LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Salon headoffice i Århus - Trendy, hyggelig og praktisk

Headoffice i Århus er en meget personlig salon. For Lani Sørensen er det nemlig vigtigt at om give sig med ting, hun kan lide. Farve nuancerne i salonen er antracit grå og lilla – det gælder også vaskestolene og stolene ved behandlingspladserne, som Lani faldt over hos Frisørland.dk.

salon headoffice Århus
Headoffice i Århus er en meget personlig salon. For Lani Sørensen er det nemlig vigtigt at omgive sig med ting, hun kan lide. Skal hun beskrive indretningen i salonen er den praktisk; tingene er der, hvor man skal bruge dem, og så er den trendy.

”Vi bruger rigtig meget tid på vores arbejdsplads. Derfor er det ekstremt vigtigt, at her er hyggeligt og behageligt at være, og at vi omgiver os med ting, vi godt kan lide”. Det mener Lani Sørensen fra Headoffice i Århus, og skal hun beskrive indretningen i salonen er den praktisk; tingene er der, hvor man skal bruge dem, og så er den trendy.

Lani står selv bag indretningen, og kalder netop arbejdet med udtrykket i salonen for hendes anden passion næst efter frisørfaget. Lani Sørensen åbnede Headoffice for syv år siden, hvor hun stod alene med en elev. I dag er der seks frisører i den godt 100 kvm. store salon, så det er gået rigtig fint. En del af succesen er måske, at Lani hele tiden sørger for, at salonen er trendy og up-to-date, så kunderne føler, den er spændende at komme i.

salon headoffice 
Vaskepladserne for enden af salonen står på et lille repos, så man har et godt overblik.

Sidst Lani byggede om, var det egentlig planen, at hun kun skulle have nye vaskestole, men efter et besøg hos Frisørland.dk kom hun også hjem med seks nye stole til behandlingspladserne.

”Jeg havde besluttet mig for at købe vaskestole med massage, men da jeg kom op til Frisørland.dk, stod stolene der”, fortæller Lani. Og da hun tilmed kunne få dem antracitgrå på ydersiden og lilla på indersiden – de farver, hun har valgt skal være gennemgående i salonen – så var den sag afgjort. I øvrigt valgte hun også, at vaskestolene skulle være antracitgrå – selv om merprisen var forholdsvis betydelig. Men Lani vil ikke gå på kompromis. Hun vælger altid det bedste.


Farvenuancerne i salonen er antracitgrå og lilla. Fra indretningen til vægdekorationerne. Og tilbehøret matcher salonens farver og tidens tendenser.

”For mig er det super vigtigt, at tingene hænger sammen, og at jeg kan forene det trendy med det hyggelige og det praktiske”, lyder det fra Lani Sørensen, og hun tilføjer, at salonen fungerer rigtig fint i hverdagen. ”Vi har et meget aflangt lokale, så det mest hensigtsmæssige er klart, at stille de seks stole op ad den ene væg. Vaskepladserne for enden af salonen står på et lille repos, så man har et godt overblik og kan følge med i, hvad der sker i resten af salonen, mens man får massage. Det giver en god atmosfære”, forklarer Lani.

Lani Sørensen headoffice
Lani Sørensen åbnede Headoffice for syv år siden, hvor hun stod alene med en elev. I dag er der seks frisører i den godt 100 kvm. store salon.

Antra citgråt og lilla
Lani har på utraditionel vis valgt, at farverne i salonen skal være antracitgrå og lilla. ”90 pct. af alle frisørsaloner er sort/hvide. Jeg ville gerne gøre noget anderledes”, siger hun. Nuancerne valgte hun, da hun åbnede salonen i 2007, og dem fortsætter hun med. ”Og ikke mindst efter vi har fået de nye stole, der 100 pct. matcher farverne, lægger kunderne klart mærke til farverne, og kommenterer på, at det er fedt, de ikke bare er sorte. Jeg tror, farverne gør, at salonen kommer til at virke mere eksklusiv, og der skabes den stil, som vi gerne vil have salonen signalerer”. Også gulvet i salonen er i øvrigt antracitgråt.

 Lani Sørensen headoffice
”Vi bruger rigtig meget tid på vores arbejdsplads. Derfor er det ekstremt vigtigt, at her er hyggeligt og behageligt at være”. Det mener Lani Sørensen fra Headoffice i Århus.

At det blev Frisørland.dk, der leverede stolene og vaskestolene til Headoffice, hænger sammen med, at Lani og hendes medarbejdere ofte har været på kursus hos Frisørland.dk, hvor de naturligvis har set de mange indretnings- og inventarmuligheder. ”Og noget, der også spillede ind, var, at de var super gode at snakke med og meget kompetente”, lyder det fra Lani.

I dag står salonen, som Lani gerne vil have den, og så sørger hun naturligvis for, at tilbehøret; blomsterne, vaserne, lysestagerne, puderne med videre løbende skiftes ud, så det matcher tendenserne i tiden. Lige nu er det neonfarvet!

