LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Dennis Knudsen - En oplevelse rigere...

Dennis Knudsen

Kontrasterne i livet: Ying & Yang, dag og nat, sort og hvidt, blankt og mat inspirerer Dennis Knudsen i alt, han gør. Og så går han ikke på kompromis, og det ses i hans nye salon, der er skabt i samarbejde med Frisørland.dk, og som Dennis selv udtrykker det, er et billede af personlighed og stil.

 

Frisørsalon Dennis Knudsen Denmark Dennis Knudsen frisørsalon

Dennis Knudsen går ikke på kompromis. Hverken med sin nyindrettede salon, sine produkter eller sit liv.

”Det er der ganske enkelt ikke plads til”, er hans holdning, og han er helt klar over, at når man er på toppen, så er der kun én vej, og det er nedad, hvis man ikke hele tiden udvikler og fornyer sig.
Og selv om det var noget af en satsning, valgte Dennis Knudsen alligevel at åbne sin 141 kvm. store salon med tilhørende kontorer i hjertet af København i november måned sidste år.

Sort og hvidt, mat og blankt, råt og forfinet. Dennis holder af kontraster, for det er netop kontrasterne, der giver ham inspirationen, når han styler Paris Hilton, eller når han holder kursus for 120 optikere, der skal lære at lægge en let make-up på deres kunder, vælge de rigtige briller og give kunders hår en mini-styling, der matcher de briller, de har valgt.

Kontrasterne går igen i indretningen af salonen ’Dennis Knudsen Denmark’ i Ny Østergade i København. Sort og hvid er de gennemgående farver – naturligvis matchende Dennis Knudsen produktlinjen.

Salonens indretning er blevet til i samarbejde med Frisørland.dk, og fra de blev kontaktet i september til salonen stod færdig i november, gik der således kun to måneder!

Dennis Knudsens frisørsalon

Frisørland.dk var 1. valget
”John V. Pedersen fra Frisørland.dk var faktisk den første, jeg tog fat i, da jeg havde besluttet mig for at skabe en ny salon, og det har været et alle tiders samarbejde”.

Dennis havde en klar idé om, hvordan hans salon skulle se ud – og for ham er det super vigtigt, at der er en rød tråd i tingene – en tråd, der for ham er sort og hvid, enkel og stilfuld. Og inspirationen henter han fra stilikoner som Chanel, Armani og Helmut Lang.

Frisørland.dk’s salgsdirektør John V. Pedersen synes, det har været en spændende opgave at samarbejde med Dennis Knudsen.
”Fra vores første møde i showroom’et i Vejle, hvor Dennis og tre af hans medarbejdere kom, og til projektet var færdigt, gik der som nævnt to måneder”. Og John V. Pedersen var ikke i tvivl om, hvad det var, Dennis ville have. ”For allerede i løbet af vores første møde tegnede han et malende billede af sin nye salon – eller sit nye make-over hus”, fortæller John V. Pedersen, og herefter var han helt på det rene med, hvad Dennis ønskede – og i det hele taget med hans tankegang.
”I showroomet så jeg to spejle, der var flotte hver for sig, og jeg besluttede mig for at skabe mit helt eget udtryk ved at tage rammen fra det ene og lægge det andet inden i”, fortæller Dennis – og effekten er flot og anderledes.

Dennis Knudsen har i øvrigt hentet sin inspiration til salonens indretning på sine mange rejser verden rundt. Han holder øjne og ører åbne, og han får masser af inspiration fra internationale blade og magasiner.

”Jeg havde en helt klar idé om, hvad det var, jeg ville. Jeg har fundet en stil, der rammer min personlighed, og en stil der samtidig signalerer klasse, stilrenhed, eksklusivitet og kvalitet”.
Samme stil, som Dennis i øvrigt overfører til sit hårarbejde.
”Man vil aldrig se en kunde gå ud fra min salon med en pink stribe i håret. Jeg mener, det er vigtigt, at man er tro mod sit brand – hele vejen igennem”.

I løbet af processen blev Dennis Knudsens oprindelige budget 4-doblet. ”Alene et sort blankt loft koster altså!”, smiler Dennis, der dog ikke har de store problemer med budgetoverskridelserne.
”Til gengæld har jeg fået en tidløs salon, og jeg har ingen planer om at lukke de næste par år…..”
Dennis arbejder helt ned i detaljerne. Det gælder poserne, receptionsdisken og lamperne, der matcher det rene, enkle, internationale look.

”Men indrømmet”, lyder det fra Dennis, ”de sorte, blanke hylder er ikke vildt praktiske. De kræver en støveklud flere gange om dagen… Men sådan må det bare være”. Og så er det også et krav, at medarbejderne bærer fuld make-up og klæder sig i sort, der matcher salonens stil!

