LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

HH Simonsen (2014)

HH Simonsen har stor succes i udlandet, hvor man er begejstrede for såvel produkter som koncepter. En omstrukturering i 2013 frigav mere plads til international udvikling, og det har givet pote.


Alle billeder er taget fra et stort Excellent Edges show i Sverige i april måned.

HH Simonsen har succes i udlandet
HH Simonsen satser kraftigt på udlandet. Faktisk har man arbejdet på det internationale marked igennem 8 år, og ikke mindst de seneste to år har der været en øget international interesse for såvel produkter som for koncepter. Så meget, at Danmark i dag er HH Simonsens mindste marked. ”Men det betyder ikke, at det danske marked er mindre vigtigt for os”, lyder det fra Claus Nissen og Hans Schmidt, der ejer HH Simonsen sammen med Lisbeth Simonsen og Stig Jensen.

Koncepterne afprøves i Danmark
”Koncepterne udvikles og afprøves i Danmark inden vi lancerer dem i udlandet, og det er uundværligt”, lyder det. Således er man godt inde på det tyske marked, det polske marked er man ved at ”lirke” op, ligesom Østrig, Schweiz og Holland også er ved at komme ind under HH Simonsen-vingerne. Senest er man i gang med et amerikansk eventyr, et projekt, man har arbejdet på igennem det seneste halvandet år.

”Nu har vi fundet de rette samarbejdspartnere, der har lyst til at tage vores koncept og overføre til det amerikanske marked”. I Danmark har HH Simonsen været påvirket af svære markedsvilkår som alle andre, men set i helikopterperspektiv, har man vundet det hjem det ene sted, som man har mistet et andet, så alt i alt kan HH Simonsen præstere vækst. Vi har lavet en kraftig omstrukturering, en proces, der begyndte for seks måneder siden. Det betyder, at vi har allieret os med en række eksterne eksperter i forhold til bl.a. marketing, og dermed fået frigivet kræfter til at bearbejde udlandet endnu mere”, forklarer Claus Nissen.

i HH Simonsen porteføljen findes krøllejern, føntørrer, glattejern og excellent edges sakse samt enkelte hårprodukter. I Danmark har man desuden agenturet på Joico.

Læs også: HH Simonsen - Frisøren er vores omdrejningspunkt

Vi vil være selvbårne
Strategien for HH Simonsen har hele vejen igennem været, at man vil være selvbårne – ikke afhængige af det danske marked, og ikke afhængige af andre brands. ”Vi styrer produktudvikling og produktion via eget kontor i Kina, og dermed kan vi få de rigtige priser på varerne, så vi kan være attraktive i forhold til andre brands”, lyder det, og Claus Nissen fortæller, at man har 80-85 mand, der i dag kører rundt verden over med produkter fra HH Simonsen. Flere lande skal naturligvis også med på HH Simonsen-landkortet, men Claus og Hans er enige om, at man sælger en oplevelse, og derfor kan man ikke bare tage det danske koncept og copy/paste. Det skal tilpasses, og derfor kommer nye markeder til i det tempo, man kan følge med til.

Danmark er legestuen
I Danmark har HH Simonsen ni sælgere, der kører rundt til frisørerne, og Claus og Hans kalder kærligt det danske marked for ”legestuen”, hvor man kan teste koncepter og produkter af, så man ved, det fungerer, når man sidder med store udenlandske kunder. Og planen er da også at øge på det danske marked.

”Vi vil vækste på eksporten, og vi vil vækste på det danske marked”, lyder det fra Claus og Hans, og spørger man hvordan, er svaret klart: ”Med sund fornuft, et super team i baglandet og en god fornemmelse for branchen”.

Tekst - Pia Finne
Foto - Camille Polsk

Denne artikel blev udgivet i Hair Magazine 3. udgave 2014

 

For yderligere information kontakt HH Simonsen på 73 75 10 00 eller læs mere på www.hhsimonsen.dk

 
Se flere frisørartikler om frisørkurser, frisørshows og hårmode her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Biolage R.A.W. Scalp - Serien for en sund hovedbund

Biolage R.A.W. Scalp - Serien for en sund hovedbund

Biolage R.A.W.-familien har fået nyt medlem i form af serien Biolage R.A.W. Scalp. Fordi et sundt hår starter med en sund hovedbund.
SP Reverse fra Wella System Professional

SP Reverse fra Wella System Professional

Wella System Professional: SP Reverse er en ny serie af produkter, der genopbygger stresset hår samt genskaber elasticitet, smidighed og glans i svækket hår.
KC Luxima fra KC Professional - Nu hos HeadBrands

KC Luxima fra KC Professional - Nu hos HeadBrands

Luxima er en ammoniakfri nuancetoning, som giver et blødt resultat med glans. Toner der intensiverer eller neutraliserer nuancerne som allerede findes i håret.
System Professional introducerer System Man

System Professional introducerer System Man

System Man er den nye produktlinje inden for System Professional og er svaret til alle kræsne mænd med sofistikeret smag. Indeholder både hårpleje og styling.
ghd julegaveæsker

ghd julegaveæsker

Et lækkert udvalg af gaveæsker i guld med stylingværktøjer fra ghd med professionel ydelse til ethvert behov er perfekte julegaver.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Aveda Congress i Minneapolis

Aveda Congress i Minneapolis

I anledning af Avedas 40-års jubilæum afholdtes deres største kongres nogensinde i Minneapolis, Minnesota. Hair Magazine fulgte med over Atlanten.
ColorMANIA til Goldwell Global Zoom i Toronto

ColorMANIA til Goldwell Global Zoom i Toronto

Goldwells store, årlige happening, Global Zoom, løb af stablen i den canadiske by Toronto. De 3.000 frisører til stede kunne opleve et event i verdensklasse.
Efterårsfest med Hair Team Company

Efterårsfest med Hair Team Company

Hair Team Company har netop lige afholdt to shows fyldt med viden, venskabelighed og vilde nyheder! Var du ikke med, kan du læse om de to shows her.
Med ghd backstage til New York Fashion Week

Med ghd backstage til New York Fashion Week

ghd var stolt sponsor, da der skulle styles hår til Jeremy Scotts fashionshow under New York Fashion Week. Manden i spidsen var Eugene Souleiman.
A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

Det var noget for enhver smag, da Wella Professionals kårede vinderme i TrendVision og relancerede Koleston Perfect i et eventet A World in Color i København.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Signe Eflund

Signe Eflund

Signe Eflund, der er medstifter af Wooma Studio, har ingen stopklods, og så har hun udviklet sin egen filosofi: Man skal være den person, man er!
Larsson & Lange

Larsson & Lange

Kvalitet, service og engagement er de tre grundværdier hos Larsson & Lange, og dét der binder de otte meget individuelle saloner i Malmø sammen. Holdningen er, at udvikling og inspiration er drivet i branchen.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.
Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Her kan du se, hvordan du kan bruge en barberkniv til at klippe en lob. Se videoen her, der viser step-by-step, hvad du skal gøre.
Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Bliv inspireret af håret og moden, der var at finde på catwalken, da Balmain Paris afholdte modeshow i slutningen af juni.