LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Hair De Luxe - Hvidt i hvidt i hvidt

Sanne valgte at indrette sin nye salon, Hair de luxe, med hvide vægge, lofter og gulv samt hvide stole og behandlingspladser – og lade tilbehøret stå i acentfarver, der skaber liv. Resultatet er en spændende og anderledes salon, der appelerer til alle .

Skal drømme gå i opfyldelse, må man droppe livremmen og selerne og satse! Det mener Sanne Kvolsbæk Nielsen, der netop har åbnet Hair de luxe i Nyborg.

Så trods finanskriser og dårlige tider købte hun – med hjælp fra sin far – en nedbrændt bygning i Nyborg. Alt blev renoveret indvendigt som udvendigt fra ledninger og vandrør til gulve og lofter. Kun ydermurene fik lov at blive stående, og 1. juli åbnede Sanne sin drømmesalon; en 140 kvm. forretning med 10 behandlingspladser – indrettet hvidt-ihvidt. Ganske godt gået, når man som Sanne ikke er mere end 26 år!

Faktisk åbnede Sanne Kvolbæk Nielsen sin første salon i Nyborg som 22-årig. Den lukkede hun dog, da hun åbnede Hair de luxe. ”Det var klart et større projekt, end jeg havde forventet med den nye salon og hele renoveringen af den bygning, den ligger i, men heldigvis er min far entreprenør, og han stod for selve byggeriet”, fortæller Sanne, og mens arbejdet stod på, tog hun direkte fra sin daværende salon videre til den nye salon for at arbejde der aftenen igennem! Og nu har Sanne fået det, som hun vil have det.

Sanes succes
Sanne Kvolsbæk Nielsen havde succes i sin tidligere salon, og den har hun klart videreført til den nye. ”Det er svært at sige, lige hvad det er, vi gør. Men jeg tror, det handler om at have et personligt forhold til kunderne, og om at man snakker ens til gamle fru Olsen og til de unge”, mener Sanne Kvolsbæk Nielsen. Og i Hair de luxe kommer alle aldersgrupper. ”Vi, der arbejder i salonen, er alle unge, men klientellet er meget blandet. Således har vi også mange børn, der kommer i salonen med deres mor”. Netop derfor har Sanne skabt et børnehjørne med en lille bil og malebøger.

”Det er vigtigt for mig, at mine kunder tør være sig selv, når de kommer i salonen, og derfor må det ikke blive alt for fint. De skal turde snakke og fortælle, for det er den måde, jeg finder frem til, hvad det er, de gerne vil have ”, er hendes holdning.

Selv om den nye salon fremstår helt hvid-i-hvid og oser af luksus, ligger salonen i den lavere ende af prisskalaen. ”Jeg tager det for behandlingerne, som jeg synes, er fair. Så vil jeg hellere arbejde det mere og løbe lidt stærkere for at få det til at hænge sammen”, siger hun og tilføjer: ”Nyborg er en lille by, og min fornemmelse er klart, at kunderne ikke er villige til at betale 500 kr. for at blive klippet”.
Netop derfor er det i øvrigt også Schwarzkopfs produkter, Sanne har på hylderne. De matcher prisniveauet, men er lækre og frem for alt god
kvalitet til pengene. Derfor er det nemt for mig at have dem i salonen,
og alle kan være med, siger hun.

Hvidt i hvidt i hvidt
Sanne har i samarbejde med Bella Vista fået indrettet sin salon hvidt i hvidt. På trods af velmenende, gode råd. Og hun er super glad for det! Og alt ER hvidt. Gulv, loft vægge, stole og de højglanspolerede betjeningspladser. ”Folk var meget på bagbenene, da jeg lancerede min idé om en hvid frisørsalon, men nu er holdningen ændret”, siger hun med et smil.

For det mange troede ville blive sterilt og trist er lige det modsatte. Sanne bruger nemlig farver til at skabe stilen med. Lige nu står turkisblå vaser med orkidéer, ligesom andet tilbehør er turkisblåt.

”Til jul kan jeg skifte det ud til en mere julet nuance og til sommer den trendfarve, der er ”in” lige på det tidspunkt. Dermed kan jeg hele tiden have en salon, der er helt up-to-date”, forklarer Sanne. ”Midt i salonen harm hun opstillet et lille vandfald med en stenbund på en stander, og også her kan hun skifte farver, så de matcher den accentfarve, hun vælger at lege med. ”Og det vækker klart opmærksomhed”, fortæller hun.

En af de væsentlige grunde til at Sanne valgte det hvide var - ud over muligheden for hele tiden at kunne være med på trenden - også lyset. ”Jeg har ikke lyst til at stå i et mørkt rum en hel dag. Jeg vil have lys og energi og liv i butikken”. Og hun fortæller, at en af de få, der fangede den hvide idé med det samme var Claus Trampedach fra Bella Vista.

