LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Frisør Malou på Djursland: "Vi er ikke som de andre..."

Frisør Malou på Djursland

Malou og Jens Kjeldsen har netop åbnet deres salon nr. 3 på Djursland. De har nogle klare holdninger til, hvordan man driver en frisørsalon med succes, og de har klare holdninger til indretningen, som Frisørland står bag.

“Vi vil ikke være som alle andre. Vi laver vores eget markedsføringsmateriale, vores egne billeder, og vi har vores klare holdning til, hvordan vores saloner skal drives”. Det siger Jens og Malou Kjeldsen, der ejer tre gange Frisør Malou i henholdsvis Mørke, Auning og med Hornslet som sidste skud på stammen. De to driver salonerne sammen, og det, mener de selv, er en af de helt store styrker. Jens Kjeldsen tager sig af det administrative; indkøb, løn og markedsføring, mens Malou tager sig af den kreative og faglige del af salonernes drift.

Malou begyndte med salonen i Mørke, som hun overtog som 21-årig i 1998. I 2009 købte hun salonen i Auning og i 2013 kom salonen i Hornslet til. Og medarbejderstaben er vokset fra to elever til 10 ansatte.

Selv er hun primært i salonen i Mørke, men besøger naturligvis de andre saloner løbende.


Til venstre: Malou bag disken i salonen i Mørke. Til højre: Fra salonen i Mørke, der også blev totalrenoveret. Her ses bl.a. de nye stole og borde fra Frisørland.

VI HAR VORES EGET KONCEPT
“Jens og jeg er bedst til at have vores eget koncept”, lyder det fra Malou, og da de for ganske nyligt indrettede den nye salon i Hornslet og renoverede salonen i Mørke skete det også med en rød tråd i indretningen. “Men samtidig føler vi, det er vigtigt, at de tre saloner har deres egen personlighed”, lyder det.

Således er det Jens, der primært har skabt stilen, mens Malou har været inde over det mere frisørmæssigt praktiske. Den røde tråd er det enkle og stilrene og det sort/hvide look, men stolene ved behandlingspladserne er f.eks. forskellige, selv om alt inventaret er købt hos Frisørland.


Fra den nye salon i Hornslet, hvor stolene og bordene ved behandlingspladserne er fra Frisørland. Spejlene har Jens Kjeldsen selv designet.

“Vi har altid købt vores inventar til alle salonerne hos Frisørland. Vi har en rigtig god kommunikation med Klaus Østergaard. Han har altid kaldt en spade for en spade, vi får en god service og nogle rigtig gode produkter”, fastslår Jens Kjeldsen, og tilføjer, at salonen i Auning blev renoveret, da man overtog den for fire år siden.

Således har Frisørland også leveret inventaret denne gang. Det gælder alle stolene til behandlingspladserne; seks til Hornslet og syv til Mørke samt en børnestol til hver salon, ligesom man har leveret to ”state of the art” vaskestole til hver salon. “Vi har valgt det bedste af det bedste. Med massage med videre”, fortæller Malou.

Bordene ved behandlingspladserne har Frisørland også leveret, mens man selv - i samarbejde med en arkitekt - har designet spejle, diske og hylder til produkter.

I salonerne kommer alle typer mennesker. “I Mørke har vi bredden, fordi vi overtog en eksisterende salon, i Auning og Hornslet startede vi op som det brand, vi gerne vil være, nemlig en super frisør med en høj klasse i provinsen, og det afspejler sig i kundesammensætningen – selvom vi også her har mange familier, unge som ældre”. Og kunderne har taget rigtig godt imod de nye og nyindrettede saloner. ”De er begejstrede over det nye udtryk, og kommer med rigtig mange positive tilkendegivelser”.

At Frisør Malou ikke findes i f.eks. Århus, men i mindre byer, er helt bevidst. ”Vi er i dag den største salon på Djursland, vi kender de byer, vi ligger i, rigtig godt, vi er kendt i lokalområdet, og her kan vi være de bedste”, fastslår Jens, og understreger, at alle salonerne er på et højt niveau, og at kunderne kommer fra en stor radius.


Vaskepladserne i Frisør Malou i Auning, der blev nyindrettet for fire år siden med inventar fra Frisørland.

VI GÅR IKKE PÅ KOMPROMIS
Netop fordi man vil være sin egen, står Jens og Malou også selv for alt markedsføringsmateriale; bannere, billeder til salonen med videre.

”Jeg vil gerne vise, hvad jeg kan visuelt i salonerne og markedsføringsmæssigt. og så er både Jens og jeg nok typerne, der går til højre, når alle andre går til venstre”, siger Malou med et smil, og hun og Jens er helt enige om, at skal man have succes, må man være forandringsvillig og satse på servicen. ”Men skal man drive en ordentlig salon, må man også have fokus på tal; regnskaber, bookingprocenter med videre. At drive en frisørsalon i dag er ingen hobbyvirksomhed”, lyder det fra Jens Kjeldsen, der ved siden af at være Frisør Malou’s administrative bagmand, også driver en række ejendomme. Således ejer parret også selv alle de ejendomme, salonerne ligger i. At man har valgt at investere i ny- og ombygninger netop nu, er bevidst. ”Har man midlerne, er det i hårde tider, man skal slå til”, siger Malou, og spørger man hende og Jens, om der er planer om flere saloner, er svaret: ”ikke lige nu, men vi har en tendens til, at der skal ske noget nyt ca. hvert fjerde år, så hvem ved….”.

Frisørstol fra Frisørland
De nye ”state of the art”-vaskestole med massage fra Frisørland i salonen i Hornslet.

