LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops


Line Bomholt

Grib Mulighederne!

Line Bomholt er en kvinde, der driver forretning med hjertet. Men det betyder ikke, at hun ikke tænker sig om, og slet ikke, at hun ikke griber de mange muligheder, der dukker op - og udnytter dem på
allerbedste vis. ”Jeg kan ganske enkelt ikke lade være”, smiler Line. ”Når jeg får en udfordring, kan jeg ikke lade den gå fra mig. Så griber jeg den, fordi jeg synes, det er spændende og sjovt – og det, der gør faget til noget helt unikt og værd at være i”. ”Og den dag, jeg ikke længere synes, det er sjovt eller ikke længere udvikler mig med faget og mine saloner. Den dag jeg går i stå, så mener jeg, det er slut, og tid til at finde på noget nyt”.

Ni år på egne ben
For ni år siden åbnede Line Bomholt sin salon Bomholt Coiffure på 1. sal i en smuk gammel ejendom på Grønnegade i det indre København. I begyndelsen var hun alene i salonen, men snart kom flere ansatte til. Til sidst var vi 6-7 frisører i forretningen, og støjniveauet var ikke behageligt hverken for os eller for kunderne, og det var tid til at finde noget nyt”, fortæller Line Bomholt. Ved et tilfælde fandt hun lokalet i Pistolstræde – kun et stenkast fra Grønnegade – og hun slog til – og i dag er der 3-4 medarbejdere i hver salon. ”Det passer fint”, siger hun. Omgivelserne er skønne. Den gamle Pistolstrædegård ligger som en oase midt i byen, og sender de samme signaler om velvære og ro, som der sendes, når man træder inden for i Shu Uemura-salonen. Massagetanken indførte Line i sin salon i Grønnegade for et års tid siden. ”Jeg ville gerne supplere med små delikate behandlinger. Ikke behandlinger, hvor man sidder med creme i ansigtet eller bare fødder”,
forklarer Line, men små manicurer, hovedbundsmassage med videre. Når Line udtænker nye detaljer til sine saloner, tager hun først og fremmest udgangspunkt i, hvad hun selv har lyst til.
”Og jeg vil ikke sidde med bare fødder eller creme i ansigtet”, smiler hun, men derimod en lille luksus-peeling eller en god manicure er skønt at supplere frisørbesøget med”. Men man skal ikke tage fejl: Klippe- og farveteknikker er stadig det vigtigste for Line Bomholt i hendes saloner. For det er frisørsaloner, og det skal det blive ved med at være! I Lines saloner kommer alt fra skuespillere og musikere til ”almindelige” mennesker. Og der er plads til alle! ”Vi har skolepiger, der sparer op et halvt år, for at få råd til at komme ind til os, og de har krav på samme gode behandling som en kendt
skuespiller”, er Lines holdning. Derfor sætter hun en stor ære i at skabe en varm og god stemning i salonerne – og frem for alt en afslappet atmosfære, der ikke signalerer uopnåelighed, men tværtimod
byder alle velkommen.

