LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Salon headoffice i Århus - Trendy, hyggelig og praktisk

Headoffice i Århus er en meget personlig salon. For Lani Sørensen er det nemlig vigtigt at om give sig med ting, hun kan lide. Farve nuancerne i salonen er antracit grå og lilla – det gælder også vaskestolene og stolene ved behandlingspladserne, som Lani faldt over hos Frisørland.dk.

salon headoffice Århus
Headoffice i Århus er en meget personlig salon. For Lani Sørensen er det nemlig vigtigt at omgive sig med ting, hun kan lide. Skal hun beskrive indretningen i salonen er den praktisk; tingene er der, hvor man skal bruge dem, og så er den trendy.

”Vi bruger rigtig meget tid på vores arbejdsplads. Derfor er det ekstremt vigtigt, at her er hyggeligt og behageligt at være, og at vi omgiver os med ting, vi godt kan lide”. Det mener Lani Sørensen fra Headoffice i Århus, og skal hun beskrive indretningen i salonen er den praktisk; tingene er der, hvor man skal bruge dem, og så er den trendy.

Lani står selv bag indretningen, og kalder netop arbejdet med udtrykket i salonen for hendes anden passion næst efter frisørfaget. Lani Sørensen åbnede Headoffice for syv år siden, hvor hun stod alene med en elev. I dag er der seks frisører i den godt 100 kvm. store salon, så det er gået rigtig fint. En del af succesen er måske, at Lani hele tiden sørger for, at salonen er trendy og up-to-date, så kunderne føler, den er spændende at komme i.

salon headoffice 
Vaskepladserne for enden af salonen står på et lille repos, så man har et godt overblik.

Sidst Lani byggede om, var det egentlig planen, at hun kun skulle have nye vaskestole, men efter et besøg hos Frisørland.dk kom hun også hjem med seks nye stole til behandlingspladserne.

”Jeg havde besluttet mig for at købe vaskestole med massage, men da jeg kom op til Frisørland.dk, stod stolene der”, fortæller Lani. Og da hun tilmed kunne få dem antracitgrå på ydersiden og lilla på indersiden – de farver, hun har valgt skal være gennemgående i salonen – så var den sag afgjort. I øvrigt valgte hun også, at vaskestolene skulle være antracitgrå – selv om merprisen var forholdsvis betydelig. Men Lani vil ikke gå på kompromis. Hun vælger altid det bedste.


Farvenuancerne i salonen er antracitgrå og lilla. Fra indretningen til vægdekorationerne. Og tilbehøret matcher salonens farver og tidens tendenser.

”For mig er det super vigtigt, at tingene hænger sammen, og at jeg kan forene det trendy med det hyggelige og det praktiske”, lyder det fra Lani Sørensen, og hun tilføjer, at salonen fungerer rigtig fint i hverdagen. ”Vi har et meget aflangt lokale, så det mest hensigtsmæssige er klart, at stille de seks stole op ad den ene væg. Vaskepladserne for enden af salonen står på et lille repos, så man har et godt overblik og kan følge med i, hvad der sker i resten af salonen, mens man får massage. Det giver en god atmosfære”, forklarer Lani.

Lani Sørensen headoffice
Lani Sørensen åbnede Headoffice for syv år siden, hvor hun stod alene med en elev. I dag er der seks frisører i den godt 100 kvm. store salon.

Antra citgråt og lilla
Lani har på utraditionel vis valgt, at farverne i salonen skal være antracitgrå og lilla. ”90 pct. af alle frisørsaloner er sort/hvide. Jeg ville gerne gøre noget anderledes”, siger hun. Nuancerne valgte hun, da hun åbnede salonen i 2007, og dem fortsætter hun med. ”Og ikke mindst efter vi har fået de nye stole, der 100 pct. matcher farverne, lægger kunderne klart mærke til farverne, og kommenterer på, at det er fedt, de ikke bare er sorte. Jeg tror, farverne gør, at salonen kommer til at virke mere eksklusiv, og der skabes den stil, som vi gerne vil have salonen signalerer”. Også gulvet i salonen er i øvrigt antracitgråt.

 Lani Sørensen headoffice
”Vi bruger rigtig meget tid på vores arbejdsplads. Derfor er det ekstremt vigtigt, at her er hyggeligt og behageligt at være”. Det mener Lani Sørensen fra Headoffice i Århus.

At det blev Frisørland.dk, der leverede stolene og vaskestolene til Headoffice, hænger sammen med, at Lani og hendes medarbejdere ofte har været på kursus hos Frisørland.dk, hvor de naturligvis har set de mange indretnings- og inventarmuligheder. ”Og noget, der også spillede ind, var, at de var super gode at snakke med og meget kompetente”, lyder det fra Lani.

I dag står salonen, som Lani gerne vil have den, og så sørger hun naturligvis for, at tilbehøret; blomsterne, vaserne, lysestagerne, puderne med videre løbende skiftes ud, så det matcher tendenserne i tiden. Lige nu er det neonfarvet!

Hun indrømmer gerne, at hun har en indre indretningsarkitekt. Således laver hun også sine egne frisurebilleder, og hun sørger for, at der løbende sættes nye billeder op til at inspirere kunderne. ”Er der ikke lækkert i salonen, gider jeg ikke være her. Det, jeg omgiver mig med, skal gøre mig glad!” Lani finder også detaljer og ny inspiration til salonens indretning, når hun rejser. ”Og enten slæber jeg det med hjem, eller jeg tager ideen med hjem og finder et sted, hvor jeg kan købe det herhjemme”, fortæller hun smilende.

headoffice stole frisørland

Her skal være rent og ryddeligt
En anden ting, Lani lægger stor vægt på, er at der altid er rent og ryddeligt i salonen. At der ikke er rod i skufferne og at permanentspoler og børster med videre ligger, så man kan finde det.