Dennis Knudsen frisørsalon

 

Tingene hænger sammen. Således matcher Dennis Knudsens produktlinje salonens indretning. Produkterne er udviklede så miljøvenligt som overhovedet muligt, og Dennis’ mål har således været at samle al sin erfaring i sine produkter. Sidste nye skud på s

Den totale entreprise
Frisørland.dk fik 14 dage til at fremstille de prototyper, Dennis Knudsen ønskede. Det gjaldt såvel de store specialfremstillede spejle med lys og sorte højglans rammer, og sorte højglans pumpestole i formstøbt materiale – stole, der ikke tidligere er set i Danmark.

De tre sorte vaske på vaskepladserne, model Aksolut med Shiatsu massage, er Dennis Knudsen i øvrigt også den første i Danmark, der har fået installeret i sin salon. ”Dennis ønskede, at vi skulle stå for den totale entreprise, og således tog vi hånd om alt fra gulve og vægge til vaskepladser og behandlingspladser med videre samt el- og vvs installationer og hele opbygningen af salonen i to etager – salonen i stueplan og kontoret i kælderniveau”, fortæller John V. Pedersen.

Frisørland.dk entrerede derfor med Firmaet Abildgaard, som man ved flere lejligheder har samarbejdet med. ”Abildgaard har været en uvurderlig hjælp i denne, for os store opgave. De kan noget, andre ikke kan, og så kender de frisørbranchen og ved, hvad tingene skal bruges til”, lyder det fra John V. Pedersen, der fastslår, at opbygningen af Dennis Knudsens salon har været en rigtig spændende og lærerig udfordring for Frisørland.dk.

”Og vi er da også stolte af resultatet. Samtidig har det været meget positivt og inspirerende at arbejde sammen med en så kreativ personlighed, som Dennis Knudsen jo er”.

På spørgsmålet om, om Dennis kunne tænke sig at udvide med flere saloner, svarer han umiddelbart nej. ”Men er nogen interesserede i at åbne f.eks. på franchisebasis, er jeg åben overfor den mulighed, hvis det vel at mærke sker med respekt for brandet”.

100 nye kunder i april
Og selv om salonen åbnede midt i krisen, er Dennis Knudsen meget tilfreds.
”Alene i april havde vi 100 nye kunder inde. Det er typisk kunder, der ser salonen på vej til og fra arbejde eller mennesker, der kommer i deres frokostpause”, fortæller Dennis Knudsen, og selv om det koster 4000 kr. at få en behandling af Dennis selv, er priserne faktisk ganske rimelige.
”En god idé, som andre frisører også sagtens kan benytte, er at anbringe et menukort med priser i vinduet. Det gør, at mange mennesker, der måske troede, at priserne var uopnåelige, nu vælger at komme ind”, fortæller Dennis.

Selv er han også meget glad for salonens stil og udtryk, og han befinder sig rigtig godt i det sort/hvide, enkle univers. ”Faktisk har jeg mange frisører, der kigger ind – bare lige for at se. Det, synes jeg, er rigtig rart, og har jeg tiden, giver jeg dem gerne en rundtur i salonen”, siger han med et smil.
Menukort-ideen går igen i salonen, hvor kunderne får et menukort med mulighed for at vælge alt fra kaffe og te af forskellige slags til øl, vin og lækker champagne samt lidt at spise.
”For det handler om at give kunderne en oplevelse af at blive behandlet helt specielt”.

Ved vaskepladserne har Dennis skabt en væg med billeder af alle de celebrities, han igennem tiderne har stylet – og det er ikke så få, skulle jeg hilse at sige. Faktisk er det en oplevelse i sig selv at se på billederne af Nicole Kidmann, Paris Hilton, Penelope Crüz, William Dafoe og Fergie – i selskab med Dennis Knudsen selv. Og ud over de internationale berømtheder, styler Dennis også talrige danske skuespillere. ”Og så har jeg den ære at style Prinsesse Marie”.

 

Dennis har skabt en væg med billeder af alle de celebrities, han igennem tiderne har stylet. Dennis har skabt en væg med billeder af alle de celebrities, han igennem tiderne har stylet.

Elsker at være i salonen
Dennis elsker at være i salonen, at have kunder eller blot at gå rundt og hilse på og være social, når tiden er til det.