Mange jern i ilden
Line Bomholt har hele tiden utroligt mange jern i ilden, og som hendes medarbejdere ind imellem siger til hende: ”Du må have et Duracell-batteri i ryggen”. ”Men tingene tager fat i hinanden. Jeg synes, det er utrolig vigtigt – og utrolig spændende at følge med i, hvad der sker i modeverdenen, så når jeg bliver spurgt om at style et modeshow, kan jeg næsten ikke sige nej, for jeg bruger det til at videreudvikle mig selv og mine medarbejdere, og jeg tager stilen i moden og overfører den til håret. Og Line laver både de helt store shows og andre mere intime shows. Hun underviser også i såvel Intercoiffure-regi som i L’Oréal Professionnel regi og i sit eget regi, og som om det ikke var nok, laver hun også styling til magasiner, hun er ny ekspert i Hair.dk’s ekspertpanel, og hun laver hår til et nyt verdensomspændende internetprojekt målrettet forbrugerne, der lanceres om kort tid, og hvor hun på fire modeller viser step-by-step ideer til føntørring og styling.
”Så når jeg ser en ny klipning eller en ny teknik, husker jeg den bedre, fordi jeg ved, at jeg på et tidspunkt skal kunne videreformidle den til andre frisører”. ”Jeg synes, jeg kan bruge alle de in-put, jeg får, til at give mine kunder det bedste. Det kan være, en avantgarde-styling til et show kan være superflot at bruge i salonen, hvis den modereres lidt, og alt andet lige, så betyder shows’ne i hvert fald, at man følger med helt fremme i front, både når det gælder hår og mode – og så betyder det en personlig udvikling for mig selv”. Dermed ikke sagt, at alle kunder klippes avantgarde, for Lines helt klare holdning er også, at det først og fremmest handler om at se, hvad der klæder kunden. Men uanset om det er Line selv eller en af hendes ansatte, der styler et show, betyder det et positivt boost til selvtilliden, og en lyst til at videreudvikle sig, og det kommer kunderne til gode. Også eleverne er med ude og hjælpe til shows. ”Og det giver også dem mod på faget”.

Nysgerrigheden er drivkraften
Efter den skønne hårkur – hvor man i øvrigt bare slapper af og ikke taler - er ovre, skal mit hår tørres. Og imens det sker, fortæller Line, at lige fra hun var barn, ville hun være enten dekoratør eller frisør. Hun begyndte faktisk på dekoratøruddannelsen, men en dag var Gunbritt ude på skolen for at fortælle om frisørfaget. ”Jeg stoppede hende på gangen og spurgte, om hun ikke havde brug for en elev, og det havde hun”. Line begyndte i lære hos Gunbritt i 1991, og lige fra første dag havde hun sat sig for, at hun i hvert fald ikke ville feje hår op i tre år. Så hun gjorde en indsats, og hurtigt var hun med på shows, hun lærte at lave striber og andre teknikker, og ganske enkelt: Hun brændte for faget.
”Da jeg havde været i lære i halvandet år, skulle jeg være med til at lave en opvisning på scenen for 500 nordmænd. Nogle gange skal man bare kastes ud i det – og det lykkedes jo også”, fortæller Line
smilende. Gunbritt er således også Lines fader i Intercoiffure, som hun blev en del af efter at have haft salon et års tid. Og Intercoiffure betyder meget for hende. ”Det er rart med et sted, hvor man kan møde andre frisører, der går lige så meget op i faget, som man selv gør, hvor man kan lufte tanker og
ideer, hente ny, god inspiration og spørge om råd”. Og Line betegner ikke sine kollegaer som konkurrenter. ”Man skal ikke holde på sine gode ideer. Jeg synes, man skal dele dem med andre – og så håbe på, at de gør det samme”, er hendes indstilling, og hun synes mikset af ”gamle rotter” og nye unge frisører i Intercoiffure giver en kanon god kombination af erfaring og nytænkning til fordel for alle. Men Line lægger ikke skjul på, at det er hendes nysgerrighed, der er den store drivkraft – og den, der gør, at hun har overskud til alle de mange ting, hun hele tiden har gang i.

”Jeg har et enormt stort netværk i kraft af de mange ting, jeg laver, og det fører til endnu mere. Men et eller andet sted handler det også om altid at være åben overfor nye muligheder”, mener Line. ”Jeg vil have noget ud af det hele, og det, det i bund og grund handler om, er at gøre hverdagen spændende – at kunne give kunderne noget anderledes og nyt. For det er den spændende hverdag, man overlever på”.

