LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

      
Paul Mitchell får luft under vingerne!

Håndtering af finanskrisen hos G&G

Med et klart mål om at frisørerne skal tjene penge, har G&G Danmark nu etableret et nyt meget flot og funktionelt domicil med rig mulighed for at holde kurser for frisørerne. Det gælder kurser i tendenser og produkter, men også i salg og areamanagement. "For det er super vigtigt, at frisørerne bruger deres energi rigtigt i fremtiden", siger Jesper Löfvall, der er adm. direktør i G&G Danmark. Han har masser af ideer til hvordan man tænker fremadrettet.

    
  
Mange virksomheder pakker sig ind i krisen. Hos G&G Danmark A/S, der forhandler Paul Mitchell I Danmark, har man valgt at anskue krisen fra en positiv vinkel. ”Vi kan naturligvis mærke krisen som alle andre, men den tid og energi, vi har haft i overskud, har vi valgt at investere i et helt nyt domicil, så vi er max klar, når tiderne bliver bedre”. Sådan lyder det fra adm. direktør Jesper Löfvall, der i øvrigt allerede nu ser tendenser til, at tiderne er ved at blive bedre for samfundet og ikke mindst for frisørbranchen.



Nyt domicil
I det nye domicil i Dragør på Amager side om side med lufthavnen, er der indrettet teorilokale og et stort undervisningslokale med vaske og behandlingspladser, så frisørerne for alvor kan arbejde hands-on. ”Det har været meget vigtigt for os, at kunne samle undervisningslokalerne, lageret og kontoret som det nu er blevet muligt”, fortæller Jesper Löfvall, og han lover allerede nu, at Paul Mitchells kunder i fremtiden vil få tilbudt langt flere kurser inden for produktkendskab, men også inden
for f.eks. salg og lignende.



”Det er utroligt vigtigt i dag, at frisørerne får nogle fif til, hvordan de kan sælge uden at de føler, de ”prakker” kunderne noget på, og det er klart et område, hvor vi vil sætte ekstra ind i fremtiden”. Når man ankommer til G&G Danmarks nye domicil, slåes man af, hvor smukt det ligger; egentlig i et nyt industriområde, men et meget smukt udført et af slagsen. Bygningerne er ens og sorte, og de spiller fint op til den lidt strandagtige natur, der omgiver dem. 1000 kvm. har G&G Danmark således sat sig på – i første omgang. For man har købt nabogrunden, så der med tiden er plads til udvidelser. I kontorområdet mødes man af en grøn sofa, der optager en dominerende plads midt i rummet. Og ganske bevidst.



”Den skal nemlig hele tiden minde os om, hvor grønne Paul Mitchell produkterne faktisk er – og altid har været det. Også dengang ingen andre tænkte grønne tanker”, fortæller Jesper Löfvall og hans mor, Vita Löfvall, der ligeledes er direktør i den virksomhed, hun etablerede sammen med sin mand, Gert Löfvall for 18 år siden.
”Faktisk var de ”grønne” produkter essentielt for Paul Mitchell, og han fandt mange af ingredienserne til sine første shampooer i naturen på Hawaii. Den filosofi er man stadig tro mod, og den grønne linje er videreført frem til i dag, hvor virksomheden drives af John Paul.

Store lyse lokaler
I det hele taget er lokalerne på A.P. Møllers Allé meget lyse og venlige, alle skillevægge er af glas, og der er frit kig til de to store terrasser, der findes i hver ende af bygningen. En indbydende kantine til G&Gs medarbejdere findes også. ”Vi startede virksomheden hjemme i spisestuen, siden har vi bygget ud men fortsat haft kontorer i forbindelse med mit hjem i Hellerup”, fortæller Vita Lövall. ”Men i de 18 år er virksomheden stødt og roligt vokset, og nu var tiden inde til at flytte ud, få luft under vingerne, og samtidig få et funktionelt domicil, der giver os alle muligheder for at leve op til fremtidens krav om bl.a. undervisning”.

Siden starten har en del af filosofien også været, at man udelukkende ville samarbejde med frisører – og altså ikke sælge Paul Mitchell produkterne via supermarkeder eller andet. ”Vi har eksempelvis 18 shampooer til alle typer hår, men skal slutbrugeren have gavn af det, kræver det en professionel rådgivning hos en frisør, og det kræver at frisørerne kender produkterne til bunds”, fastslår Jesper Löfvall. Og som John Paul siger det: ”Frisørerne har gjort os til det, vi er i dag. Derfor svigter vi heller ikke dem!”