”Jeg tror, udseendet i salonen i kundens øje afspejler dig. Er der ryddet op, kan du også lave en lige skilning – eller med andre ord: Har du styr på tingene, er kunderne også mere trygge ved, at du har styr på håret”.

I Headoffice får eleverne lov til at klippe til en reduceret pris. Det gør, at mange studerende kommer i salonen. ”De synes kombinationen af en favorabel pris og så en lækker salon, er alle tiders”, fortæller Lani, der tilføjer, at eleverne netop i denne tid til tider kan have mere at lave i salonen end de uddannede frisører har. Men i bund og grund mener hun, det handler om at være anderledes, hvis man skal tiltrække kunderne.

”Og så skal man altid huske at være imødekommende og glad. Det brede smil er vigtigt”, fastslår hun, og det samme er atmosfæren i salonen. ”Vi snakker meget sammen om den enkelte kunde, og det gør kunderne trygge. Faktisk er det ofte sådan, at hele forretningen er involveret i samtaler på kryds og tværs. Og det skaber en super atmosfære – lige den jeg gerne vil opnå”.


Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

For yderligere information venligst kontakt Frisørland på tlf.: 87 27 10 60 og besøg hjemmesiden www.frisorland.dk

Denne artikel blev bragt i 3. udgave af Hair Magazine 2013

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Stort udvalg i Barberpoles hos Frisørshopping

Stort udvalg i Barberpoles hos Frisørshopping

Du finder Danmarks største udvalg af de kendte barberpoles hos Frisørshopping. Nu er sortimentet yderligere udvidet, så der er noget for enhver salon og barbershop.
Balmain Paris introducerer Overnight Repair Serum

Balmain Paris introducerer Overnight Repair Serum

Som en nyhed i sin Care-serie, lancerer Balmain Paris nu Overnight Repair Serum, der reducerer synlige tegn på slidt og skadet hår.
Nyheder fra Dapper Dan hos Frisørshopping

Nyheder fra Dapper Dan hos Frisørshopping

Dapper Dan har lanceret et par nyheder, der netop er kommet til Danmark. Der er tale om Sea Salt Spray samt en Hair & Body shampoo, der forhandles af Frisørshopping.dk
Ocean Spray fra Maria Nila

Ocean Spray fra Maria Nila

Teksturspray med ekstra hold, der giver et naturligt resultat. Sulfat- og parabenefri med 100 % veganske ingredienser. Læs om det her.
Oxiblonde Evoplexx lysningspulver kun hos Brands4hair

Oxiblonde Evoplexx lysningspulver kun hos Brands4hair

Oxiblonde Evoplexx fra Trinity Haircare præsenterer nu en lysningsserie, der er både skånsom og med en masse fordele. Læs om den her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

WELLA TRENDS FORÅR/SOMMER 2016

WELLA TRENDS FORÅR/SOMMER 2016

Deltagerne fik vist de forskellige teknikker bag de nye Ecaille looks, samt hvordan de kunne tilpasse trendteknikkerne til de forskellige kundetyper, som opleves i salonen. Se alle billederne i artiklen.
Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Elite Experience blev afholdt for første gang for at markere Trinity Haircares 10 års jubilæum. Arrangementet i Amsterdam bød på et storslået show med Morten Lynge og Hasse Kliem på scenen.
Indvielse af Davines Village og WWHT i Parma

Indvielse af Davines Village og WWHT i Parma

I løbet af de tre dage i Parma blev frisørerne inviteret til en helhedsoplevelse med masser af hår, bæredygtigt initiativ og afgørelsen i Davines World Style Contest.
Revlon Style Masters fejrede 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters fejrede 10 år i Barcelona

Revlon Style Masters fejrede ti år i Barcelona med et storslået show, inspirerende hår, de seneste trends og danske Brit Laursen i finalen i American Crew All-Star Challenge.
På forreste række til Danish Beauty Award 2018

På forreste række til Danish Beauty Award 2018

I Tivoli Congress Center var der gjort klar til en festlig aften i anledning af Danish Beauty Award. Hair Magazine sad klar på forreste række til at hylde alle de nominerede.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Emil og Rasmus V. Albrectsen

Emil og Rasmus V. Albrectsen

Tvillingebrødrene Emil og Rasmus V. Albrectsen har formået at skabe et brand; Slikhaar med salonen Slikhaar Studio, egne produkter ”By Vilain”, webshop og Slikhaar TV.
Ditte Darville

Ditte Darville

Når Ditte Darville går på arbejde, er det med ID-kortet fremme og igennem en skarp sikkerhedskontrol. Hun er PET-godkendt, og hun har haft de fleste partiformænd siddende i sin frisørstol på Christiansborg.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Bliv inspireret af håret og moden, der var at finde på catwalken, da Balmain Paris afholdte modeshow i slutningen af juni.
Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Missede du den live tale som Hair Magazines Chief Editor, Camilla Svensson, holdt for frisørerne på Frisøren dag? Se den her!
Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till fine blow out brushes med denne video fra Björn Axén. Her får du indblik i stylingen af hele fire forskellige modeller med forskellige hårlængder og stil.
Har du set den nye glittertrend?

Har du set den nye glittertrend?

Nu kan man gå all-in på glitter og gøre det til en del af sit helhedslook ved at tilføje det til håret. Se det her!
Inspiration til brudefrisurer

Inspiration til brudefrisurer

Bryllupsæsonen er gået i gang! Der findes adskillige muligheder til brudefrisuren og ønsker fra bruden kan strække vidt. Se inspirationsvideoen her!