LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Frisør Malou på Djursland: "Vi er ikke som de andre..."

Frisør Malou på Djursland

Malou og Jens Kjeldsen har netop åbnet deres salon nr. 3 på Djursland. De har nogle klare holdninger til, hvordan man driver en frisørsalon med succes, og de har klare holdninger til indretningen, som Frisørland står bag.

“Vi vil ikke være som alle andre. Vi laver vores eget markedsføringsmateriale, vores egne billeder, og vi har vores klare holdning til, hvordan vores saloner skal drives”. Det siger Jens og Malou Kjeldsen, der ejer tre gange Frisør Malou i henholdsvis Mørke, Auning og med Hornslet som sidste skud på stammen. De to driver salonerne sammen, og det, mener de selv, er en af de helt store styrker. Jens Kjeldsen tager sig af det administrative; indkøb, løn og markedsføring, mens Malou tager sig af den kreative og faglige del af salonernes drift.

Malou begyndte med salonen i Mørke, som hun overtog som 21-årig i 1998. I 2009 købte hun salonen i Auning og i 2013 kom salonen i Hornslet til. Og medarbejderstaben er vokset fra to elever til 10 ansatte.

Selv er hun primært i salonen i Mørke, men besøger naturligvis de andre saloner løbende.


Til venstre: Malou bag disken i salonen i Mørke. Til højre: Fra salonen i Mørke, der også blev totalrenoveret. Her ses bl.a. de nye stole og borde fra Frisørland.

VI HAR VORES EGET KONCEPT
“Jens og jeg er bedst til at have vores eget koncept”, lyder det fra Malou, og da de for ganske nyligt indrettede den nye salon i Hornslet og renoverede salonen i Mørke skete det også med en rød tråd i indretningen. “Men samtidig føler vi, det er vigtigt, at de tre saloner har deres egen personlighed”, lyder det.

Således er det Jens, der primært har skabt stilen, mens Malou har været inde over det mere frisørmæssigt praktiske. Den røde tråd er det enkle og stilrene og det sort/hvide look, men stolene ved behandlingspladserne er f.eks. forskellige, selv om alt inventaret er købt hos Frisørland.


Fra den nye salon i Hornslet, hvor stolene og bordene ved behandlingspladserne er fra Frisørland. Spejlene har Jens Kjeldsen selv designet.

“Vi har altid købt vores inventar til alle salonerne hos Frisørland. Vi har en rigtig god kommunikation med Klaus Østergaard. Han har altid kaldt en spade for en spade, vi får en god service og nogle rigtig gode produkter”, fastslår Jens Kjeldsen, og tilføjer, at salonen i Auning blev renoveret, da man overtog den for fire år siden.

Således har Frisørland også leveret inventaret denne gang. Det gælder alle stolene til behandlingspladserne; seks til Hornslet og syv til Mørke samt en børnestol til hver salon, ligesom man har leveret to ”state of the art” vaskestole til hver salon. “Vi har valgt det bedste af det bedste. Med massage med videre”, fortæller Malou.

Bordene ved behandlingspladserne har Frisørland også leveret, mens man selv - i samarbejde med en arkitekt - har designet spejle, diske og hylder til produkter.

I salonerne kommer alle typer mennesker. “I Mørke har vi bredden, fordi vi overtog en eksisterende salon, i Auning og Hornslet startede vi op som det brand, vi gerne vil være, nemlig en super frisør med en høj klasse i provinsen, og det afspejler sig i kundesammensætningen – selvom vi også her har mange familier, unge som ældre”. Og kunderne har taget rigtig godt imod de nye og nyindrettede saloner. ”De er begejstrede over det nye udtryk, og kommer med rigtig mange positive tilkendegivelser”.

At Frisør Malou ikke findes i f.eks. Århus, men i mindre byer, er helt bevidst. ”Vi er i dag den største salon på Djursland, vi kender de byer, vi ligger i, rigtig godt, vi er kendt i lokalområdet, og her kan vi være de bedste”, fastslår Jens, og understreger, at alle salonerne er på et højt niveau, og at kunderne kommer fra en stor radius.


Vaskepladserne i Frisør Malou i Auning, der blev nyindrettet for fire år siden med inventar fra Frisørland.

VI GÅR IKKE PÅ KOMPROMIS
Netop fordi man vil være sin egen, står Jens og Malou også selv for alt markedsføringsmateriale; bannere, billeder til salonen med videre.