    
  
Frisørerne skal tjene penge

Placeringen af det nye domicil gør, at kunder fra hele Danmark let kan komme til G&G Danmark. ”I dag kan man flyve retur fra Jylland for 300 kr. Når man lander i København hopper man i en taxa og få minutter senere er man hos os. Nemmere kan det ikke være”. Og uddannelse og kurser, mener Jesper og Vita Löfvall, er essentielt i forholdet til frisørerne i fremtiden. ”Vores primære mål er ikke at få flere kunder, men at skabe et tættere forhold til vores eksisterende godt 500 kunder over
hele landet. Derfor er vores helt klare mål, at frisørerne skal tjene penge!”, understreger Jesper Löfvall. Derfor holdes kurser i produktkendskab, men også kurser i salgsmotivation, hvor der undervises i salgssituationer enten af eksterne undervisere eller af undervisere fra G&G. ”Når frisørerne kommer på kurser, bruger de en dag, hvor de skal booke sig ud. Derfor er det vigtigt, at der
er noget indhold i kurserne. Dels noget inspiration og nogle nye impulser, og dels noget de kan tage med hjem og bruge i salonerne”, er holdningen hos Jesper og Vita Löfvall. Og Jesper er ikke i tvivl om, at det bliver mere og mere vigtigt for frisørerne at kende de psykologiske mekanismer, der
anvendes inden for salg.

Denne artikel er fra Hair Magazine 4. udgave 2009.

   
Se flere firmaportrætter fra frisør branchen her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Ny hårplejeserie fra Trinity Haircare

Ny hårplejeserie fra Trinity Haircare

Trinity Haircare lancerer en ny plejeserie med naturens bedste råvarer. Læs mere om det her.
Quick Dry Heat Spray og Curlicue Cream fra Maria Nila

Quick Dry Heat Spray og Curlicue Cream fra Maria Nila

To nyehder fra Maria Nila. Quick Dry Heat Spray er en beskyttende og glansgivende varmebeskyttelse. Curlicue Cream er en stylingcreme til krøllet hår.
CC-Series Copper Ceramic og HD Calima Copper fra Jaguar

CC-Series Copper Ceramic og HD Calima Copper fra Jaguar

Kobber er trendfarven, der har fundet vejen frem indretningen i hjemme til salonerne. Jaguar lancerer nu en kobberfarvet limited edition.
Paddle brush fra Philip B nu hos Oneblackcar

Paddle brush fra Philip B nu hos Oneblackcar

Børste fra Philip B lavet i de fineste naturmaterialer og ergonomisk design. Læs mere om produktet, der nu fås hos Oneblackcar.
Nyhed hos HeadBrands: Amika Normcore Signature

Nyhed hos HeadBrands: Amika Normcore Signature

Hos HeadBrands finder I nu Amika Normcore Signature, der består af en cremet og skånsom shampoo og conditioner, der mildt rengør og fugter håret.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Efterårsfest med Hair Team Company

Efterårsfest med Hair Team Company

Hair Team Company har netop lige afholdt to shows fyldt med viden, venskabelighed og vilde nyheder! Var du ikke med, kan du læse om de to shows her.
Med ghd backstage til New York Fashion Week

Med ghd backstage til New York Fashion Week

ghd var stolt sponsor, da der skulle styles hår til Jeremy Scotts fashionshow under New York Fashion Week. Manden i spidsen var Eugene Souleiman.
A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

Det var noget for enhver smag, da Wella Professionals kårede vinderme i TrendVision og relancerede Koleston Perfect i et eventet A World in Color i København.
Intercoiffures europæiske kongres i Interlaken

Intercoiffures europæiske kongres i Interlaken

Frisører fra hele verden rejste gennem fantastiske udsigter til turkise søer og hvide alpetoppe for at mødes på tværs af landegrænser, udveksle erfaringer og inspireres af hinanden.
Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Elite Experience blev afholdt for første gang for at markere Trinity Haircares 10 års jubilæum. Arrangementet i Amsterdam bød på et storslået show med Morten Lynge og Hasse Kliem på scenen.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Nina Larsen

Nina Larsen

Nina Larsen har siden hun kom i lære som frisør vidst, at hun ville arbejde bag catwalkene, scenerne og tv-skærmene.
Ole Wagner

Ole Wagner

”Har man ikke lyst til at være med på beatet, så skal man helt lade være….”. Det mener Ole Wagner. Han kalder sig selv ”moderat perfektionist”, han mener, dét at være frisør er en livsstil, og at dynamik og udvikling er en uundværlig del af faget.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.
Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Her kan du se, hvordan du kan bruge en barberkniv til at klippe en lob. Se videoen her, der viser step-by-step, hvad du skal gøre.
Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Bliv inspireret af håret og moden, der var at finde på catwalken, da Balmain Paris afholdte modeshow i slutningen af juni.
Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Missede du den live tale som Hair Magazines Chief Editor, Camilla Svensson, holdt for frisørerne på Frisøren dag? Se den her!
Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till fine blow out brushes med denne video fra Björn Axén. Her får du indblik i stylingen af hele fire forskellige modeller med forskellige hårlængder og stil.