LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

iZettle - et nemt og effektivt betalingssystem

iZettle er et nemt og effektivt betalingssystem. Filosofien er, at teknikken bare skal fungere, så frisørerne kan koncentrere sig om at være frisører.

iZettle er et nemt og effektivt betalingssystem. Filosofien er, at teknikken bare skal fungere, så frisørerne kan koncentrere sig om at være frisører.

”Vi synes, at frisørerne skal bruge deres tid på at være frisører og koncentrere sig om det, de er gode til, frem for at bruge tiden på den elektronik, der bare skal fungere, for at salonen kan udvikle sig optimalt”. Det mener Adam Tareen, der er business development manager og ansvarlig for salget af iZettle kassesystemerne på det danske marked.

”Effektivt, enkelt og let har været iZettles kodeord siden svenske Jacob de Geer grundlagde iZettle i 2010, fordi hans kone startede virksomhed og ikke kunne finde et passende betalingssystem. Virksomheden har hovedkontor i Stockholm, og man arbejder i dag i 12 europæiske lande samt i Sydamerika.

Læs også: Sådan ansætter du en superstjerne i din salon - del 1

Siden begyndelsen er vækstkurven kun gået én vej, nemlig opad, og det skyldes ifølge Adam Tareen lige præcis filosofien om et enkelt og let betjent kassesystem til de små og mellemstore detailvirksomheder med en til ti medarbejdere.

iZettle har været på det danske marked i godt tre år og har i dag kunder fordelt over hele landet, og nu gør man en ekstra indsats for at implementere iZettle i de danske frisørsaloner.

”Systemet passer utroligt godt til frisørbranchen. Det gælder virksomheder, der ikke behøver en tung kassesystemløsning, men som gerne vil have fleksibiliteten, såvel som man gerne vil have data, der kan analyseres og bruges til at skabe en endnu bedre forretning”, forklarer Adam Tareen.

”iZettle-systemet passer utrolig godt til frisørbranchen,” siger Adam Tareen

”Selve app’en er gratis at downloade. Herefter betaler man et transaktionsgebyr, når systemet benyttes. Der er altså intet indløsningsgebyr og ingen binding. Man kan også vælge at købe et ”storekit”, der samler alt, man har behov for i ét”, lyder det fra Adam Tareen, der dog slår fast, at man sagtens kan komme i gang med blot en reader, og at bonerne kan sendes direkte til kundens e-mail.

Netop for at gøre det så enkelt som muligt, er brugerfladen inspireret af iPhone. Det vil sige, at man kan flytte rundt på tingene på skærmen ved at holde dem nede til de bevæger sig, og man swiper fra den ene side til den næste.

”Vores udgangspunkt er, at der ikke er nogen grund til, at brugerne skal lære noget, de allerede har lært én gang. Ved at benytte iPhone-teknikken er der således ingen ”learningcurve”, forklarer Adam Tareen.

Med iZettle kan man i princippet komme i gang blot med sin iPhone eller iPad og en iZettle Reader til 299 kr.Med iZettle kan man i princippet komme i gang blot med sin iPhone eller iPad og en iZettle Reader til 299 kr.

STATISTIK PÅ DRIFTEN
Skal man drive en optimal salon, er det vigtigt, at man kan trække statistik på sin salon. Man skal kunne se hvem, der har klippet hvornår, om det er en tilbagevendende kunde, hvilke behandlinger man laver flest af og færrest af, og mange flere informationer, der kan bruges til at optimere salonens drift. ”Jo flere data man har, jo bedre kender man – og kan optimere – salonens drift. For ved at registrere cashflowet registrerer man også, hvor omsætningen kommer fra”, forklarer Adam Tareen, der tilføjer, at iZettle netop giver muligheden for at trække de nødvendige data.

Læs også: Sådan ansætter du en superstjerne i din salon – Del 2

Terminalen arbejder via Bluetooth, så i princippet kan kunden blive siddende behageligt i frisørstolen og herfra foretage sin betaling, ligesom den kan bruges, hvis der er events, messer eller andet. Blot man har sin iPhone og iZettle Readeren med. 

Man kan også sagtens oprette flere terminaler i samme system – faktisk alle dem, man føler, der er behov for, og Readeren kan naturligvis læse alle udenlandske kredit- og debitkort.

IZETTLE ADVANCE
Har man været iZettle-kunde et år, er der endnu en mulighed med iZettle, nemlig at tage forskud på sin indtjening med iZettle Advance.

”Det er ikke et lån. Det er et forskud baseret på virksomhedens historik”, understreger Adam Tareen.

Tilbagebetalingen sker ved, at der lægges et ekstra gebyr på de enkelte transaktioner, så har man en måned, hvor man eksempelvis ikke har så travlt, bliver tilbagebetalingen automatisk mindre, og har man en travl måned, betaler man mere tilbage af forskuddet. Hvor meget, der kan gives i forskud, er individuelt og baseret på historikken, men ansøgning kan ske ved hjælp af et enkelt klik i systemet, hvorefter man får et advance- tilbud på sin account.

DEN RØDE TRÅD
For iZettle har den røde tråd været, at systemet skal være effektivt og nemt at betjene. Det betyder også, at skal systemet opdateres, opdaterer man blot sin iZettle app som en hvilket som helst anden app på telefonen.

”Samtidig er alle informationerne gemt i en ”cloud”. Det betyder, at indehaveren af salonen altid kan tilgå systemet og få en fornemmelse af, hvordan det går i salonen”. Når startsiden skal etableres, kan man eksempelvis tage billeder af klipninger, behandlinger eller produkter med sin telefon og lægge dem i mapper, så man let kan finde dem, når kvitteringen skal skrives, og betalingen skal ske.

I øvrigt kan man specialdesigne sin bon – hvad enten den udskrives eller sendes på mail – så den rummer de oplysninger, man ønsker. Netop fordi, frisørerne skal koncentrere sig om at behandle kunderne i stedet for at bekymre sig om teknik, har iZettle en hotline, hvor frisørerne kan ringe ind og få gratis support alle ugens hverdage.

Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

Denne artikel blev publiceret i Hair Magazine 5. udgave 2017.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult er en hårfarveserie med en omfattende farvepalette med 29 farver, der kan tilpasses i intensitet og holdbarhed.
Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me hårspray gør det nu muligt at tilpasse sprayen præcis, som man ønsker det. Læs mere om produktet her.
COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.
Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

ZENZ Organic Hair Spa er en sand revolution. Den er designet til at gøre hårbehandlinger mere effektive på kortere tid – helt uden brug at elektricitet. Læs mere her.
Tre nyheder fra Eksperience

Tre nyheder fra Eksperience

Revlon Professional udvider sit Eksperience-sortiment med tre produkter; Blonde - Grey Hair Cleanser, Color Intensifying Hair Conditioner og Hydrating Hair Conditioner.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

John Erik Skovbæk

John Erik Skovbæk

John Erik Skovbæk har været frisør i 25 år, men han føler sig stadig udfordret på den gode måde hver eneste dag og synes, frisørbranchen er en branche med en super god energi. John Erik er ejer af Stender på Strøget.
Thomas Lauritsen

Thomas Lauritsen

Thomas Lauritsen har været blandt de hotteste frisører i byen. Han har lavet store shows og været med overalt. I dag betyder det mere for ham, at han hviler i sig selv, og at han har fundet værdien i at være frisør…

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.