LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

 

Allé Salonen

  

Professionel salon i miniformat

Allé Salonen i Herlev er lille – 16 kvm – og bygget i forbindelse med Michala Høghs private villa. Men den professionel og super opbygget, og den gør alle myter om hjemmesaloner til skamme.

Michala Høgh er ikke det typiske billede, man har af en kvinde, der driver en frisørsalon fra sin private adresse. Men salonen er på den anden side heller ikke det, man forstår ved en typisk hjemmesalon.
Da Michala Høgh for 10 år siden tog springet og solgte sin gode forretning i Valby med to ansatte for at starte en lille enmandssalon der hjemme i et villakvarter i Herlev, var hun ikke engang selv sikker på, at hun kunne affinde sig med det.
”Men da jeg fik mit første barn holdt jeg næsten ingen barsel, jeg gik med barnet på armen i salonen og ammede i baglokalet. Da jeg så fik mit andet barn, besluttede jeg mig for, at sådan skulle det ikke være denne gang. Jeg solgte min salon, holdt min barsel, byggede et værelse i vores hus om med en lille glastilbygning med egen indgang og åbnede min nye salon”, fortæller Michala.

   


Hun begyndte med at dele nogle løbesedler ud, og det var så den eneste gang, hun annoncerede for sig selv. I dag har hun godt fire ugers ventetid, og kunderne bestiller tid fra gang til gang. Kunderne hører om salonen via mund-til-mund metoden, fra venner og arbejdskollegaer og så kommer der naturligvis en del lokale kunder i salonen.
Priserne ligger som i enhver anden salon i området, og i det hele taget driver Michala Allé Salonen professionelt og forretningsmæssigt.
”Det var et kriterium lige fra begyndelsen. Jeg ville drive en lille men professionel salon. Kunderne skulle hverken gå igennem mit hus eller min baghave, og de skulle have samme gode oplevelse, som når de kommer i en anden salon med en høj kvalitet”.

Jeg søger udfordringer
Det er nu 10 år siden, Michala startede Allé Salonen, og faktisk er hun selv lidt overrasket over, at hun stadig har det så fint med at være alene i salonen.
”Jeg er en person, der søger det nye og som søger udfordringerne, og det gør jeg stadig. Jeg tager på kurser og udlandsrejser, og jeg udvikler mig hele tiden. Det er jeg ganske enkelt nødt til – for mig selv og for mine kunder”, fortæller hun.
Men samtidig har hun også fundet ud af, at hun faktisk holder af selv at have lavet det, hun lægger navn til.
”Og så er det også rart ikke at have medarbejdere, der pludselig ringer om morgenen med et sygt barn. Det er stressende”.
Faktisk er den eneste ulempe, Michala kan komme i tanke om, ved at være alene i salonen, at hun er nødt til at lukke, når der er ferie.
”Men det går jo endda”, siger hun med et smil.

Effektiv og veludnyttet
I sommer byggede hun salonen om i samarbejde med Bella Vista.
”jeg havde et ønske om at udnytte mit lille areal optimalt, få det bedste ud af det, og samtidig var det et krav, at jeg kunne købe en totalentreprise, hvor jeg ikke selv skulle til at finde håndværkere og andet”, fortæller Michala.
Claus Trampedach fra Bella Vista kom fordi, han og Michala talte tingene igennem, og den sidste uge af Michalas ferie i juli, rykkede Bella Vista ind med to mand, der lagde nyt hvidpigmenteret asketræsgulv, satte behandlingspladser og vaskeplads op, satte ny belysning op med videre, så Michala bare skulle sætte produkterne tilbage på hylderne, da de atter tog af sted.
Og hun er meget tilfreds med resultatet.
”Frem for alt er det blevet meget mere lyst, venligt og rummeligt”, fastslår hun. Netop det, hun søgte!
Michala har selv valgt inventaret, der består af en massagevaskeplads og såvel betjeninger og betjeningsstole designet af Russ Lovegrove.
”Det har været meget vigtigt for mig at holde det enkelt og let”, forklarer hun. Derfor er betjeningsstolene og betjeningspladserne holdt i sølvgråt, mens hylderne er i glas.
Herudover har jeg fået et meget bedre lys i salonen nu, end jeg havde tidligere, og det giver også en rigtig god rumfornemmelse”.


Gode til de små

At det lige præcis blev Bella Vista, Michala valgte at samarbejde med, hænger bl.a. sammen med, at hendes mor, der også er frisør, har arbejdet med Bella Vista igennem mange år.
”Og så er Bella Vista og Schwarzkopf rigtig gode til små saloner. Vi skal ikke aftage kæmpestore partier, der bare fylder op på lageret, og vi får stadig de gode rabatter, så da Bella Vista også kunne opfylde de krav, jeg havde i forbindelse med ombygningen af min salon, var jeg egentlig ikke i tvivl”, lyder det fra Michala Høgh.
De neutrale farver i salonen er også Michalas valg, netop for at understrege det enkle og stilrene.
”Et lille rum virker større, jo lysere det er”.
Udsugningen er også skiftet ud fra et stort monstrum, der fyldte meget i rummet, til en lille let sag.

