LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Interview med Schwarzkopf Professional's Aliki Bendzovski

Aliki Bendzovski Schwarzkopf Professional

Vi er klar til fremtiden
Schwarzkopf Professional i Danmark har været igennem en række omstruktureringer det seneste års tid. ”Men nu er vi på vej, vi har tilpasset virksomheden den tid, vi lever i, og vi ser positivt på fremtiden”, fastslår Country Sales Manager Aliki Bendzovski.

Schwarzkopf Professional i Danmark tager nu det store skridt ind i en positiv fremtid. Det sker med en række omstruktureringer, der skal sikre en effektiv og tidssvarende virksomhed, der kan levere den bedste service til frisørerne.

”Det seneste år har været begivenhedsrigt. Men nu er vi på vej. Vi har skabt nogle rammer, hvor vi kan servicere vore kunder bedst muligt, og vi har en rigtig god og solid medarbejderstyrke. For når alt kommer til alt, handler service langt hen ad vejen om det menneskelige samspil. Så vi tror på en god fremtid for Schwarzkopf Professional”, siger Country Sales Manager i Danmark, 48-årige Aliki Bendzovski.

Læs også: Schwarzkopf Essential Looks i Valby

At det seneste år har været utroligt hektisk for Aliki Bendzovski og Schwarzkopf Professional er ingen hemmelighed. ”Men det har været det værd”, lyder det.



Nyt hovedkontor, studio og showroom i Ballerup
Vi sidder og taler i Schwarzkopf Professionals nye hovedkontor, studio og showroom i Ballerup. Her er indrettet såvel showroom for inventardelen af virksomheden som for Schwarzkopf Professional, og her er indrettet et studio med vaskepladser og 10 behandlingspladser, hvor frisører fra hele landet kan deltage i de kurser, Schwarzkopf Professional arrangerer, events med videre i moderne faciliteter.

”I omstruktureringsprocessen har vi lukket vores kontorer i Silkeborg, Odense og Rødovre, ganske enkelt fordi tiden er løbet af Cash & Carry forretningen. I dag bestiller kunderne hos vore sælgere, og netop for at kunne supportere kunderne endnu bedre er sælgerstaben øget fra 6 til
8 sælgere. Således er medarbejderstaben i dag skåret til, og vi har etableret hovedkontor og studio i Ballerup, ligesom der er et tilsvarende dynamisk studio og showroom på vej i Århus-området".

”Vi tror på den personlige kontakt. Derfor har vi på medarbejderfronten gjort meget ud af, at vore kunder skal have sælgere, der løbende kommer i salonerne. Det betyder, vi har i alt otte sælgere, og hun fortæller videre, at man derudover har to teknikere, der rejser Danmark tyndt for
at supportere og uddanne frisørerne ude i salonerne, ligesom Lene Øxenholt har ansvaret for Schwarzkopf Professionals Essential Looks; image, shows og kursusprogram. Endelig har man nu administrationspersonalet samlet i Ballerup.

Læs også: Schwarzkopf Professional styler håret til Eurovision Song Contest

Farven er flagskibet
Farverne er flagskibet hos Schwarzkopf Professional, og det er netop noget af det, der undervises i i Schwarzkopf studierne. Det er også farverne såvel som stylingprodukterne, der bruges, når Schwarzkopfs freelanceteam på godt 20 kendte frisører som holder shows rundt omkring i landet.

”I forbindelse med det netop afholdte europæiske Melodi Granprix var vi hovedsponsor, og således havde vi sammensat et team på 36 nordiske frisører, der stylede alle deltagerne”, fortæller Aliki Bendzovski.

På produktsiden fremhæver hun de nye Igora-farver samt relanceringen af BC Bonacure med en nyudviklet Cell Perfector teknologi, der genopbygger hårets struktur indefra, blondeme, der er en af markedets få blonderingsserier og Schwarzkopf Professionals nye trendbog, Essential looks, der lige er udkommet med tendenserne til forår/sommer 2014. Således udgives to årlige Essential looks trendbøger.

Professionelt opbygget
Aliki Bendzovski er rigtig tilfreds med, at strukturen på Schwarzkopf Professional i Danmark nu er på plads med danske medarbejdere i kundeservice og i det hele taget en mere professionel opbygning, hvor man ikke mindst i nordisk regi deler sin know how. ”Vi skeler til, hvordan
man gør i koncernen i resten af verden, og bruger det, der kan overføres til det danske marked".

Når det gælder inventarsalget, kan man tilbyde alt fra spejle til hele indretninger, og man kan supportere frisørerne fra tanke til realitet. Det vil sige fra budgettet beregnes til salonen står klar. ”Laust Klemmensen og Steffen Mølgaard står bag vores inventarafdeling, og begge har de mange års erfaring på det område”, lyder det fra Aliki, der videre fortæller, at målet generelt for Schwarzkopf Professional i Danmark er at drive virksomheden fremad i én retning.

