LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Portræt af Rokkedal - nytænkende koncepter

Z.One Concept - Anderledes, Nytænkende og Innovativt

Det handler om at skille sig ud fra mængden. Om at være anderledes, og om at kunne tilbyde kunderne noget, de ikke kan få andre steder. Det er filosofien bag det italienske Z.One Concept, som nu også er kommet til Danmark. Jens Peter Rokkedal er manden bag lanceringen af konceptet i Danmark, og han har allerede høstet masser af positiv respons.
I løbet af de første fire måneder, han præsenterede brandet for de danske frisører, er der således solgt ikke færre end 60 startpakker!


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Milk Shake, Urban Tribe og u:t hedder de tre linjer, der indtil videre er præsenteret på det danske marked, og Jens Peter Rokkedal bebuder, at der til efteråret kommer endnu en linje, Simply Zen, en luksuslinje, der er baseret på japanske og kinesiske naturmedicinske tanker og ikke mindst brugen af æteriske olier og aloe vera.
”Det er klart Roll's Royce linjen, og vi glæder os til at vise den til de danske frisører”, lyder det entusiastisk fra Z.One Concept, der kalder seriens produkter for problemløsere, og forventer, at der højst findes 300-400 potentielle kunder til Simply Zen-serien.
Og for lige at slå det fast én gang for alle: Z.One Concept er ingen bolschebutik! Det italienske brand er førende i såvel Italien som Frankrig og Spanien, ligesom man har sin egen afdeling i USA.
”Hvert år siden 2004 har de faktisk fordoblet deres omsætning, der således i 2008 rundede de 1 mia. kr, fortæller Jens Peter Rokkedal.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jens Peter Rokkedal fik forhandlingen af Z.One Concept for godt et halvt år siden. Han har en fortid som sælger for Wella, og er således godt kendt med branchen.
Frisørbranchen har han dog haft inde under huden hele livet, idet hans far havde forhandlingen af Wella i Nordjylland indtil Wella selv overtog det danske marked, og Jens Peter var ansat i hans virksomhed.

Som konstellationen er i dag, ligger Z.One Concepts hovedkontor i Aalborg, hvorfra Jens Peter forestår salget til Jylland, Sjælland, Fyn og Bornholm.

Koncepterne

Urban Tribe er målrettet de forbrugere, der føler, de trænger til noget nyt og mere spændende i udtryk og stil. Urban Tribe rummer styling- og finishprodukter i en flot og farverig emballage.
U:t er Z.One Concepts helt unge linje. Den er trendy og anderledes – og priserne er gode.
Milk Shake er hovedserien, der er bygget op på mælkeprotein.
95 pct. af ingredienserne er naturlige, Men selv om produkterne langt hen ad vejen er fremstillet af naturprodukter, vil Jens Peter ikke lancere dem som ren natur.


”Produkterne er så naturlige som muligt! Og det er som sådan, vi præsenterer dem. Det er højkvalitetsprodukter, og skal vi give forbrugerne value for money, er vi ind imellem nødt til at bruge kendte og testede stoffer”.
Dog er emballagen fremstillet af genanvendeligt plast, og der arbejdes løbende på at såvel produkter som emballage er så miljøvenlige som muligt. F.eks. findes en fikseringsspray, der forstøver som rigtig hårlak men uden drivmiddel.
”Men samtidig skal kvaliteten være i orden, og det nytter ikke, at en kunde, der ønsker en rød hårfarve, får en blegrød udgave, fordi det skal være naturligt”, er holdningen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vi vil være med helt fremme

Målet for Jens Peter er, at Z.One Concept skal være blandt de store spillere i den danske frisørbranche. ”Men vi kan jo ikke sælge en hemmelighed. Derfor skal vi nu for alvor ud og promovere konceptet, lyder det.

Netop derfor har man også allieret sig med en af branchens ”tunge drenge”, nemlig Mark Andersson.
”Vi har lavet et samarbejde med ham, hvor vi kan tilbyde hans kurser til vore kunder. Det gælder bl.a. små eksklusive klippeskoler med max. 12 deltagere og super underviserkræfter”.
- For endnu engang: Det handler om at være nyskabende og anderledes. Om at skille sig ud fra mængden!

Denne artikel er fra Hair Magazine 1. udgave 2009.


Kontaktoplysninger:
Rokkedal
Vandmanden 10K
9200 Ålborg SV
Tlf. 42 13 81 81
www.z-oneconcept.dk

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult er en hårfarveserie med en omfattende farvepalette med 29 farver, der kan tilpasses i intensitet og holdbarhed.
Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me hårspray gør det nu muligt at tilpasse sprayen præcis, som man ønsker det. Læs mere om produktet her.
COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.
Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

ZENZ Organic Hair Spa er en sand revolution. Den er designet til at gøre hårbehandlinger mere effektive på kortere tid – helt uden brug at elektricitet. Læs mere her.
Tre nyheder fra Eksperience

Tre nyheder fra Eksperience

Revlon Professional udvider sit Eksperience-sortiment med tre produkter; Blonde - Grey Hair Cleanser, Color Intensifying Hair Conditioner og Hydrating Hair Conditioner.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Mie Juul

Mie Juul

”Ens ego et ens eget – det man rummer, og det skal boostes. Det mener Mie Juul, der startede sin salon Egoboost for tre år siden.
Søren Hedegaard

Søren Hedegaard

”Mit livs palet er sprængfyldt med farver. Ikke to dage er ens. Jeg har hele tiden fået masser af gode oplevelser, og jeg har ganske enkelt ikke noget, hvor jeg siger: Det ville jeg gerne nå at prøve”. Sådan lyder det fra Søren Hedegaard, der tæller blandt de danske frisører, der kan bryste sig af at være kendt verden over.

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.