet værdien i at være frisør…
Bobby Ågren

Bobby Ågren

Ruben og Bobby er en frisørsalon. Ja, men det er også en forretning, der sælger gammelt legetøj og spil fra 80’erne og 90’erne. Her står arkadespil og pinball-maskiner og midt i det hele klipper Bobby nørder, designere og ganske almindelige mennesker fra Nørrebro.

Nyeste videoer se flere videoer

2-i-1 festhår med Regis Salons

2-i-1 festhår med Regis Salons

Britiske Regis Salons har sammen med Creative Director Kieron Fowles skabt to glamourøse festfrisurer, som din kunde enkelt kan genskabe selv. Se videoen her!
Lær at skygge rødderne med Jenny Strebe og Schwarzkopf

Lær at skygge rødderne med Jenny Strebe og Schwarzkopf

I denne video viser Schwarzkopf Professionals sammen med Jenny Strebe hvordan du skygger rødderne i en reversed balayage; et nyt og spændende look.
Frivillige og Goldwell klippede hjemløse på Rådhuspladsen

Frivillige og Goldwell klippede hjemløse på Rådhuspladsen

Igen i år stillede en række frivillige frisører op på Rådhuspladsen den 11. december for at tilbyde gratis klip og styling til hjemløse i juletiden.
Naturlige og teksturerede bølger med ghd

Naturlige og teksturerede bølger med ghd

I denne video viser ghd, hvordan du får det såkaldte "I woke up like this"-look. Naturlige og teksturerede bølger for et cool og sexet look.
Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Talentfulde Benjamin Martin viser i denne tutorial tre forskellige festopsætninger, der passer godt til fest og bryllup. Se videoen her.