LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Qhair satser grønt og prisbevidst


I virksomhedens lokaler i Rødovre, kan der være op til 65 mennesker til seminar.

Selv om virksomheden er over 50 år gammel, er Qhair med helt fremme i front. På produktsiden satses der ”grønt” og prisbevidst, og hertil kommer en række kurser og seminarer inden for såvel teknik som trend og salgstræning.


Fra venstre: Peter Westlund, Allan Kordon og Georg Krüll-Ladefoged fra Qhair ser lyst på fremtiden.

I en tid hvor mange kan melde om tilbagegang og manglende salg, går det fint for Qhair. Faktisk kan man melde om en fire-dobling af salget, siden man for halvandet år siden blev forhandlere af Montibel-lo og REF.

Og hos Qhair er man ikke i tvivl om, hvad det skyldes.

”Vi har bevidst valgt produkter som vi definerer som værende ”grønne” ud fra betragtningen at de bl.a. indeholder mindre aggressiv kemi. Vores farveserie indeholder eksempelvis ingen ammoniak/parfume/PPD, og styling-/care produkterne er uden sulfater og parabener, dette er erstattet af naturlige konserveringsmidler.”

”Som sagt er farverne fra Montibel-lo ”grønne”, og det samme gælder videresalgsprodukterne fra REF., og det er forbrugerne såvel som frisørerne blevet opmærksomme på i løbet af de seneste par år, og dels ligger produkterne i et meget fornuftigt prisleje, hvor forbrugerne, der helt klart er blevet mere prisbevidste de senere år, kan få kvalitetsprodukter, der ikke vælter budgettet”, lyder det fra direktør Allan Kordon.

Montibel-lo og REF. er de to brands, Qhair satser på. Og der er masser af ”grøn” synergi imellem dem. Hårkuren Super 88 var det produkt, der startede René Kordon A/S, og Allan Kordon husker, at han som dreng, havde job med at fylde hårkur på flasker.

Tidligere forhandlede Qhair Kadus-produkter. Det gør man ikke mere, og i samme omgang som produktsortimentet er ændret skiftede man også firmanavnet til Qhair.

”Tidligere hed virksomheden René Kordon A/S efter min far, der startede virksomheden, men med de nye produkter og den fornyede dynamik og energi, vi fik ind i virksomheden, valgte vi også at skifte navn til det mere tidssvarende Qhair”, fortæller René Kordon.

Virksomheden så første gang dagens lys i 1961, da René Kordon startede op med hårkuren Super 88, som man i øvrigt stadig producerer og sælger i såvel ind- som udland.

I 1991 kom Allan Kordon ind i firmaet, og i 2004 overtog han virksomheden efter sin far.

At det blev Montibel-lo og REF., der blev de produkter, man valgte at forhandle, ligger der et større testarbejde bag.


Lokalerne i Rødovre.

”Vi testede et væld af forskellige produkter, vi gennemgik de forskellige producenters visioner, teknologier samt muligheder og lyst til at videreudvikle, vi sammenstillede dem med vores kvalitetskrav og vore kunders krav til produkterne, og vi ville ikke gå på kompromis. Vi endte med at vælge at samarbejde med Montibel-lo, der er super stærke på in-salon produkter - ikke mindst deres Oalia farver, der er ”grønne”, og REF., der er super stærke på videresalgsvarer, som ligeledes er ”grønne”, fortæller Georg Krüll-Ladefoged, der er ansvarlig for Qhairs uddannelsesdel.

At Montibel-lo stod foran en lancering af deres ”grønne” hårfarver, da Qhair valgte dem som samarbejdspartner spillede bestemt også ind.

I øvrigt har Montibel-lo også videresalgsprodukter. Bl.a. deres arganolie-serie, Gold Oil Essens, der er en af de største succeser hos Qhair lige nu.

”Alle produkterne er uden sulfater og uden parabener, ligesom farverne er uden ammoniak”, fortæller Allan Kordon, og henter en tube farve, som jeg kunne lugte til, for at understrege sine ord.