Læs også: Schwarzkopf Professional i et nyt sæt tøj - men med samme ansigt

”Og vi er allerede godt på vej”, fastslår hun. Aliki er bestemt ikke chefen, der driver virksomheden gemt bag et skrivebord. Hun er hele tiden ude blandt kunderne, for ifølge hende, er det hos frisørerne, fokus fremadrettet skal ligge.

Det gælder produkter, der giver ”value for money” for både frisører og forbrugere, og en høj kvalitet i kundeservice såvel som produkter. ”Nye produkter er også på vej, bl.a. BC Rose Miracle Oil og otte nye Igora Metallic nuancer, der giver frisørerne mulighed for at skabe nye looks til kunderne”. Så Aliki Bendzovski ser positivt på fremtiden. ”Jeg tror på en god fremtid for Schwarzkopf Professional i Danmark. Vi er på vej frem, og vi vil udvikle os yderligere i årene, der kommer”.


Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert


Denne artikel blev udgivet i 3. udgave af Hair Magazine 2014.

For yderligere information kontakt Schwarzkopf Professional på tlf.: 86 80 48 11 eller se hjemmesiden: www.bella-vista.dk


Se flere frisørartikler om frisørkurserfrisørshows og hårmode her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Ny startpakke til salonen fra Pickedout Concept

Ny startpakke til salonen fra Pickedout Concept

Produkterne indgår i den aktuelle startpakke fra Pickedout Concept. Startpakken og sortimentet varierer efter sæson og efterspørgsel.
ghd introducerer styleren ghd gold

ghd introducerer styleren ghd gold

Nu introducerer ghd den nye ghd gold professional styler efterlader håret glattere, blødere og sundere.
Iles Formula Spa Collection Box fra One Black Car

Iles Formula Spa Collection Box fra One Black Car

Æsken indeholder et nyt luksuriøst udvalg af hårprodukter fra IF, der er sammensat med henblik på at tilføje næring, styrke og reparation til alle hårtyper.
Børster fra Hercules Sägemann

Børster fra Hercules Sägemann

En serie med omsorgsfulde og skånsomme børster fra Hercules Sägemann lavet af materialer i høj kvalitet.
Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Philip B Luxe Wax hos One Black Car

Giv din styling hold, glans og form - med Luxe Wax opnår du et ultraholdbart resultat! Produktet er i øvrigt parabenefrit, sulfatfrit og glutenfrit.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

I år var Sverige værtsland, og bestyrelsen arrangerede en weekend, der virkelig indeholdt alt og lidt til. Læs mere og se billederne her.
Eugene Souleiman backstage under NYFW18

Eugene Souleiman backstage under NYFW18

ghd-ambassadøren og Wella Professionals Global Creative Director Eugene Souleiman stylede modellerne under New York Fashion Week. Lad dig inspirere!
Paul Mitchell som officiel hårsponsor for CFWs New Talent Scene

Paul Mitchell som officiel hårsponsor for CFWs New Talent Scene

Copenhagen Fashion Week var teamet op med Paul Mitchell, der stod for at lave naturligt og moderigtigt hår til tre shows på New Talent Scenen.
Fest og farver med Guy Tang i København

Fest og farver med Guy Tang i København

Den populære farvekonge, Guy Tang, var fløjet ind fra Los Angeles for at fortælle om sin nye farveserie, #Mydentity. Læs om showet her.
Foråret blev skudt i gang med Wella Trends SS18

Foråret blev skudt i gang med Wella Trends SS18

117 frisører havde fundet vej til Wella-studiet i starten af februar til inspirerende show, hvor forårets og sommerens trends stod på programmet.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Marta Spizewska

Marta Spizewska

Rejser, glamourøse shows og uddannelse verden over. Hair Magazine stjal lidt taletid med Marta Spizewska, kreativ chef for Wella i Norden. Læs interviewet her.
Rene Friis

Rene Friis

René Fris er amerikanernes nye modeikon. Han laver TV, skriver bøger og har sin egen hårplejeserie. Men til hverdag tager han rundt til godt 70 kunder, som han klipper og farver i deres eget hjem.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.
L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

Følg med her, da L'Oréal Professionnel i slutningen af januar indbød til presseevent i Paris i forbindelse med forårets lanceringer af to naturlige og bæredygtige nyheder.
Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.
Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Björn Axén - How to get the look - Ekstrem volume

Her får du styr på, hvordan du ordner den mere ekstreme volume. Lær hvordan du skaber volume, som holder længe, til dine kunder som vil gøre et stort indtryk.