LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

HH Simonsen (2014)

HH Simonsen har stor succes i udlandet, hvor man er begejstrede for såvel produkter som koncepter. En omstrukturering i 2013 frigav mere plads til international udvikling, og det har givet pote.


Alle billeder er taget fra et stort Excellent Edges show i Sverige i april måned.

HH Simonsen har succes i udlandet
HH Simonsen satser kraftigt på udlandet. Faktisk har man arbejdet på det internationale marked igennem 8 år, og ikke mindst de seneste to år har der været en øget international interesse for såvel produkter som for koncepter. Så meget, at Danmark i dag er HH Simonsens mindste marked. ”Men det betyder ikke, at det danske marked er mindre vigtigt for os”, lyder det fra Claus Nissen og Hans Schmidt, der ejer HH Simonsen sammen med Lisbeth Simonsen og Stig Jensen.

Koncepterne afprøves i Danmark
”Koncepterne udvikles og afprøves i Danmark inden vi lancerer dem i udlandet, og det er uundværligt”, lyder det. Således er man godt inde på det tyske marked, det polske marked er man ved at ”lirke” op, ligesom Østrig, Schweiz og Holland også er ved at komme ind under HH Simonsen-vingerne. Senest er man i gang med et amerikansk eventyr, et projekt, man har arbejdet på igennem det seneste halvandet år.

”Nu har vi fundet de rette samarbejdspartnere, der har lyst til at tage vores koncept og overføre til det amerikanske marked”. I Danmark har HH Simonsen været påvirket af svære markedsvilkår som alle andre, men set i helikopterperspektiv, har man vundet det hjem det ene sted, som man har mistet et andet, så alt i alt kan HH Simonsen præstere vækst. Vi har lavet en kraftig omstrukturering, en proces, der begyndte for seks måneder siden. Det betyder, at vi har allieret os med en række eksterne eksperter i forhold til bl.a. marketing, og dermed fået frigivet kræfter til at bearbejde udlandet endnu mere”, forklarer Claus Nissen.

i HH Simonsen porteføljen findes krøllejern, føntørrer, glattejern og excellent edges sakse samt enkelte hårprodukter. I Danmark har man desuden agenturet på Joico.

Læs også: HH Simonsen - Frisøren er vores omdrejningspunkt

Vi vil være selvbårne
Strategien for HH Simonsen har hele vejen igennem været, at man vil være selvbårne – ikke afhængige af det danske marked, og ikke afhængige af andre brands. ”Vi styrer produktudvikling og produktion via eget kontor i Kina, og dermed kan vi få de rigtige priser på varerne, så vi kan være attraktive i forhold til andre brands”, lyder det, og Claus Nissen fortæller, at man har 80-85 mand, der i dag kører rundt verden over med produkter fra HH Simonsen. Flere lande skal naturligvis også med på HH Simonsen-landkortet, men Claus og Hans er enige om, at man sælger en oplevelse, og derfor kan man ikke bare tage det danske koncept og copy/paste. Det skal tilpasses, og derfor kommer nye markeder til i det tempo, man kan følge med til.

Danmark er legestuen
I Danmark har HH Simonsen ni sælgere, der kører rundt til frisørerne, og Claus og Hans kalder kærligt det danske marked for ”legestuen”, hvor man kan teste koncepter og produkter af, så man ved, det fungerer, når man sidder med store udenlandske kunder. Og planen er da også at øge på det danske marked.

”Vi vil vækste på eksporten, og vi vil vækste på det danske marked”, lyder det fra Claus og Hans, og spørger man hvordan, er svaret klart: ”Med sund fornuft, et super team i baglandet og en god fornemmelse for branchen”.

