LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Jesper Buch kommer med kærligheden…


Som Schwarzkopfs nationale ambassadør er det bl.a. Jespers opgave at bære de to årlige Essentials-kollektioner ud i virkeligheden og at formidle dem.

Jesper Buch er Schwarzkopf Professionals nye nationale ambassadør. ”Vi kan give hinanden rigtig meget. De kan skabe produkter af høj kvalitet, jeg kan tilføre passionen og kærligheden”, siger Jesper Buch, der glæder sig til samarbejdet.

”Schwarzkopf Professional sørger for kvaliteten af produkterne (evt. er garant for produktkvaliteten), for at alt er kontrolleret, og at shampooens flaske er designet, så indholdet ikke løber ud i tasken. Men det er jo ikke super sexet. Det kan jeg til gengæld gøre det….”, smiler Jesper Buch, som er blevet Schwarzkopf Professionals nationale ambassadør.


Det jo fedt at kunne stige om bord på den første perron i stedet for at stige på, når toget er godt
på vej. Sådan siger Jesper Buch om det nye samarbejde, han har indledt med Schwarzkopf.

Det betyder, han i fremtiden skal være med til at fortolke de årlige kollektioner, undervise og lave opvisninger for frisører over hele landet. Med andre ord tilføre Schwarzkopf i Danmark sit Jesper Buch-DNA.


På hylderne i salonen har Jesper Buch alle Schwarzkopfs produkter.  ”Det er vigtigt for mig, at jeg ved, at det, jeg forbruger til mit håndværk, virker”.

”Som frisører ser vi de store kollektioner, men vi får aldrig lov til at leve dem; se dem, dufte dem og føle dem”. Det havde jeg lyst til, og i min dialog med Schwarzkopf nåede vi frem til, at vi som brand til brand kunne give hinanden rigtig meget”.

Og han kalder samarbejdet for en kæmpe satsning fra begge sider.

 
Wicki Buch og Jesper Buch.

”Med Schwarzkopf har jeg den faglige sikkerhed. Jeg ved, at det, jeg skal bruge til mit håndværk, virker og har en høj kvalitet. Jeg har selv haft erfaring med Schwarzkopf og jeg har talt med drengene fra Marcelklubben, der også er begyndt at arbejde med brandet, og som er super tilfredse”, fortæller Jesper Buch, der kalder det nye samarbejde for en fantastisk personlig rejse.

Læs også portræt fra 2006: Jesper Buch

Hvad der også betød noget for Jesper, var kulturen i forhold til virksomhederne.

”Grundlæggende ligner jeg tyskerne ret meget”, siger han storsmilende. ”Jeg taler sproget, og jeg holder af, at der er struktur og orden i tingene. Så egentlig var Schwarzkopf et ganske naturligt valg for mig”.

National ambassadør

Som Schwarzkopf Professionals nationale ambassadør er det bl.a. Jespers opgave at bære de to årlige Essentials-kollektioner ud i virkeligheden. At formidle dem, og give dem Buch-genet med på vejen, og der er en høj grad af internationalitet i den opgave, hvilket Jesper bestemt ikke har noget imod.


Til venstre stylist Stella Reinholdt. Til højre ses Junior stylist Rikke Høy.

”Og hvad der nok er lige så vigtigt for mig, så føler jeg, at jeg kan arbejde med kollektionen og give den mit DNA, uden at kompromittere mig selv som selvstændig, kreativ person”.

 
Stig på københavnertoget

Schwarzkopf er en verdensomspændende virksomhed, selv om brandet i Danmark er mest udbredt blandt jyske frisører. Det skal vi have lavet om på nu”, siger Jesper.

”Vi skal for alvor have løftet Schwarzkopf over til København og Sjælland. De er allerede godt på vej, men nu skal det sidste skridt tages”.

Og så er det jo fedt at kunne stige om bord på den første perron i stedet for at stige på, når toget er godt på vej…, mener Jesper Buch.

Han ser også frem til at være med til at relancere Igora Royal farveserien, som Schwarzkopf præsenterer for frisører over hele landet i marts måned.

”Den er skabt af laboranter og frisører, den har været igennem salgs- og marketingfolks hænder, nu er tiden kommet til at bringe følelserne i spil, og det kan jeg”, siger han – og tilføjer, at ”Schwarzkopf skaber det kvadratiske og praktiske – jeg kommer med kærligheden!”

Tekst: Pia Finne
Foto: Peter Hartley

Denne artikel blev udgivet i 2. udgave 2013

For yderligere information kontakt Bella Vista på tlf. 86 80 48 11 eller se www.bella-vista.dk.

 

Se flere produktnyheder, eller læs om frisørshows eller styling her!

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Balm beskytter, blødgør og glatter skægget. Produktet fås kun hos Brands4Hair - læs om det her.
HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsens serie af krøllejern opdateres nu med nye ergonomiske håndtag med digital touch teknologi til justering af temperaturen. Læs om det her.
Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Lernberger Stafsing har udviklet en håndpoleret kvalitetshårbørste med den perfekte balance mellem naturlige hår og lange nylon-børstehår. Se dem her.
Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Wash er det lavskummende og rensende shampoo til skæg for ægte mænd. Læs om produktet her.
Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Den unikke formulering giver et løft og farver allerede farvet hår op til 4 toner i et og samme trin. Læs om Vodue de Trinity Contraste farver her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent i Paris.
Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

For at byde foråret velkommen på bedste vis, begav Hair Magazine sig til Bologna for at opleve dét, der efter 50 år eksistens har vokset sig til et af verdens største arrangement i den professionelle skønhedsbranche.
Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

På den internationale branchemesse TOP HAIR – DIE MESSE i Düsseldorf fandtes der det meste til den, der elsker hår i alle dets former. Læs om det her og se billederne!
Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Der var fuldt hus, da en masse frisører blev inviteret indenfor af Wella Professionals til en aften, der skulle inspirere og gennemgå denne sæsons trends.
Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

I år var Sverige værtsland, og bestyrelsen arrangerede en weekend, der virkelig indeholdt alt og lidt til. Læs mere og se billederne her.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Rico Bellacci

Rico Bellacci

”Jeg står nr. 1 på min liste over investeringer. For er jeg en god leder, kan jeg skabe en arbejdsplads, der er inspirerende at være på”. Det mener Rico Bellacci, der ejer Bellacci Frizisto i Odense. ”Men jeg skal også have min kunstneriske frihed og friheden til at være”, siger Rico.
Cim Mahony

Cim Mahony

Cim Mahony – navnet lyder ikke dansk – men Cim Mahony, uddannet frisør og efterspurgt hårstylist, er pæredansk. Læs resten af frisørportrættet på hairmagazine.dk

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gun-Britt Makeover

Gun-Britt Makeover

Som noget nyt har Gun-Britt Coiffure startet Gun-Britt Makeover. Løbende vil vi kunne følge med i diverse makeovers. Her har I den første.
De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.
L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

Følg med her, da L'Oréal Professionnel i slutningen af januar indbød til presseevent i Paris i forbindelse med forårets lanceringer af to naturlige og bæredygtige nyheder.
Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.