LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Qhair satser grønt og prisbevidst


I virksomhedens lokaler i Rødovre, kan der være op til 65 mennesker til seminar.

Selv om virksomheden er over 50 år gammel, er Qhair med helt fremme i front. På produktsiden satses der ”grønt” og prisbevidst, og hertil kommer en række kurser og seminarer inden for såvel teknik som trend og salgstræning.


Fra venstre: Peter Westlund, Allan Kordon og Georg Krüll-Ladefoged fra Qhair ser lyst på fremtiden.

I en tid hvor mange kan melde om tilbagegang og manglende salg, går det fint for Qhair. Faktisk kan man melde om en fire-dobling af salget, siden man for halvandet år siden blev forhandlere af Montibel-lo og REF.

Og hos Qhair er man ikke i tvivl om, hvad det skyldes.

”Vi har bevidst valgt produkter som vi definerer som værende ”grønne” ud fra betragtningen at de bl.a. indeholder mindre aggressiv kemi. Vores farveserie indeholder eksempelvis ingen ammoniak/parfume/PPD, og styling-/care produkterne er uden sulfater og parabener, dette er erstattet af naturlige konserveringsmidler.”

”Som sagt er farverne fra Montibel-lo ”grønne”, og det samme gælder videresalgsprodukterne fra REF., og det er forbrugerne såvel som frisørerne blevet opmærksomme på i løbet af de seneste par år, og dels ligger produkterne i et meget fornuftigt prisleje, hvor forbrugerne, der helt klart er blevet mere prisbevidste de senere år, kan få kvalitetsprodukter, der ikke vælter budgettet”, lyder det fra direktør Allan Kordon.

Montibel-lo og REF. er de to brands, Qhair satser på. Og der er masser af ”grøn” synergi imellem dem. Hårkuren Super 88 var det produkt, der startede René Kordon A/S, og Allan Kordon husker, at han som dreng, havde job med at fylde hårkur på flasker.

Tidligere forhandlede Qhair Kadus-produkter. Det gør man ikke mere, og i samme omgang som produktsortimentet er ændret skiftede man også firmanavnet til Qhair.

”Tidligere hed virksomheden René Kordon A/S efter min far, der startede virksomheden, men med de nye produkter og den fornyede dynamik og energi, vi fik ind i virksomheden, valgte vi også at skifte navn til det mere tidssvarende Qhair”, fortæller René Kordon.

Virksomheden så første gang dagens lys i 1961, da René Kordon startede op med hårkuren Super 88, som man i øvrigt stadig producerer og sælger i såvel ind- som udland.

I 1991 kom Allan Kordon ind i firmaet, og i 2004 overtog han virksomheden efter sin far.

At det blev Montibel-lo og REF., der blev de produkter, man valgte at forhandle, ligger der et større testarbejde bag.


Lokalerne i Rødovre.

”Vi testede et væld af forskellige produkter, vi gennemgik de forskellige producenters visioner, teknologier samt muligheder og lyst til at videreudvikle, vi sammenstillede dem med vores kvalitetskrav og vore kunders krav til produkterne, og vi ville ikke gå på kompromis. Vi endte med at vælge at samarbejde med Montibel-lo, der er super stærke på in-salon produkter - ikke mindst deres Oalia farver, der er ”grønne”, og REF., der er super stærke på videresalgsvarer, som ligeledes er ”grønne”, fortæller Georg Krüll-Ladefoged, der er ansvarlig for Qhairs uddannelsesdel.

At Montibel-lo stod foran en lancering af deres ”grønne” hårfarver, da Qhair valgte dem som samarbejdspartner spillede bestemt også ind.

I øvrigt har Montibel-lo også videresalgsprodukter. Bl.a. deres arganolie-serie, Gold Oil Essens, der er en af de største succeser hos Qhair lige nu.

”Alle produkterne er uden sulfater og uden parabener, ligesom farverne er uden ammoniak”, fortæller Allan Kordon, og henter en tube farve, som jeg kunne lugte til, for at understrege sine ord.