Tekst - Pia Finne
Foto - Camille Polsk

Denne artikel blev udgivet i Hair Magazine 3. udgave 2014

 

For yderligere information kontakt HH Simonsen på 73 75 10 00 eller læs mere på www.hhsimonsen.dk

 
Se flere frisørartikler om frisørkurser, frisørshows og hårmode her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Ny Saddle Seat klippestol fra Efalock hos Cosmobell

Ny Saddle Seat klippestol fra Efalock hos Cosmobell

Denne lækre klippestol er udstyret med de intelligente ClicTec hjul og er lavet i et flot design. Læs om det her.
Efalock ClicTec hjul hos Cosmobell

Efalock ClicTec hjul hos Cosmobell

Er du træt af at fjerne hår i dine hjul er dette løsningen. Læs her om de smarte hjul, der fås hos Cosmobell.
Børneshampoo med ekstra god samvittighed fra IdHair

Børneshampoo med ekstra god samvittighed fra IdHair

IdHair har indgået et samarbejde med Danske Hospitalsklovne, hvor du er med til at støtte børnene, når du køber produktet. Læs mere her.
Beard Junk by Waterclouds - Cream Beard Balm

Beard Junk by Waterclouds - Cream Beard Balm

En fugtgivendene skægcream, der indeholder Camellia Oil, Macadamian Nød Oil og Argan Oil. Læs om det her.
Velour hårbøjler fra Everneed

Velour hårbøjler fra Everneed

Everneed lancerer nu disse fine velour hårbøjler. Hårbøjlerne fås i forskellige farve, nogle ensartet og andre med print. Se dem her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Elite Experience blev afholdt for første gang for at markere Trinity Haircares 10 års jubilæum. Arrangementet i Amsterdam bød på et storslået show med Morten Lynge og Hasse Kliem på scenen.
Indvielse af Davines Village og WWHT i Parma

Indvielse af Davines Village og WWHT i Parma

I løbet af de tre dage i Parma blev frisørerne inviteret til en helhedsoplevelse med masser af hår, bæredygtigt initiativ og afgørelsen i Davines World Style Contest.
Revlon Style Masters fejrede 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters fejrede 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters fejrede ti år i Barcelona med et storslået show, inspirerende hår, de seneste trends og danske Brit Laursen i finalen i American Crew All-Star Challenge.
På forreste række til Danish Beauty Award 2018

På forreste række til Danish Beauty Award 2018

I Tivoli Congress Center var der gjort klar til en festlig aften i anledning af Danish Beauty Award. Hair Magazine sad klar på forreste række til at hylde alle de nominerede.
L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent i Paris.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Birthe Gleerup

Birthe Gleerup

Miljøvenlighed er kodeordet i Birthe Gleerups saloner i Århus. Men samtidig skal salonerne være moderigtige i både udtryk og stil. For i dag kræver kunderne god service og lækkert hår – og er behandlingerne miljørigtige, giver det et ekstra plus i bogen.
Kenny Aleksandr

Kenny Aleksandr

Kenny Aleksandr er blevet udråbt til at være den nye Søren Hedegaard eller Dennis Knudsen, men han vil bare gerne være sig selv!

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till fine blow out brushes med denne video fra Björn Axén. Her får du indblik i stylingen af hele fire forskellige modeller med forskellige hårlængder og stil.
Har du set den nye glittertrend?

Har du set den nye glittertrend?

Nu kan man gå all-in på glitter og gøre det til en del af sit helhedslook ved at tilføje det til håret. Se det her!
Inspiration til brudefrisurer

Inspiration til brudefrisurer

Bryllupsæsonen er gået i gang! Der findes adskillige muligheder til brudefrisuren og ønsker fra bruden kan strække vidt. Se inspirationsvideoen her!
Björn Axén - How to get the look - Bohemiske fletninger

Björn Axén - How to get the look - Bohemiske fletninger

Følg med i videoen, hvor Sofia Geideby viser, hvordan du laver en enkel, fin og sommerlig frisurer med fletninger.
Gun-Britt Makeover

Gun-Britt Makeover

Som noget nyt har Gun-Britt Coiffure startet Gun-Britt Makeover. Løbende vil vi kunne følge med i diverse makeovers. Her har I den første.