Hun indrømmer gerne, at hun har en indre indretningsarkitekt. Således laver hun også sine egne frisurebilleder, og hun sørger for, at der løbende sættes nye billeder op til at inspirere kunderne. ”Er der ikke lækkert i salonen, gider jeg ikke være her. Det, jeg omgiver mig med, skal gøre mig glad!” Lani finder også detaljer og ny inspiration til salonens indretning, når hun rejser. ”Og enten slæber jeg det med hjem, eller jeg tager ideen med hjem og finder et sted, hvor jeg kan købe det herhjemme”, fortæller hun smilende.

headoffice stole frisørland

Her skal være rent og ryddeligt
En anden ting, Lani lægger stor vægt på, er at der altid er rent og ryddeligt i salonen. At der ikke er rod i skufferne og at permanentspoler og børster med videre ligger, så man kan finde det.

”Jeg tror, udseendet i salonen i kundens øje afspejler dig. Er der ryddet op, kan du også lave en lige skilning – eller med andre ord: Har du styr på tingene, er kunderne også mere trygge ved, at du har styr på håret”.

I Headoffice får eleverne lov til at klippe til en reduceret pris. Det gør, at mange studerende kommer i salonen. ”De synes kombinationen af en favorabel pris og så en lækker salon, er alle tiders”, fortæller Lani, der tilføjer, at eleverne netop i denne tid til tider kan have mere at lave i salonen end de uddannede frisører har. Men i bund og grund mener hun, det handler om at være anderledes, hvis man skal tiltrække kunderne.

”Og så skal man altid huske at være imødekommende og glad. Det brede smil er vigtigt”, fastslår hun, og det samme er atmosfæren i salonen. ”Vi snakker meget sammen om den enkelte kunde, og det gør kunderne trygge. Faktisk er det ofte sådan, at hele forretningen er involveret i samtaler på kryds og tværs. Og det skaber en super atmosfære – lige den jeg gerne vil opnå”.


Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

For yderligere information venligst kontakt Frisørland på tlf.: 87 27 10 60 og besøg hjemmesiden www.frisorland.dk

Denne artikel blev bragt i 3. udgave af Hair Magazine 2013

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Biolage R.A.W. Scalp - Serien for en sund hovedbund

Biolage R.A.W. Scalp - Serien for en sund hovedbund

Biolage R.A.W.-familien har fået nyt medlem i form af serien Biolage R.A.W. Scalp. Fordi et sundt hår starter med en sund hovedbund.
SP Reverse fra Wella System Professional

SP Reverse fra Wella System Professional

Wella System Professional: SP Reverse er en ny serie af produkter, der genopbygger stresset hår samt genskaber elasticitet, smidighed og glans i svækket hår.
KC Luxima fra KC Professional - Nu hos HeadBrands

KC Luxima fra KC Professional - Nu hos HeadBrands

Luxima er en ammoniakfri nuancetoning, som giver et blødt resultat med glans. Toner der intensiverer eller neutraliserer nuancerne som allerede findes i håret.
System Professional introducerer System Man

System Professional introducerer System Man

System Man er den nye produktlinje inden for System Professional og er svaret til alle kræsne mænd med sofistikeret smag. Indeholder både hårpleje og styling.
ghd julegaveæsker

ghd julegaveæsker

Et lækkert udvalg af gaveæsker i guld med stylingværktøjer fra ghd med professionel ydelse til ethvert behov er perfekte julegaver.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Aveda Congress i Minneapolis

Aveda Congress i Minneapolis

I anledning af Avedas 40-års jubilæum afholdtes deres største kongres nogensinde i Minneapolis, Minnesota. Hair Magazine fulgte med over Atlanten.
ColorMANIA til Goldwell Global Zoom i Toronto

ColorMANIA til Goldwell Global Zoom i Toronto

Goldwells store, årlige happening, Global Zoom, løb af stablen i den canadiske by Toronto. De 3.000 frisører til stede kunne opleve et event i verdensklasse.
Efterårsfest med Hair Team Company

Efterårsfest med Hair Team Company

Hair Team Company har netop lige afholdt to shows fyldt med viden, venskabelighed og vilde nyheder! Var du ikke med, kan du læse om de to shows her.
Med ghd backstage til New York Fashion Week

Med ghd backstage til New York Fashion Week

ghd var stolt sponsor, da der skulle styles hår til Jeremy Scotts fashionshow under New York Fashion Week. Manden i spidsen var Eugene Souleiman.
A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

Det var noget for enhver smag, da Wella Professionals kårede vinderme i TrendVision og relancerede Koleston Perfect i et eventet A World in Color i København.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Jan Larsen

Jan Larsen

”Vi skal have energi og ”drive” i salonen”. Det mener Jan Larsen fra Stuhr. Hans holdning er, at dét at være frisør er en livsstil, men vil man noget, må man investere i sig selv.
Ari Koponen

Ari Koponen

Danmarks anerkendte frisør, Tom Skou, der er educator for HeadBrands, fortæller om et begivenhedsfuldt uddannelsesår for Headbrands i 2018.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.
Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Her kan du se, hvordan du kan bruge en barberkniv til at klippe en lob. Se videoen her, der viser step-by-step, hvad du skal gøre.
Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Bliv inspireret af håret og moden, der var at finde på catwalken, da Balmain Paris afholdte modeshow i slutningen af juni.