Udviklingen fortsætter

Michala Høgh er uddannet i Randers, og flyttede straks efter endt uddannelse til København, hvor hun igennem tre år arbejdede i to forskellige saloner, indtil hun i 1993 købte sin egen salon i Valby. Den drev hun i seks år, frem til hun flyttede hjem.
”Jeg har netop holdt 10 års jubilæum i min salon i Herlev, og havde bl.a. besøg af en kunde, der var den første kunde jeg overhovedet havde i København, og som har fulgt mig lige siden. Det er ret specielt”, fortæller Michala.
Og hun er ikke færdig med at udvikle sig. Til januar går hun i gang med en uddannelse som stylecoach.
”Dels for at bruge det i min salon, og dels for via min hjemmeside at kunne tilbyde stylingcoaching dage, hvor jeg tager med kunderne rundt i forretninger og finder tøj, der matcher deres stil og udseende”.

   


Men det er salonen, der er kernen i hendes forretning, understreger Michala.
Udviklingen har hun dog også behov for på det personlige plan, og hun vil ikke gro fast.
”Er jeg glad og tilfreds, og er jeg inde i en god cirkel, smitter det af på mine kunder”, siger hun. Og netop derfor overholder hun også sine åbningstider, og hun forfalder ikke til at arbejde til kl. 21.00 hver anden aften for at tjene flere penge.
”Skal jeg have overskud til mine kunder, skal jeg have et personligt overskud. Det får jeg, når det er sjovt at gå på arbejde”, siger hun, og hun er ikke i tvivl om, at når alt kommer til alt, er det hendes personlige udvikling, der gør hende i stand til at udvikle sine kunder med hende selv.
Om Michala nogensinde flytter fra sin lille salon i Herlev, har hun ikke gjort op med sig selv endnu.
”Men jeg kunne måske godt tænke mig på et tidspunkt at starte endnu en salon op, slutter hun med et smil.


FRISØR INVENTAR
 
Betjeningsstole, Lovegrove     i alt kr. 19.998,-
Betjeninger, Lovegrove            i alt kr. 17.998,-
Massagevask                                     kr. 29.999,-
Halogenbelysning                             kr.   5.600,-
Hylder, gulv, maling og montering kr.  25.000,-
----------------------
Samlet pris netto kontant           i alt kr. 77.000,-

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Balm beskytter, blødgør og glatter skægget. Produktet fås kun hos Brands4Hair - læs om det her.
HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsens serie af krøllejern opdateres nu med nye ergonomiske håndtag med digital touch teknologi til justering af temperaturen. Læs om det her.
Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Lernberger Stafsing har udviklet en håndpoleret kvalitetshårbørste med den perfekte balance mellem naturlige hår og lange nylon-børstehår. Se dem her.
Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Wash er det lavskummende og rensende shampoo til skæg for ægte mænd. Læs om produktet her.
Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Den unikke formulering giver et løft og farver allerede farvet hår op til 4 toner i et og samme trin. Læs om Vodue de Trinity Contraste farver her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent i Paris.
Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

For at byde foråret velkommen på bedste vis, begav Hair Magazine sig til Bologna for at opleve dét, der efter 50 år eksistens har vokset sig til et af verdens største arrangement i den professionelle skønhedsbranche.
Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

På den internationale branchemesse TOP HAIR – DIE MESSE i Düsseldorf fandtes der det meste til den, der elsker hår i alle dets former. Læs om det her og se billederne!
Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Der var fuldt hus, da en masse frisører blev inviteret indenfor af Wella Professionals til en aften, der skulle inspirere og gennemgå denne sæsons trends.
Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

I år var Sverige værtsland, og bestyrelsen arrangerede en weekend, der virkelig indeholdt alt og lidt til. Læs mere og se billederne her.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Hans Henrik Juhl

Hans Henrik Juhl

Hans Henrik Juhl vil ikke være som de andre frisører. Han har sin egen mobile frisørsalon og har været en del af de allerstørste shows. Læs Hair Magazines interview her.
Daniel Tobiasen

Daniel Tobiasen

Daniel udfordrer hele tiden sig selv, skubber til sine egne grænser, og han drives af en lyst til hele tiden at nå skridtet videre og blive endnu bedre. Læs portrættet af Daniel her.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gun-Britt Makeover

Gun-Britt Makeover

Som noget nyt har Gun-Britt Coiffure startet Gun-Britt Makeover. Løbende vil vi kunne følge med i diverse makeovers. Her har I den første.
De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.
L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

Følg med her, da L'Oréal Professionnel i slutningen af januar indbød til presseevent i Paris i forbindelse med forårets lanceringer af to naturlige og bæredygtige nyheder.
Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.