LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Roy & Son Barbershop i København
- "Her holder vi på stilen"

Roy & Son har åbnet en barbersalon i forlængelse af cocktailbaren Salotto42 i Pilestræde i København. Stilen er rå og maskulin á la engelsk herregård møder det hippe København, og barbersalonen, hvor kvalitet og god, gammeldags stil er i højsædet, har allerede stor succes.

Cocktails serveres, mens man sidder i store, bløde Chesterfieldsofaer.Roy & Son ligger i Salotto42, og kombinationen er unik. Cocktails serveres, mens man sidder i store, bløde Chesterfieldsofaer. Stemningen er hyggelig og fortættet á la engelsk herregård møder det hippe København, og midt i det ligger barbersalonen.

Skjorten, slipset og vesten sidder upåklageligt uanset temperaturen, kitlen er klar til brug, og der serveres gerne en whisky eller en kold øl, mens skægget trimmes eller håret klippes i Roy & Son barbersalonen, der netop er åbnet i forbindelse med cocktailbaren Salotto42 i Pilestræde i København.

Kombinationen er unik. Cocktails serveres, mens man sidder i store, bløde Chesterfieldsofaer, en ræv kigger ned fra en ”skov” etableret på en repos, og moderne elementer bryder med det traditionelle. Stemningen er hyggelig og fortættet á la engelsk herregård møder det hippe København. Salotto42 indtager midterpositionen, i den ene ende er etableret en italiensk delikatesseforretning, i åben forbindelse med baren ligger designeren Barbara I Gongini’s butik, og i den anden ende af rummet står Rezgar Dashti i barbersalonen Roy & Son – selvfølgelig indrettet med skønne, gamle barberstole, få gode produkter på hylderne og holdt helt i den rå, maskuline stil.

Historien bag Roy & Son strækker sig tilbage til midten af 50’erne, hvor Roy Mannerstål åbnede sin første barbersalon i Stockholm, og den ånd og den viden, der blev samlet, har Roys søn Peter stolt båret videre, vedligeholdt og forfinet til Roy & Son i samarbejde med Mathias og Allan Mannerstål samt Johan Rönnow.

I dag findes tre Roy & Sons i henholdsvis Stockholm, Malmø og København, og selv om konceptet er det samme, er alle barbersalonerne forskellige – de har deres eget udtryk og deres eget liv.

”Barber- og frisørfaget er kreativt. Derfor skal hver salon have en indretning, der matcher området, den ligger i, så den, så at sige, har sin egen personlighed”, fortæller Rezgar Dashti, der har været en del af Roy & Sons i København siden 1. juli 2016.

Rezgar Dashti, manager af Roy & Sons siden åbningen.Rezgar Dashti har været manager i Roy & Sons siden åbningen.  Rezgar forklarer og viser barbergrejet frem.Rezgar fortæller: ”Det handler meget om at give kunderne en oplevelse frem for bare en klipning, og så skal vi kunne tale med om alt fra hår til mode med mere.”

”Det handler meget om at give kunderne en oplevelse frem for bare en klipning. Vi tager os god tid til kunderne, og vi giver dem altid noget ekstra, så de virkelig føler, at de får noget for pengene”, fortæller Rezgar, der selv er indbegrebet af en velgroomet mand. Skægget er plejet, og håret sidder blankt og perfekt.

En livingroom-fornemmelse

For Rezgar handler det om personlig pleje, og det går meget fint i spænd med den livingroom-fornemmelse, der hersker i Salotto42.

”Idéen er naturligvis, at mens herren bliver klippet og skægget trimmet, kan kæresten eller vennerne få sig en cocktail eller et glas vin i baren", og der er i hvert fald ingen tvivl om, at Roy & Son udelukkende er for mænd.

”Der er så mange, der er rigtig gode til kvinder, men der er få steder, hvor mændene kan få en herreklip af høj kvalitet og en oplevelse – og rigtig mange mænd kan faktisk sagtens se forskel på en god og en dårlig klipning”, mener Rezgar.