FRISØR MALOU PÅ FACEBOOK
I øjeblikket er Malou og Jens i gang med at etablere en ny hjemmeside samt en Facebook profil, og det handler alt sammen om at servicere kunderne bedre. Netop derfor tager frisørerne i frisør Malou også løbende på kurser i både Danmark og i udlandet, man deltager i konkurrencer med videre, og Malou slår fast, at hendes team alle er super engagerede og dygtige.

”Vores mål er at give den bedste løn i området, og så vil vi have lov til at stille krav den anden vej, og det fungerer”, lyder det. I løbet af de seneste 15 år har Malou uddannet 11 elever, og det vil hun fortsætte med. Samtidig fortæller hun, at alle i salonen er jævnbyrdige. ”Giver man ansvar fra sig, tager medarbejderne det også”, er holdningen.

For Malou og Jens Kjeldsen er det vigtigt hele tiden at være på forkant; såvel med forretningsdriften som med salonindretningen. ”For går man i andres fodspor, er man et skridt bagefter!”


Alle medarbejderne i de tre Frisør Malou-saloner.

                                         Frisør Malou på Djursland
                            Salonen i Auning, der i øvrigt har eksisteret som frisør i 100 år.

INVENTAR

Salon i Mørke
2 Olymp Comfort massagevaske m/ termostatmixer a kr. 38.995,-
7 Olymp Bow pumpestole a kr. 7.195,- (på tilbud netop nu kr. 3.995,-)
7 White HighGloss konsol med spejl a kr. 2.495,-

Salon i Hornslet
2 Olymp Comfort massagevaske m/termostatmixer a kr. 38.995,-
6 Wave pumpestole a kr. 7.250,- (på tilbud netop nu kr. 5.800,-)
6 White HighGloss konsol med spejl a kr. 2.495,-

 

Tekst: Pia Finne
Foto: Camilla Schmidt

Denne artikel var med i 4. udgave af Hair Magazine 2013.

  

Se flere frisørartikler om frisørkurserfrisørshows og hårmode her!

 

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Ny hårplejeserie fra Trinity Haircare

Ny hårplejeserie fra Trinity Haircare

Trinity Haircare lancerer en ny plejeserie med naturens bedste råvarer. Læs mere om det her.
Quick Dry Heat Spray og Curlicue Cream fra Maria Nila

Quick Dry Heat Spray og Curlicue Cream fra Maria Nila

To nyehder fra Maria Nila. Quick Dry Heat Spray er en beskyttende og glansgivende varmebeskyttelse. Curlicue Cream er en stylingcreme til krøllet hår.
CC-Series Copper Ceramic og HD Calima Copper fra Jaguar

CC-Series Copper Ceramic og HD Calima Copper fra Jaguar

Kobber er trendfarven, der har fundet vejen frem indretningen i hjemme til salonerne. Jaguar lancerer nu en kobberfarvet limited edition.
Paddle brush fra Philip B nu hos Oneblackcar

Paddle brush fra Philip B nu hos Oneblackcar

Børste fra Philip B lavet i de fineste naturmaterialer og ergonomisk design. Læs mere om produktet, der nu fås hos Oneblackcar.
Nyhed hos HeadBrands: Amika Normcore Signature

Nyhed hos HeadBrands: Amika Normcore Signature

Hos HeadBrands finder I nu Amika Normcore Signature, der består af en cremet og skånsom shampoo og conditioner, der mildt rengør og fugter håret.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Efterårsfest med Hair Team Company

Efterårsfest med Hair Team Company

Hair Team Company har netop lige afholdt to shows fyldt med viden, venskabelighed og vilde nyheder! Var du ikke med, kan du læse om de to shows her.
Med ghd backstage til New York Fashion Week

Med ghd backstage til New York Fashion Week

ghd var stolt sponsor, da der skulle styles hår til Jeremy Scotts fashionshow under New York Fashion Week. Manden i spidsen var Eugene Souleiman.
A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

Det var noget for enhver smag, da Wella Professionals kårede vinderme i TrendVision og relancerede Koleston Perfect i et eventet A World in Color i København.
Intercoiffures europæiske kongres i Interlaken

Intercoiffures europæiske kongres i Interlaken

Frisører fra hele verden rejste gennem fantastiske udsigter til turkise søer og hvide alpetoppe for at mødes på tværs af landegrænser, udveksle erfaringer og inspireres af hinanden.
Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Elite Experience blev afholdt for første gang for at markere Trinity Haircares 10 års jubilæum. Arrangementet i Amsterdam bød på et storslået show med Morten Lynge og Hasse Kliem på scenen.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Gitte Kofoed

Gitte Kofoed

Gitte Kofoed med tre saloner på Fyn er nyt medlem af Intercoiffure. Kun det bedste er godt nok til hendes kunder. Nu har hun samlet sine produkter under Redken-mærket og indført nyt farvesystem.
Abdel Ghazouani

Abdel Ghazouani

”Vi skal dække kundernes behov. Så enkelt er det”. Det siger Abdel Ghazouani, der driver fem Klippestuen Z saloner på Frederiksberg, og netop dét er omdrejningspunktet for alt. Læs interviewet med Abdel Ghazouani, ejeren af Klippestuen Z.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.
Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Her kan du se, hvordan du kan bruge en barberkniv til at klippe en lob. Se videoen her, der viser step-by-step, hvad du skal gøre.
Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Bliv inspireret af håret og moden, der var at finde på catwalken, da Balmain Paris afholdte modeshow i slutningen af juni.
Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Missede du den live tale som Hair Magazines Chief Editor, Camilla Svensson, holdt for frisørerne på Frisøren dag? Se den her!
Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till fine blow out brushes med denne video fra Björn Axén. Her får du indblik i stylingen af hele fire forskellige modeller med forskellige hårlængder og stil.