”Markedet efterlyser ganske enkelt mindre kemi samt milde og rene produkter”, tilføjer marketingansvarlig Peter Westlund.

Montibel-lo har udviklet en prøvekuffert specielt til det danske marked, hvor frisørerne kan prøve enten farverne eller permanenten fra Montibel-lo.

Styling er størst

Stylingprodukterne tegner sig for den største del af salget, når det gælder videresalgsprodukter, og Georg Krüll-Ladefoged er ikke i tvivl om, at en del af årsagen til det skal findes i sammensætningen af REF.-serien, hvor alle de 21 produkter har hver deres funktion og ikke overlapper hinanden.

”Den er let at arbejde med og overskue. Man ser på, hvad man vil opnå, og så er der ét produkt, der kan klare det. Man behøver ikke kombinere hverken to eller tre forskellige produkter for at opnå en effekt”, forklarer han.

Langt de fleste af Qhairs godt 1000 kunder rundt omkring i landet, forhandler begge brands, og netop når en ny kunde kommer til, gør man rigtig meget ud af at undervise salonens frisører i produkterne.

”Vi vil have, at vore kunder får en god oplevelse fra starten”, lyder det.

I forhold til den gode oplevelse, har Qhair også en hotline-service, der er åben, når salonerne er det. Uanset om det er i weekenden eller om aftenen, hvor frisørerne kan få råd og vejledning, og blive bekræftet i at det, de er i gang med, er rigtigt.

Samtidig lancerer man netop nu individuelt tilpassede kampagner, hvor salonerne kan få kampagnemateriale med deres eget navn på, så forbrugerne fornemmer den personlige forbindelse.

”Vi er også begyndt at lave små brochurer individuelt tilpasset salonerne, hvor man fortæller en lille historie, viser et billede og fortæller, at skaffer man som eksisterende kunde en ny kunde til salonen, får man f.eks. en kurbehandling samt en shampoo, og det samme gør den nye kunde”, fortæller Peter Westlund, der videre fortæller, at salonerne er rigtig glade for det tiltag, for det er netop materiale som det, de ikke selv får lavet.

Teknik og trend

Uddannelse er et andet ben af virksomheden Qhair, men det understreges, at tingene hænger uløseligt sammen.

I løbet af en sæson køres der således mellem 20-24 både tekniske kurser og trendkurser, og herudover køres en række kurser ude i salonerne, ligesom flere saloner eller et frisørlaug i et område kan slå sig sammen om at få et kursus specielt tilpasset dem.

”Trendkurserne laver vi i samarbejde med bl.a. Morefungkushi, Hasse Kliem og Palle Freese fra HairConstruction, og til trendaftenerne kan vi sagtens være 50-60 mennesker i lokalerne i Rødovre. Når der køres tekniske kurser eller salgstræningskurser med Trine Barreth, kommer deltagerantallet ikke over 25, for her handler det i høj grad om at have en dialog med de deltagende frisører”, fortæller Georg Krüll-Ladefoged.

Ikke mindst salgstræningskurserne, er frisørerne rigtig glade for, for rigtig mange frisører har det ikke godt med produktsalg.

”Det kan vi lære dem. Vi har en interaktiv dialog, og vi kan motivere dem til at komme ud over stepperne”, fortæller Allan Kordon.

Mangler sælgere

Spørger man Allan Kordon, Georg Krüll-Ladefoged og Peter Westlund fra Qhair, hvad fremtiden bringer, ser de meget lyst på den og fortæller, at man faktisk mangler flere sælgere netop nu.

”Vores filosofi er, at vi vil skabe gode forretninger i fællesskab med vore kunder, og netop det fællesskab udvikler vi løbende”.

Nye brands er ikke på vej ind i porteføljen.

”Vi er meget tilfredse med det samspil, der er imellem Montibel-lo og REF. Både hos os og ude i salonerne, og spørger vi frisørerne, scorer vi højt på tilfredshedsbarometeret. Så vi er glade”, slutter de tre samstemmigt.

Denne artikel blev udgivet i 2. udgave 2013.

Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

For yderligere information venligst kontakt Qhair på tlf.: 44 94 34 00 eller se www.qhair.dk

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Ny Saddle Seat klippestol fra Efalock hos Cosmobell

Ny Saddle Seat klippestol fra Efalock hos Cosmobell

Denne lækre klippestol er udstyret med de intelligente ClicTec hjul og er lavet i et flot design. Læs om det her.
Efalock ClicTec hjul hos Cosmobell

Efalock ClicTec hjul hos Cosmobell

Er du træt af at fjerne hår i dine hjul er dette løsningen. Læs her om de smarte hjul, der fås hos Cosmobell.
Børneshampoo med ekstra god samvittighed fra IdHair

Børneshampoo med ekstra god samvittighed fra IdHair

IdHair har indgået et samarbejde med Danske Hospitalsklovne, hvor du er med til at støtte børnene, når du køber produktet. Læs mere her.
Beard Junk by Waterclouds - Cream Beard Balm

Beard Junk by Waterclouds - Cream Beard Balm

En fugtgivendene skægcream, der indeholder Camellia Oil, Macadamian Nød Oil og Argan Oil. Læs om det her.
Velour hårbøjler fra Everneed

Velour hårbøjler fra Everneed

Everneed lancerer nu disse fine velour hårbøjler. Hårbøjlerne fås i forskellige farve, nogle ensartet og andre med print. Se dem her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Elite Experience blev afholdt for første gang for at markere Trinity Haircares 10 års jubilæum. Arrangementet i Amsterdam bød på et storslået show med Morten Lynge og Hasse Kliem på scenen.
Indvielse af Davines Village og WWHT i Parma

Indvielse af Davines Village og WWHT i Parma

I løbet af de tre dage i Parma blev frisørerne inviteret til en helhedsoplevelse med masser af hår, bæredygtigt initiativ og afgørelsen i Davines World Style Contest.
Revlon Style Masters fejrede 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters fejrede 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters fejrede ti år i Barcelona med et storslået show, inspirerende hår, de seneste trends og danske Brit Laursen i finalen i American Crew All-Star Challenge.
På forreste række til Danish Beauty Award 2018

På forreste række til Danish Beauty Award 2018

I Tivoli Congress Center var der gjort klar til en festlig aften i anledning af Danish Beauty Award. Hair Magazine sad klar på forreste række til at hylde alle de nominerede.
L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent i Paris.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Lone Hattesen

Lone Hattesen

”Jeg er ikke ”endt” i en lille by. Jeg har valgt det”. Det siger Lone Hattesen, der, ud over at være frisør, har været med i Robinson Ekspeditionen to gange og dyrker triatlon.
Jan Lauritsen

Jan Lauritsen

”Kvaliteten er en direkte afspejling af de værdier jeg står for. Derfor forstår jeg ikke frisører, der går på kompromis”. Det siger Jan Lauritsen, der står bag HairConstruction og Dogma Academy. Han elsker sin frihed, og så skal han udfordres!

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till fine blow out brushes med denne video fra Björn Axén. Her får du indblik i stylingen af hele fire forskellige modeller med forskellige hårlængder og stil.
Har du set den nye glittertrend?

Har du set den nye glittertrend?

Nu kan man gå all-in på glitter og gøre det til en del af sit helhedslook ved at tilføje det til håret. Se det her!
Inspiration til brudefrisurer

Inspiration til brudefrisurer

Bryllupsæsonen er gået i gang! Der findes adskillige muligheder til brudefrisuren og ønsker fra bruden kan strække vidt. Se inspirationsvideoen her!
Björn Axén - How to get the look - Bohemiske fletninger

Björn Axén - How to get the look - Bohemiske fletninger

Følg med i videoen, hvor Sofia Geideby viser, hvordan du laver en enkel, fin og sommerlig frisurer med fletninger.
Gun-Britt Makeover

Gun-Britt Makeover

Som noget nyt har Gun-Britt Coiffure startet Gun-Britt Makeover. Løbende vil vi kunne følge med i diverse makeovers. Her har I den første.