Skæg er i øvrigt også en trend i vækst, og han ser tydeligt, at mænd er begyndt at bruge penge på produkter.

”Vi tilbyder vores kunder en klassisk barbering og moderne klipninger”, siger han, og Rezgar gør, sammen med de andre barberer i Roy & Son, en stor indsats for at holde sig ajour med de nye tendenser og for at hente inspiration fra udlandet.

”Vi holder fælles kurser, og vi lader os inspirere af andre såvel som af hinanden, for det er utroligt vigtigt, at vi som barberer og frisører generelt tænker nyt og anderledes, at vi hele tiden holder os opdateret, og at vi dygtiggør os, og så er det vigtigt, at vi med vores koncept klart signalerer, at vi er anderledes, og at vi vil noget nyt”.

Barberstolene, der passer perfekt i den meget maskuline setting i Salotto42.
Roy & Son har tre barberstole, der passer perfekt i den meget maskuline setting i Salotto42.

Idéen er naturligvis, at mens herren bliver klippet og skægget trimmet, kan kæresten eller vennerne få sig en cocktail eller et glas vin i baren.
”Idéen er naturligvis, at mens herren bliver klippet og skægget trimmet, kan kæresten eller vennerne få sig en cocktail eller et glas vin i baren", og der er i hvert fald ingen tvivl om, at Roy & Son udelukkende er for mænd.

Jeg er en ”reklamesøjle”

Rezgar ser sig selv som en reklamesøjle for Roy & Son, og han vil være et godt forbillede for kunderne, når det gælder stil, hår og skæg. Han mener, at man som barber også skal kunne rådgive kunderne om tøjstil såvel som produkter.

”Jeg har kunder, der kommer ind og viser mig, når de har købt en ny skjorte”, siger han smilende, og han gør altid meget ud af at kommentere, hvis en kunde har en fed jakke på.

I salonen kommer alle typer mennesker, fra de unge studerende til forretningsmanden – præcis som kvarteret, salonen ligger i, indbyder til, og Rezgar fortæller, at han altid synes, at det er sjovt at gå på arbejde. ”Ikke to dage er ens, og de mennesker, der kommer, er super interessante”.

Jeg var vild med indretningen

Rezgar er oprindeligt fra Horsens. Han arbejdede som frisør i Brædstrup, og blev herefter medejer af sin brors Barbershop 8700 i Horsens. Men han tog til København for at tage kurser i regnskab på Niels Brock, og vejen til skole bragte ham forbi dette spændende sted, hvor der bare stod tre barberstole og ikke andet.

”Til sidst blev jeg så nysgerrig, at jeg gik ind og talte med håndværkerne og en af ejerne bag Salotte42. De fortalte mig, hvad der skulle ske. Herefter tog jeg kontakt til Roy & Son og fortalte dem, at jeg var vild med konceptet og godt kunne tænkte mig at arbejde med det. Jeg mødtes nogle gange med Johan Rönnow, som jeg i øvrigt i mange år har set op til som frisør, og jeg fik jobbet”.

Rezgar er manager for Roy & Son i København, og han samarbejder tæt med indehaverne omkring udviklingen af salonen. Han er rigtig glad for, at han valgte at tage regnskab på Niels Brock, og det vil han gerne anbefale andre frisører at gøre.

”Skal man drive en salon, må man også have styr på regnskabet, og man skal kunne følge med. Det er vigtigt”, mener han.

Rezgar har arbejdet som frisør, men det er barberjobbet, han brænder for.

”Det er bare noget andet at kommunikere med mænd, når man selv er mand. Man har flere emner, man kan tale om, og så er det sjovere at beskæftige sig med trenden, når det er til mændene, ligesom man naturligvis bedre kan være et forbillede”, siger han, og han fortæller videre, at mænd i dag godt kan lide at forkæle sig selv på den maskuline måde.