”Jeg vil gerne vise, hvad jeg kan visuelt i salonerne og markedsføringsmæssigt. og så er både Jens og jeg nok typerne, der går til højre, når alle andre går til venstre”, siger Malou med et smil, og hun og Jens er helt enige om, at skal man have succes, må man være forandringsvillig og satse på servicen. ”Men skal man drive en ordentlig salon, må man også have fokus på tal; regnskaber, bookingprocenter med videre. At drive en frisørsalon i dag er ingen hobbyvirksomhed”, lyder det fra Jens Kjeldsen, der ved siden af at være Frisør Malou’s administrative bagmand, også driver en række ejendomme. Således ejer parret også selv alle de ejendomme, salonerne ligger i. At man har valgt at investere i ny- og ombygninger netop nu, er bevidst. ”Har man midlerne, er det i hårde tider, man skal slå til”, siger Malou, og spørger man hende og Jens, om der er planer om flere saloner, er svaret: ”ikke lige nu, men vi har en tendens til, at der skal ske noget nyt ca. hvert fjerde år, så hvem ved….”.

Frisørstol fra Frisørland
De nye ”state of the art”-vaskestole med massage fra Frisørland i salonen i Hornslet.

FRISØR MALOU PÅ FACEBOOK
I øjeblikket er Malou og Jens i gang med at etablere en ny hjemmeside samt en Facebook profil, og det handler alt sammen om at servicere kunderne bedre. Netop derfor tager frisørerne i frisør Malou også løbende på kurser i både Danmark og i udlandet, man deltager i konkurrencer med videre, og Malou slår fast, at hendes team alle er super engagerede og dygtige.

”Vores mål er at give den bedste løn i området, og så vil vi have lov til at stille krav den anden vej, og det fungerer”, lyder det. I løbet af de seneste 15 år har Malou uddannet 11 elever, og det vil hun fortsætte med. Samtidig fortæller hun, at alle i salonen er jævnbyrdige. ”Giver man ansvar fra sig, tager medarbejderne det også”, er holdningen.

For Malou og Jens Kjeldsen er det vigtigt hele tiden at være på forkant; såvel med forretningsdriften som med salonindretningen. ”For går man i andres fodspor, er man et skridt bagefter!”


Alle medarbejderne i de tre Frisør Malou-saloner.

                                         Frisør Malou på Djursland
                            Salonen i Auning, der i øvrigt har eksisteret som frisør i 100 år.

INVENTAR

Salon i Mørke
2 Olymp Comfort massagevaske m/ termostatmixer a kr. 38.995,-
7 Olymp Bow pumpestole a kr. 7.195,- (på tilbud netop nu kr. 3.995,-)
7 White HighGloss konsol med spejl a kr. 2.495,-

Salon i Hornslet
2 Olymp Comfort massagevaske m/termostatmixer a kr. 38.995,-
6 Wave pumpestole a kr. 7.250,- (på tilbud netop nu kr. 5.800,-)
6 White HighGloss konsol med spejl a kr. 2.495,-

 

Tekst: Pia Finne
Foto: Camilla Schmidt

Denne artikel var med i 4. udgave af Hair Magazine 2013.

  

Se flere frisørartikler om frisørkurserfrisørshows og hårmode her!

 

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.
Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

ZENZ Organic Hair Spa er en sand revolution. Den er designet til at gøre hårbehandlinger mere effektive på kortere tid – helt uden brug at elektricitet. Læs mere her.
Tre nyheder fra Eksperience

Tre nyheder fra Eksperience

Revlon Professional udvider sit Eksperience-sortiment med tre produkter; Blonde - Grey Hair Cleanser, Color Intensifying Hair Conditioner og Hydrating Hair Conditioner.
Stylingvokse fra HH Simonsen

Stylingvokse fra HH Simonsen

Wax to the max med hårvokse fra HH Simonsen! Nu kan du få tre professionelle vokse med brasiliansk nøddeolie, der også er sweat proof.
Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

De to sakse Boho Dream og Boho Chic er dekorerede i bohemisk stil og har de tekniske egenskaber fra Jaguar Silver Line. Limited edition: 1/11 til 15/12.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Anne Sophie Villumsen

Anne Sophie Villumsen

Anne-Sophie Villumsen udviklede allergi overfor de kemiske hårprodukter mens hun var elev. Igennem hele sin karriere har hun søgt nye veje og mere miljøvenlige produkter.
Kaj Andersen og Jakob Veis

Kaj Andersen og Jakob Veis

Kaj Andersen og Jakob Veis åbnede deres salon Coka Coiffure i 2004. For et par måneder siden fik dukkede muligheden for at flytte til større og bedre lokaler. De to frisører satte alle sejl til og har netop indviet en supermoderne salon.

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.