LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops


Allan Kliim

Teamsprit i en salon med sjæl

Allan Kliim søger konstant nye udfordringer, og han stiller sig aldrig helt tilfreds med tingenes tilstand. Han mener, det er vigtigt, at skabe et koncept i sin salon – at skabe en sjæl og en atmosfære, der giver kunderne en oplevelse, og så handler det for ham om teamspirit.

"Tingene skal hænge sammen,og kunderne skal føle, at de får valuta for pengene". Det mener Allan Kliim, der har drevet Kliim på Østerbro igennem otte år. Han mener sagtens, man kan tage en høj pris for sit arbejde, hvis salonen udstråler samme kvalitet.
"Det er vigtigt, at man ind imellem ser på sin egen salon lidt udefra og tager de kritiske briller på, for når man går i salonen i hverdagen, er det faktisk begrænset, hvad man ser", mener Allan Kliim. Og hans holdning er klart, at er tingene slidte, skal de skiftes ud for at holde stilen. Fungerer de. og er de OK i udtrykket, skal pengene i stedet bruges på f.eks. videreuddannelse.
"Det skal være en oplevelse at komme i salonen", mener han, og blandt måderne at skabe disse oplevelser på, er at sikre personalets ve og vel.

Allan Kliim underviser selv. Han er en del af L'Oreals kreative team, og han træner naturligvis sine egne ansatte frisører. Et par gange om året tager han medarbejdere med til London, for at de kan opleve andre frisører arbejde og andre måder at klippe på.

Konceptet er vigtigt
"Det er vigtigt at bygge et koncept op", mener Allan Kliim, så kunderne såvel som personalet synes, forretningen er et spændende sted at komme i og arbejde i. Og skal man skabe en vis stabilitet i forhold til personalet, kræver det en indsats.
Således sætter Allan Kliim mål for sine medarbejdere. De kender budgetterne, de ved, hvad forretningen skal omsætte, og hvad udgifterne er. For medansvar skaber effektivitet.
"Det er utroligt vigtigt, at vi er et team, og at vi arbejder som et team, frem for at jeg blot stiller mig op og siger "Sådan vil jeg have det!". Og ingen tvivl om det: De samme krav, der stilles til de ansatte i salonen, stilles også til mig! og vi holder hinanden op på de ting, vi aftaler".

Man kan lære at blive en god frisør
Netop respekten er også blandt grundene til, at Allan Kliim strækker sig langt i forhold til en medarbejder eller en elev, hvis glæden ved faget og entusiasmen er til stede.
"Er de villige til at tage et ansvar og har de lysten, så kan de altid lære at blive gode frisører", er hans holdning.
Derfor bruger han også meget tid på at lære eleverne op, og give dem en konstruktiv kritik, de an bruge til at blive bedre.

Masser af inspiration
En del af sin inspiration henter Allan Kliim i Intercoiffure, hvor han sidder i bestyrelsen.
"Herigennem møder jeg masser af gode kollegaer, og der er masser af god sparring både når det gælder forretningsudvikling, aktiviteter og tendenser".
I samme åndedrag slår Allan Kliim en stor pæl igennem den skrøne, at der er enorm forskel på københavnerfrisører og frisører i Jylland.
"Frisørerne i Jylland er fuldt ud lige så kreative og progressive som frisørerne i København", mener han.
Han mener, det handler om at være fremsynet og bevidst om, hvordan tingene udvikler sig i verden og i branchen, så man hele tiden kan være på forkant.

Eleverne uddannes
Allan Kliim tager sig meget af de elever, der er i butikken. Og han har sammensat et  træningsprogram til dem sideløbende med deres uddannelse.
”De får lov til at behandle kunder – det er naturligvis billigere for kunden, og jeg booker løbende min egen tid af til at træne dem”, forklarer han, for han mener, det er meget vigtigt, at eleverne føler, de udvikler sig, og dermed at de har lyst og gider gøre en ekstra indsats.
”Og i øvrigt lærer jeg også selv meget af at træne eleverne, for man får hele tiden vendt og drejet sine egne teknikker og måder at gøre tingene på”, smiler Allan.

 

25 år i branchen
Allan Kliim har været i frisørbranchen i 25 år.
Han er uddannet hos Stuhr, hvor han efterfølgende slog sine folder igennem 17 år, bl.a. som medejer af fire forretninger.
”Det var en fantastisk tid, og jeg tænker løbende tilbage på den som en rigtig god del af mit liv”, fortæller Allan Kliim, og også i dag har han et meget fint forhold til sine gamle kollegaer i Stuhr. Men på et tidspunkt fik lysten til at være helt selvstændig dog overtaget, og Allan Kliim tog springet og åbnede sin egen salon.
”Jeg havde lyst til at se, om jeg kunne skabe en god forretning, og selv om jeg igennem årene har haft alle muligheder for at arbejde selvstændigt, er det alligevel noget andet at være helt sig selv”.
Allans kone er en del af virksomheden, og hun styrer økonomi og regnskab, mens han tager sig af det kreative.
”Vi har et fantastisk samarbejde, og det giver mig den ro, der skal til, når man skal skabe noget kreativt og anderledes”.
Og at der er to indgangsvinkler til tingene er absolut også kun af det positive.

 

Spørger man Allan om flere butikker er en del af fremtidsplanerne, er han ikke afvisende overfor tanken.
”Jeg har da leget med tanken om at etablere flere saloner, men det er absolut ikke et ”must” for mig, og jeg vil hellere have én god forretning end to halvgode”.
Men Allan er den type person, der hele tiden søger nye mål, og han er bestemt ikke typen, der læner sig tilbage og stiller sig tilfreds med tingenes tilstand.
”Som det er i dag, handler det om at holde skruen i vandet, Jeg synes, det er sjovt at være oppe imod de store kæder, man jeg ser dem ikke nødvendigvis som de største konkurrenter. Vi kan sagtens være naboer”, fastslår han.
For med viljen, troen og frem for alt nerve i forretningen kan alt lade sig gøre

Kliim Coiffure
Nordre Frihavnsgade 5
2100 København Ø
tlf. 70 27 24 00

Se flere frisørportrætter her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult er en hårfarveserie med en omfattende farvepalette med 29 farver, der kan tilpasses i intensitet og holdbarhed.
Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me hårspray gør det nu muligt at tilpasse sprayen præcis, som man ønsker det. Læs mere om produktet her.
COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.
Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

ZENZ Organic Hair Spa er en sand revolution. Den er designet til at gøre hårbehandlinger mere effektive på kortere tid – helt uden brug at elektricitet. Læs mere her.
Tre nyheder fra Eksperience

Tre nyheder fra Eksperience

Revlon Professional udvider sit Eksperience-sortiment med tre produkter; Blonde - Grey Hair Cleanser, Color Intensifying Hair Conditioner og Hydrating Hair Conditioner.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Finn Ellegaard

Finn Ellegaard

”For mig handler det ikke om at tjene masser af penge, men om at være rig på oplevelser”, siger Finn Ellegaard, som ejer Ellegaard Hairfactory på Frederiksberg og i Holte.
Poul Nejlund og Ole Jepsen

Poul Nejlund og Ole Jepsen

Dronningens frisør, Poul Nejlund, og hans kompagnon Ole Jepsen, der friserer prinsesse Alexandra, har med deres salon Jean-Leonard i en menneskealder haft et frisørliv langt ud over det sædvanlige.

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.