”Markedet efterlyser ganske enkelt mindre kemi samt milde og rene produkter”, tilføjer marketingansvarlig Peter Westlund.

Montibel-lo har udviklet en prøvekuffert specielt til det danske marked, hvor frisørerne kan prøve enten farverne eller permanenten fra Montibel-lo.

Styling er størst

Stylingprodukterne tegner sig for den største del af salget, når det gælder videresalgsprodukter, og Georg Krüll-Ladefoged er ikke i tvivl om, at en del af årsagen til det skal findes i sammensætningen af REF.-serien, hvor alle de 21 produkter har hver deres funktion og ikke overlapper hinanden.

”Den er let at arbejde med og overskue. Man ser på, hvad man vil opnå, og så er der ét produkt, der kan klare det. Man behøver ikke kombinere hverken to eller tre forskellige produkter for at opnå en effekt”, forklarer han.

Langt de fleste af Qhairs godt 1000 kunder rundt omkring i landet, forhandler begge brands, og netop når en ny kunde kommer til, gør man rigtig meget ud af at undervise salonens frisører i produkterne.

”Vi vil have, at vore kunder får en god oplevelse fra starten”, lyder det.

I forhold til den gode oplevelse, har Qhair også en hotline-service, der er åben, når salonerne er det. Uanset om det er i weekenden eller om aftenen, hvor frisørerne kan få råd og vejledning, og blive bekræftet i at det, de er i gang med, er rigtigt.

Samtidig lancerer man netop nu individuelt tilpassede kampagner, hvor salonerne kan få kampagnemateriale med deres eget navn på, så forbrugerne fornemmer den personlige forbindelse.

”Vi er også begyndt at lave små brochurer individuelt tilpasset salonerne, hvor man fortæller en lille historie, viser et billede og fortæller, at skaffer man som eksisterende kunde en ny kunde til salonen, får man f.eks. en kurbehandling samt en shampoo, og det samme gør den nye kunde”, fortæller Peter Westlund, der videre fortæller, at salonerne er rigtig glade for det tiltag, for det er netop materiale som det, de ikke selv får lavet.

Teknik og trend

Uddannelse er et andet ben af virksomheden Qhair, men det understreges, at tingene hænger uløseligt sammen.

I løbet af en sæson køres der således mellem 20-24 både tekniske kurser og trendkurser, og herudover køres en række kurser ude i salonerne, ligesom flere saloner eller et frisørlaug i et område kan slå sig sammen om at få et kursus specielt tilpasset dem.

”Trendkurserne laver vi i samarbejde med bl.a. Morefungkushi, Hasse Kliem og Palle Freese fra HairConstruction, og til trendaftenerne kan vi sagtens være 50-60 mennesker i lokalerne i Rødovre. Når der køres tekniske kurser eller salgstræningskurser med Trine Barreth, kommer deltagerantallet ikke over 25, for her handler det i høj grad om at have en dialog med de deltagende frisører”, fortæller Georg Krüll-Ladefoged.

Ikke mindst salgstræningskurserne, er frisørerne rigtig glade for, for rigtig mange frisører har det ikke godt med produktsalg.

”Det kan vi lære dem. Vi har en interaktiv dialog, og vi kan motivere dem til at komme ud over stepperne”, fortæller Allan Kordon.

Mangler sælgere

Spørger man Allan Kordon, Georg Krüll-Ladefoged og Peter Westlund fra Qhair, hvad fremtiden bringer, ser de meget lyst på den og fortæller, at man faktisk mangler flere sælgere netop nu.

”Vores filosofi er, at vi vil skabe gode forretninger i fællesskab med vore kunder, og netop det fællesskab udvikler vi løbende”.

Nye brands er ikke på vej ind i porteføljen.

”Vi er meget tilfredse med det samspil, der er imellem Montibel-lo og REF. Både hos os og ude i salonerne, og spørger vi frisørerne, scorer vi højt på tilfredshedsbarometeret. Så vi er glade”, slutter de tre samstemmigt.

Denne artikel blev udgivet i 2. udgave 2013.

Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

For yderligere information venligst kontakt Qhair på tlf.: 44 94 34 00 eller se www.qhair.dk

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Perlespænder fra Everneed

Perlespænder fra Everneed

Perlespænder og gerne masser af dem er i allerhøjeste trend netop nu. Everneed har nu tilføjet syv smukke perleaccessories til sit sortiment. Perfekt som mersalg.
Celeb Luxury Colorditioner i 10 nuancer hos HeadBrands

Celeb Luxury Colorditioner i 10 nuancer hos HeadBrands

Gem Lite Colorditioner er en pigmenteret, farvebevarende og styrkende balsam, som genopbygger og reparerer bindingerne i håret. Findes hos HeadBrands.
Nyt krøllejern fra Cera Wandbar

Nyt krøllejern fra Cera Wandbar

Cera Wandbar er et nyt krøllejern, der takket være dets ergonomiske vinkel giver mange stylingmuligheder uden at belaste dit håndled, skulder eller albue.
SEB MAN - groomingserie til mænd fra Sebastian Professional

SEB MAN - groomingserie til mænd fra Sebastian Professional

Sebastian Professional lancerer nu SEB MAN - en serie bestående af pleje- og stylingprodukter til hår og skæg til mænd, der ikke vil sættes i bås!
Sheet Mask til håret med All Soft Mega fra Redken

Sheet Mask til håret med All Soft Mega fra Redken

All Soft Mega Sheet Mask er en intensiv hårmaske til tørt og skadet hår og det nyeste skud på stammen i All Soft Mega-serien. Se mere her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Jorden rundt med Marcelklubben

Jorden rundt med Marcelklubben

Marcelklubbens traditionsrige Londonaften fik i år et nyt udtryk under navnet Marcel International Inspiration og flere af landets store navne var på scenen denne aften.
La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

Under temaet "Urbane Nomader" skabte La Biosthetique de smukke hår- og makeuplooks til Nobi Talais show under Paris Fashion Week SS19.
L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

Der var trendy klip, farve og opsætninger på menuen, da L’Oréal Professionnel inviterede til seminarie med Toni & Guy på Tivoli Hotel i København.
Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Gitte Kofoed

Gitte Kofoed

Gitte Kofoed med tre saloner på Fyn er nyt medlem af Intercoiffure. Kun det bedste er godt nok til hendes kunder. Nu har hun samlet sine produkter under Redken-mærket og indført nyt farvesystem.
Kiyoshi Inoue

Kiyoshi Inoue

Kiyoshi Inoue er pæredansk japansk internationalist og frisør. Hjembyen er London med en nyåbnet livsstilsbutik "Environment". Skandinavien, England og japan er hans markeder for nyskabede tøjkollektioner.

Nyeste videoer se flere videoer

2-i-1 festhår med Regis Salons

2-i-1 festhår med Regis Salons

Britiske Regis Salons har sammen med Creative Director Kieron Fowles skabt to glamourøse festfrisurer, som din kunde enkelt kan genskabe selv. Se videoen her!
Lær at skygge rødderne med Jenny Strebe og Schwarzkopf

Lær at skygge rødderne med Jenny Strebe og Schwarzkopf

I denne video viser Schwarzkopf Professionals sammen med Jenny Strebe hvordan du skygger rødderne i en reversed balayage; et nyt og spændende look.
Frivillige og Goldwell klippede hjemløse på Rådhuspladsen

Frivillige og Goldwell klippede hjemløse på Rådhuspladsen

Igen i år stillede en række frivillige frisører op på Rådhuspladsen den 11. december for at tilbyde gratis klip og styling til hjemløse i juletiden.
Naturlige og teksturerede bølger med ghd

Naturlige og teksturerede bølger med ghd

I denne video viser ghd, hvordan du får det såkaldte "I woke up like this"-look. Naturlige og teksturerede bølger for et cool og sexet look.
Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Talentfulde Benjamin Martin viser i denne tutorial tre forskellige festopsætninger, der passer godt til fest og bryllup. Se videoen her.