I weekenden har jeg mange grupper af mænd, der er på vej i byen. Så sidder de og får en øl eller en drink og venter på hinanden, mens de bliver barberet.
Flere mænd mødes i barbersalonen, når de er på vej i byen og nyder en øl eller drink fra baren, mens de får ordnet skægget.

”I weekenden har jeg mange grupper af mænd, der er på vej i byen. Så sidder de og får en øl eller en drink og venter på hinanden, mens de bliver barberet, og så det er ud for at se noget fodbold og få nogle flere øl”.

Siden salonen åbnede, er der sket store fremskridt. Omsætningen er vokset støt, og Rezgar forventer at den positive vækst fortsætter.

”Vi giver os tid til kunderne, vi giver dem kvalitet og vi giver dem en oplevelse. Så de kommer igen”.

Tekst: Pia Finne

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Triniforce Fibre Thickener Therapy

Triniforce Fibre Thickener Therapy

Takket være den nye Triniforce Fibre Thickener Complex bliver håret fyldt indefra, får et boost og bliver stærkere. Læs mere om vidunder-serien her.
Tailor’s Tea Tree Wash hos Brands4hair

Tailor’s Tea Tree Wash hos Brands4hair

TAILOR’S Tea Tree Wash er en forfriskende, rensende pleje til mandens hår. Læs om produktet her.
Löwengrip Luminous Bronze Self-Tan Drops 30 ml

Löwengrip Luminous Bronze Self-Tan Drops 30 ml

Luminous Bronze Self-Tan Drops er koncentrerede "brun uden sol"-dråber, som blandes med den daglige ansigtscreme. Læs om det her.
Wella lancerer EIMI Love Editions

Wella lancerer EIMI Love Editions

I forbindelse med at Wella Professionals bliver officiel partner til Copenhagen Pride 2018 lanceres nu tre 'Love Editions' fra EIMI stylingserien.
GET READY - en ny basispakke fra Jaguar

GET READY - en ny basispakke fra Jaguar

I den nye basisbakken GET READY har Jaguar sammensat det bedste starter-kit til spirende stylister. Læs om det her!

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

På forreste række til Danish Beauty Award 2018

På forreste række til Danish Beauty Award 2018

I Tivoli Congress Center var der gjort klar til en festlig aften i anledning af Danish Beauty Award. Hair Magazine sad klar på forreste række til at hylde alle de nominerede.
L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent i Paris.
Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

For at byde foråret velkommen på bedste vis, begav Hair Magazine sig til Bologna for at opleve dét, der efter 50 år eksistens har vokset sig til et af verdens største arrangement i den professionelle skønhedsbranche.
Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

På den internationale branchemesse TOP HAIR – DIE MESSE i Düsseldorf fandtes der det meste til den, der elsker hår i alle dets former. Læs om det her og se billederne!
Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Der var fuldt hus, da en masse frisører blev inviteret indenfor af Wella Professionals til en aften, der skulle inspirere og gennemgå denne sæsons trends.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Poul M

Poul M

Poul M kan 1. april fejre, at det er 50 år siden, at han åbnede sin første herrefrisørsalon i Randers. Bliv klogere på Poul M i denne artikel.
Danni Sigen

Danni Sigen

Danni Sigen udlever sin drøm og sin passion. Og på kun tre år skabt et navn for sig selv. En stor del af æren giver han de sociale medier.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Inspiration til brudefrisurer

Inspiration til brudefrisurer

Bryllupsæsonen er gået i gang! Der findes adskillige muligheder til brudefrisuren og ønsker fra bruden kan strække vidt. Se inspirationsvideoen her!
Björn Axén - How to get the look - Bohemiske fletninger

Björn Axén - How to get the look - Bohemiske fletninger

Følg med i videoen, hvor Sofia Geideby viser, hvordan du laver en enkel, fin og sommerlig frisurer med fletninger.
Gun-Britt Makeover

Gun-Britt Makeover

Som noget nyt har Gun-Britt Coiffure startet Gun-Britt Makeover. Løbende vil vi kunne følge med i diverse makeovers. Her har I den første.
De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.