Jeg ved, hvordan jeg vil have det
Sanne Kvolsbæk Nielsen kendte Bella Vista, fordi de indrettede hendes tidligere salon. ”Jeg kom egentlig i kontakt med dem, fordi Claus på en messe i Herning, spurgte mig, om jeg ikke kunne tænke mig en ny salon. På det tidspunkt gik jeg selv og puslede med tanken om at åbne, men havde ikke fundet det rette sted. Men det hjalp Claus mig med.

Ydermere ser Sanne kombinationen af Bella Vistas sælger på Fyn, Thomas, der er rigtig god til at være der for hende, når hun har brug for det, og Claus, der er supergod til inventar, som et stort plus.

”Jeg er stædig af natur, og jeg ved, hvordan jeg vil have det. Og det har Claus været rigtig god til at fi nde frem til. Han har hjulpet mig med at føre mine ideer ud i livet, og få de billeder, jeg gik med i hovedet, ned på papir i form af brugbare tegninger. For Sanne var det vigtigt, at indretningen ikke overskred budgettet, og også her hjalp Claus hende, fortæller hun.

En stor salon
I salonen findes to vaskepladser med massagestole, i øvrigt det eneste, der er sort i salonen, fordi det nu engang var det mest praktiske, herudover findes 10 behandlingspladser, hvor af de to er børnepladser samt et stort sofaområde, hvor kunderne kan vente – naturligvis også i hvidt. I salonen arbejder ud over Sanne selv en assistent og to elever samt en vikar i de hektiske perioder.

Selve opbygningen af salonen har Sanne selv stået for med hjælp fra hendes far. ”Bella Vista har sat betjeningspladserne op samt sørget for udsugning og reoler men herudover var det primært på tegnings- og idéplanet, de spillede den helt store rolle”, fortæller Sanne. Disken i højglans hvid har Bella Vista i øvrigt hentet hjem fra Italien.

Glad for resultatet
Sanne og hendes medarbejdere har nu fungeret i salonen i et par måneder, og de er faldet godt til. ”Jeg er meget tilfreds med resultatet, og salonen fungerer rigtig fi nt”, siger hun. Også hendes idé med accentfarverne i det hvide fungerer fi nt, og således er der skabt en lys, let og lækker salon, der hele tiden harmonerer perfekt med tidens tendenser.

Læs mere om frisørartikler, frisørshows eller se frisurekollektioner her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Balm beskytter, blødgør og glatter skægget. Produktet fås kun hos Brands4Hair - læs om det her.
HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsens serie af krøllejern opdateres nu med nye ergonomiske håndtag med digital touch teknologi til justering af temperaturen. Læs om det her.
Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Lernberger Stafsing har udviklet en håndpoleret kvalitetshårbørste med den perfekte balance mellem naturlige hår og lange nylon-børstehår. Se dem her.
Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Wash er det lavskummende og rensende shampoo til skæg for ægte mænd. Læs om produktet her.
Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Den unikke formulering giver et løft og farver allerede farvet hår op til 4 toner i et og samme trin. Læs om Vodue de Trinity Contraste farver her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent i Paris.
Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

For at byde foråret velkommen på bedste vis, begav Hair Magazine sig til Bologna for at opleve dét, der efter 50 år eksistens har vokset sig til et af verdens største arrangement i den professionelle skønhedsbranche.
Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

På den internationale branchemesse TOP HAIR – DIE MESSE i Düsseldorf fandtes der det meste til den, der elsker hår i alle dets former. Læs om det her og se billederne!
Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Der var fuldt hus, da en masse frisører blev inviteret indenfor af Wella Professionals til en aften, der skulle inspirere og gennemgå denne sæsons trends.
Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

I år var Sverige værtsland, og bestyrelsen arrangerede en weekend, der virkelig indeholdt alt og lidt til. Læs mere og se billederne her.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Abdel Ghazouani

Abdel Ghazouani

”Vi skal dække kundernes behov. Så enkelt er det”. Det siger Abdel Ghazouani, der driver fem Klippestuen Z saloner på Frederiksberg, og netop dét er omdrejningspunktet for alt. Læs interviewet med Abdel Ghazouani, ejeren af Klippestuen Z.
Jan Lauritsen

Jan Lauritsen

”Kvaliteten er en direkte afspejling af de værdier jeg står for. Derfor forstår jeg ikke frisører, der går på kompromis”. Det siger Jan Lauritsen, der står bag HairConstruction og Dogma Academy. Han elsker sin frihed, og så skal han udfordres!

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gun-Britt Makeover

Gun-Britt Makeover

Som noget nyt har Gun-Britt Coiffure startet Gun-Britt Makeover. Løbende vil vi kunne følge med i diverse makeovers. Her har I den første.
De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.
L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

Følg med her, da L'Oréal Professionnel i slutningen af januar indbød til presseevent i Paris i forbindelse med forårets lanceringer af to naturlige og bæredygtige nyheder.
Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.