Man skal synes, det er sjovt
Line mener klart, at frisørfaget er et fag, man skal synes er sjovt. Synes man ikke, det er sjovt, og brænder man ikke for det, er det alt for hårdt! Hun er også helt klar på, at man skal gøre sig bevidst om, at man er i en servicebranche og hvorfor, man er det. ”Vi er her for at få kunderne til at føle sig godt tilpas! Og er man i en servicebranche, skal man kunne lide det. Måske har Line lige nu
i læsende stund fået en lille dreng. I hvert fald var hun højgravid, da interviewet foregik. Men det stopper hende heller ikke. ”Heldigvis har jeg et personale, der fungerer som en homogen gruppe. De kan lide, at tingene er i udvikling, og jeg fornemmer, at der er styr på tingene”.
Alligevel går der nok ikke et halvt år, før Line er tilbage på banen. Hun kan ganske enkelt ikke holde sig væk!

Ikke flere forretninger
Line Bomholt forventer i princippet ikke, at der kommer flere saloner til. I stedet vil hun videreudvikle de to, hun har. ”Jeg kunne godt tænke mig at starte op med nogle kvindeaftener, hvor vi kombinerer makeup og hår, hvor kvinderne selv får lov til at sidde med glattejernet og krøllejernet, og hvor vi kommer med gode tips og vejledning krydret med en champagnecocktail”, lyder det fra Line.
Når hun nytænker, føler hun, det er vigtigt, at personalet er med. Derfor kastes ideer som f.eks. kvindeaftenen på bordet til personalemødet, og personalet kommer med in-put. ”Det skal jo være sjovt for alle, og de skal også føle, de er en del af projektet”, mener Line.

Bedre til management
Et område, Line gerne vil udvikle sig på, er management, og hun overvejer et af branchens managementkurser. ”Jeg har masser af ideer inde i hovedet, men mangler måske nogle redskaber til, hvordan jeg bedst får dem kommunikeret ud, og hvordan jeg på bedste vis får tingene til at hænge sammen – ikke mindst nu, hvor mit liv snart beriges med en lille baby”, smiler Line.
Hairtools benytter hun i øvrigt med stor succes. Men som det ofte ses i branchen, er det ikke pengene, der trækker. Derfor vil Line heller ikke lave en kæde – eller noget, der ligner. ”Jeg vil have saloner med intimitet, atmosfære og personlighed, og jeg vil omgive mig med gode mennesker, der brænder for deres fag”, slutter Line. Og mens duften af de æteriske olier fylder luften, og med fornemmelsen af dejligt velvære i kroppen, praktisk talt svæver jeg hjem.

Bomholt Coiffure
Grønnegade 26, 1.
1107 København K

Denne artikel var i Hair Magazine 2. udg. 2009   

For flere frisørportrætter se her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.
Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

ZENZ Organic Hair Spa er en sand revolution. Den er designet til at gøre hårbehandlinger mere effektive på kortere tid – helt uden brug at elektricitet. Læs mere her.
Tre nyheder fra Eksperience

Tre nyheder fra Eksperience

Revlon Professional udvider sit Eksperience-sortiment med tre produkter; Blonde - Grey Hair Cleanser, Color Intensifying Hair Conditioner og Hydrating Hair Conditioner.
Stylingvokse fra HH Simonsen

Stylingvokse fra HH Simonsen

Wax to the max med hårvokse fra HH Simonsen! Nu kan du få tre professionelle vokse med brasiliansk nøddeolie, der også er sweat proof.
Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

De to sakse Boho Dream og Boho Chic er dekorerede i bohemisk stil og har de tekniske egenskaber fra Jaguar Silver Line. Limited edition: 1/11 til 15/12.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Allan Kliim

Allan Kliim

Allan Kliim søger konstant nye udfordringer, og han stiller sig aldrig helt tilfreds med tingenes tilstand.
Karim Belkhelfa

Karim Belkhelfa

Karim Belkhelfa mener kun, det er de døde fisk, der svømmer med strømmen. ”Det er langt sjovere og mere udfordrende at gå imod”, siger han. Kreativitet er hans omdrejningspunkt, og igennem sine 30 år som frisør har han oplevet meget.

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.