”Jeg bruger meget at gå rundt og give små fif: En farve læbestift, kunden skal prøve, et tørklæde i en flot farve, der bringer kundens farver frem eller måske komme med et tip til frisuren”, fortæller Dennis, der ønsker, at alle kunder skal gå fra salonen en oplevelse rigere.
Det er selvsagt ikke kun hår, Dennis Knudsen behandler i sin salon, han lægger også make-up og laver make-overs.

Faktisk er der forbavsende mange mennesker, der vælger at bruge 7500 kr. på et make-over”, fortæller Dennis. ”Og det er ikke kun kvinder med mange penge, det kan også sagtens være fru Jensen, der har ønsket sig et make-over i sølvbryllupsgave. Og ikke mindst i en sådan situation kræver det jo vildt meget af mig, for hun skal have en forrygende oplevelse”.

Hver dag er et marathon
Dennis træner netop nu til et fysisk maraton, men samtidig kalder han hverdagen for et maraton.
”Der er ikke langt fra succes til fiasko. Derfor kræver det, at jeg hele tiden fornyer mig selv og mit brand”.

1. januar ansatte Dennis en direktør, for han har også erkendt, at han ikke selv kan tage sig af alt.
”Det er vigtigt, at omgive sig med mennesker, der ved, hvad de har med at gøre, så jeg kan gøre det, jeg er bedst til, nemlig at tage mig af kunderne, være kreativ og at skabe”.
Da Dennis begyndte med salondelen af sin virksomhed for fem år siden var det med fem ansatte. I dag er der 17 ansatte i virksomheden til at tage sig af salonen, af produkterne og kontoret.
Og netop det, at det er gået så stærkt, og Dennis har været meget eksponeret har også betydet, at han ind imellem har fået janteloven at føle.

”Men så længe, jeg ved, at det jeg laver er i orden, så rører det mig egentlig ikke. Når man er så meget fremme, som jeg er, vil der altid være nogen, der synes, at rønnebærerne er sure…..”
Og Dennis har betalt prisen. Han har haft en depression, hvor han gik ned med stress og angst.
”Men når man så kommer godt ud på den anden side, så gør det én stærk.  Man forstår bedre at værne om livet, og frem for alt kender man faresignalerne. Man lærer ganske enkelt ikke at tage alting så alvorligt”.

Men Dennis har i det hele taget utrolig mange jern i ilden. ”Når man er i hamsterhjulet, kan man jo ikke lade være”, smiler han. Lige i øjeblikket bruger han dog allermest tid på at skabe en ny fuld make-up linje ”Ink by Dennis Knudsen”, der lanceres til august, og som Dennis meget gerne vil have ud i frisørsalonerne. ”Det er en oplagt måde at skabe mersalg på for frisørerne. Når kunden er behandlet færdig, slut så af med at lægge en let make-up; mascara og læbestift, og man kan let have solgt for 500 kr. ekstra”, lyder det.

Dennis bruger også en del tid i USA, og hans mål er, at kunne tilbringe 3-4 måneder om året i det amerikanske. ”Jeg er vild med livsstilen”, siger han.

Dennis Knudsens frisørsalon


For yderligere information se www.dennisknudsen.dk

Se flere artikler fra frisørbranchen her eller læs portræt af Dennis Knudsen.

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.
Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

ZENZ Organic Hair Spa er en sand revolution. Den er designet til at gøre hårbehandlinger mere effektive på kortere tid – helt uden brug at elektricitet. Læs mere her.
Tre nyheder fra Eksperience

Tre nyheder fra Eksperience

Revlon Professional udvider sit Eksperience-sortiment med tre produkter; Blonde - Grey Hair Cleanser, Color Intensifying Hair Conditioner og Hydrating Hair Conditioner.
Stylingvokse fra HH Simonsen

Stylingvokse fra HH Simonsen

Wax to the max med hårvokse fra HH Simonsen! Nu kan du få tre professionelle vokse med brasiliansk nøddeolie, der også er sweat proof.
Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

De to sakse Boho Dream og Boho Chic er dekorerede i bohemisk stil og har de tekniske egenskaber fra Jaguar Silver Line. Limited edition: 1/11 til 15/12.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Ole Wagner

Ole Wagner

”Har man ikke lyst til at være med på beatet, så skal man helt lade være….”. Det mener Ole Wagner. Han kalder sig selv ”moderat perfektionist”, han mener, dét at være frisør er en livsstil, og at dynamik og udvikling er en uundværlig del af faget.
Birthe Gleerup

Birthe Gleerup

Miljøvenlighed er kodeordet i Birthe Gleerups saloner i Århus. Men samtidig skal salonerne være moderigtige i både udtryk og stil. For i dag kræver kunderne god service og lækkert hår – og er behandlingerne miljørigtige, giver det et ekstra plus i bogen.

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.