LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

      
Paul Mitchell får luft under vingerne!

Håndtering af finanskrisen hos G&G

Med et klart mål om at frisørerne skal tjene penge, har G&G Danmark nu etableret et nyt meget flot og funktionelt domicil med rig mulighed for at holde kurser for frisørerne. Det gælder kurser i tendenser og produkter, men også i salg og areamanagement. "For det er super vigtigt, at frisørerne bruger deres energi rigtigt i fremtiden", siger Jesper Löfvall, der er adm. direktør i G&G Danmark. Han har masser af ideer til hvordan man tænker fremadrettet.

    
  
Mange virksomheder pakker sig ind i krisen. Hos G&G Danmark A/S, der forhandler Paul Mitchell I Danmark, har man valgt at anskue krisen fra en positiv vinkel. ”Vi kan naturligvis mærke krisen som alle andre, men den tid og energi, vi har haft i overskud, har vi valgt at investere i et helt nyt domicil, så vi er max klar, når tiderne bliver bedre”. Sådan lyder det fra adm. direktør Jesper Löfvall, der i øvrigt allerede nu ser tendenser til, at tiderne er ved at blive bedre for samfundet og ikke mindst for frisørbranchen.



Nyt domicil
I det nye domicil i Dragør på Amager side om side med lufthavnen, er der indrettet teorilokale og et stort undervisningslokale med vaske og behandlingspladser, så frisørerne for alvor kan arbejde hands-on. ”Det har været meget vigtigt for os, at kunne samle undervisningslokalerne, lageret og kontoret som det nu er blevet muligt”, fortæller Jesper Löfvall, og han lover allerede nu, at Paul Mitchells kunder i fremtiden vil få tilbudt langt flere kurser inden for produktkendskab, men også inden
for f.eks. salg og lignende.



”Det er utroligt vigtigt i dag, at frisørerne får nogle fif til, hvordan de kan sælge uden at de føler, de ”prakker” kunderne noget på, og det er klart et område, hvor vi vil sætte ekstra ind i fremtiden”. Når man ankommer til G&G Danmarks nye domicil, slåes man af, hvor smukt det ligger; egentlig i et nyt industriområde, men et meget smukt udført et af slagsen. Bygningerne er ens og sorte, og de spiller fint op til den lidt strandagtige natur, der omgiver dem. 1000 kvm. har G&G Danmark således sat sig på – i første omgang. For man har købt nabogrunden, så der med tiden er plads til udvidelser. I kontorområdet mødes man af en grøn sofa, der optager en dominerende plads midt i rummet. Og ganske bevidst.



”Den skal nemlig hele tiden minde os om, hvor grønne Paul Mitchell produkterne faktisk er – og altid har været det. Også dengang ingen andre tænkte grønne tanker”, fortæller Jesper Löfvall og hans mor, Vita Löfvall, der ligeledes er direktør i den virksomhed, hun etablerede sammen med sin mand, Gert Löfvall for 18 år siden.
”Faktisk var de ”grønne” produkter essentielt for Paul Mitchell, og han fandt mange af ingredienserne til sine første shampooer i naturen på Hawaii. Den filosofi er man stadig tro mod, og den grønne linje er videreført frem til i dag, hvor virksomheden drives af John Paul.

Store lyse lokaler
I det hele taget er lokalerne på A.P. Møllers Allé meget lyse og venlige, alle skillevægge er af glas, og der er frit kig til de to store terrasser, der findes i hver ende af bygningen. En indbydende kantine til G&Gs medarbejdere findes også. ”Vi startede virksomheden hjemme i spisestuen, siden har vi bygget ud men fortsat haft kontorer i forbindelse med mit hjem i Hellerup”, fortæller Vita Lövall. ”Men i de 18 år er virksomheden stødt og roligt vokset, og nu var tiden inde til at flytte ud, få luft under vingerne, og samtidig få et funktionelt domicil, der giver os alle muligheder for at leve op til fremtidens krav om bl.a. undervisning”.

Siden starten har en del af filosofien også været, at man udelukkende ville samarbejde med frisører – og altså ikke sælge Paul Mitchell produkterne via supermarkeder eller andet. ”Vi har eksempelvis 18 shampooer til alle typer hår, men skal slutbrugeren have gavn af det, kræver det en professionel rådgivning hos en frisør, og det kræver at frisørerne kender produkterne til bunds”, fastslår Jesper Löfvall. Og som John Paul siger det: ”Frisørerne har gjort os til det, vi er i dag. Derfor svigter vi heller ikke dem!”

    
  
Frisørerne skal tjene penge

Placeringen af det nye domicil gør, at kunder fra hele Danmark let kan komme til G&G Danmark. ”I dag kan man flyve retur fra Jylland for 300 kr. Når man lander i København hopper man i en taxa og få minutter senere er man hos os. Nemmere kan det ikke være”. Og uddannelse og kurser, mener Jesper og Vita Löfvall, er essentielt i forholdet til frisørerne i fremtiden. ”Vores primære mål er ikke at få flere kunder, men at skabe et tættere forhold til vores eksisterende godt 500 kunder over
hele landet. Derfor er vores helt klare mål, at frisørerne skal tjene penge!”, understreger Jesper Löfvall. Derfor holdes kurser i produktkendskab, men også kurser i salgsmotivation, hvor der undervises i salgssituationer enten af eksterne undervisere eller af undervisere fra G&G. ”Når frisørerne kommer på kurser, bruger de en dag, hvor de skal booke sig ud. Derfor er det vigtigt, at der
er noget indhold i kurserne. Dels noget inspiration og nogle nye impulser, og dels noget de kan tage med hjem og bruge i salonerne”, er holdningen hos Jesper og Vita Löfvall. Og Jesper er ikke i tvivl om, at det bliver mere og mere vigtigt for frisørerne at kende de psykologiske mekanismer, der
anvendes inden for salg.

Denne artikel er fra Hair Magazine 4. udgave 2009.

   
Se flere firmaportrætter fra frisør branchen her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.
Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

ZENZ Organic Hair Spa er en sand revolution. Den er designet til at gøre hårbehandlinger mere effektive på kortere tid – helt uden brug at elektricitet. Læs mere her.
Tre nyheder fra Eksperience

Tre nyheder fra Eksperience

Revlon Professional udvider sit Eksperience-sortiment med tre produkter; Blonde - Grey Hair Cleanser, Color Intensifying Hair Conditioner og Hydrating Hair Conditioner.
Stylingvokse fra HH Simonsen

Stylingvokse fra HH Simonsen

Wax to the max med hårvokse fra HH Simonsen! Nu kan du få tre professionelle vokse med brasiliansk nøddeolie, der også er sweat proof.
Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

De to sakse Boho Dream og Boho Chic er dekorerede i bohemisk stil og har de tekniske egenskaber fra Jaguar Silver Line. Limited edition: 1/11 til 15/12.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Jesper Dyrby

Jesper Dyrby

Jesper Dyrbys salon CyberCut ligger i et af Odenses industrikvarterer på 1. sal i en tidligere fabriksbygning, og stilen er lige så rå, som Jesper selv.
Per Johs

Per Johs

I næsten 30 år skabte Per Johs sig et navn i Danmark og en stor frisørsalon i Odense. Læs resten af frisørportrættet på hairmagazine.dk!

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.