LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Salon headoffice i Århus - Trendy, hyggelig og praktisk

Headoffice i Århus er en meget personlig salon. For Lani Sørensen er det nemlig vigtigt at om give sig med ting, hun kan lide. Farve nuancerne i salonen er antracit grå og lilla – det gælder også vaskestolene og stolene ved behandlingspladserne, som Lani faldt over hos Frisørland.dk.

salon headoffice Århus
Headoffice i Århus er en meget personlig salon. For Lani Sørensen er det nemlig vigtigt at omgive sig med ting, hun kan lide. Skal hun beskrive indretningen i salonen er den praktisk; tingene er der, hvor man skal bruge dem, og så er den trendy.

”Vi bruger rigtig meget tid på vores arbejdsplads. Derfor er det ekstremt vigtigt, at her er hyggeligt og behageligt at være, og at vi omgiver os med ting, vi godt kan lide”. Det mener Lani Sørensen fra Headoffice i Århus, og skal hun beskrive indretningen i salonen er den praktisk; tingene er der, hvor man skal bruge dem, og så er den trendy.

Lani står selv bag indretningen, og kalder netop arbejdet med udtrykket i salonen for hendes anden passion næst efter frisørfaget. Lani Sørensen åbnede Headoffice for syv år siden, hvor hun stod alene med en elev. I dag er der seks frisører i den godt 100 kvm. store salon, så det er gået rigtig fint. En del af succesen er måske, at Lani hele tiden sørger for, at salonen er trendy og up-to-date, så kunderne føler, den er spændende at komme i.

salon headoffice 
Vaskepladserne for enden af salonen står på et lille repos, så man har et godt overblik.

Sidst Lani byggede om, var det egentlig planen, at hun kun skulle have nye vaskestole, men efter et besøg hos Frisørland.dk kom hun også hjem med seks nye stole til behandlingspladserne.

”Jeg havde besluttet mig for at købe vaskestole med massage, men da jeg kom op til Frisørland.dk, stod stolene der”, fortæller Lani. Og da hun tilmed kunne få dem antracitgrå på ydersiden og lilla på indersiden – de farver, hun har valgt skal være gennemgående i salonen – så var den sag afgjort. I øvrigt valgte hun også, at vaskestolene skulle være antracitgrå – selv om merprisen var forholdsvis betydelig. Men Lani vil ikke gå på kompromis. Hun vælger altid det bedste.


Farvenuancerne i salonen er antracitgrå og lilla. Fra indretningen til vægdekorationerne. Og tilbehøret matcher salonens farver og tidens tendenser.

”For mig er det super vigtigt, at tingene hænger sammen, og at jeg kan forene det trendy med det hyggelige og det praktiske”, lyder det fra Lani Sørensen, og hun tilføjer, at salonen fungerer rigtig fint i hverdagen. ”Vi har et meget aflangt lokale, så det mest hensigtsmæssige er klart, at stille de seks stole op ad den ene væg. Vaskepladserne for enden af salonen står på et lille repos, så man har et godt overblik og kan følge med i, hvad der sker i resten af salonen, mens man får massage. Det giver en god atmosfære”, forklarer Lani.

Lani Sørensen headoffice
Lani Sørensen åbnede Headoffice for syv år siden, hvor hun stod alene med en elev. I dag er der seks frisører i den godt 100 kvm. store salon.

Antra citgråt og lilla
Lani har på utraditionel vis valgt, at farverne i salonen skal være antracitgrå og lilla. ”90 pct. af alle frisørsaloner er sort/hvide. Jeg ville gerne gøre noget anderledes”, siger hun. Nuancerne valgte hun, da hun åbnede salonen i 2007, og dem fortsætter hun med. ”Og ikke mindst efter vi har fået de nye stole, der 100 pct. matcher farverne, lægger kunderne klart mærke til farverne, og kommenterer på, at det er fedt, de ikke bare er sorte. Jeg tror, farverne gør, at salonen kommer til at virke mere eksklusiv, og der skabes den stil, som vi gerne vil have salonen signalerer”. Også gulvet i salonen er i øvrigt antracitgråt.

 Lani Sørensen headoffice
”Vi bruger rigtig meget tid på vores arbejdsplads. Derfor er det ekstremt vigtigt, at her er hyggeligt og behageligt at være”. Det mener Lani Sørensen fra Headoffice i Århus.

At det blev Frisørland.dk, der leverede stolene og vaskestolene til Headoffice, hænger sammen med, at Lani og hendes medarbejdere ofte har været på kursus hos Frisørland.dk, hvor de naturligvis har set de mange indretnings- og inventarmuligheder. ”Og noget, der også spillede ind, var, at de var super gode at snakke med og meget kompetente”, lyder det fra Lani.

I dag står salonen, som Lani gerne vil have den, og så sørger hun naturligvis for, at tilbehøret; blomsterne, vaserne, lysestagerne, puderne med videre løbende skiftes ud, så det matcher tendenserne i tiden. Lige nu er det neonfarvet!

Hun indrømmer gerne, at hun har en indre indretningsarkitekt. Således laver hun også sine egne frisurebilleder, og hun sørger for, at der løbende sættes nye billeder op til at inspirere kunderne. ”Er der ikke lækkert i salonen, gider jeg ikke være her. Det, jeg omgiver mig med, skal gøre mig glad!” Lani finder også detaljer og ny inspiration til salonens indretning, når hun rejser. ”Og enten slæber jeg det med hjem, eller jeg tager ideen med hjem og finder et sted, hvor jeg kan købe det herhjemme”, fortæller hun smilende.

headoffice stole frisørland

Her skal være rent og ryddeligt
En anden ting, Lani lægger stor vægt på, er at der altid er rent og ryddeligt i salonen. At der ikke er rod i skufferne og at permanentspoler og børster med videre ligger, så man kan finde det.

”Jeg tror, udseendet i salonen i kundens øje afspejler dig. Er der ryddet op, kan du også lave en lige skilning – eller med andre ord: Har du styr på tingene, er kunderne også mere trygge ved, at du har styr på håret”.

I Headoffice får eleverne lov til at klippe til en reduceret pris. Det gør, at mange studerende kommer i salonen. ”De synes kombinationen af en favorabel pris og så en lækker salon, er alle tiders”, fortæller Lani, der tilføjer, at eleverne netop i denne tid til tider kan have mere at lave i salonen end de uddannede frisører har. Men i bund og grund mener hun, det handler om at være anderledes, hvis man skal tiltrække kunderne.

”Og så skal man altid huske at være imødekommende og glad. Det brede smil er vigtigt”, fastslår hun, og det samme er atmosfæren i salonen. ”Vi snakker meget sammen om den enkelte kunde, og det gør kunderne trygge. Faktisk er det ofte sådan, at hele forretningen er involveret i samtaler på kryds og tværs. Og det skaber en super atmosfære – lige den jeg gerne vil opnå”.


Tekst: Pia Finne
Foto: Claus Peuckert

For yderligere information venligst kontakt Frisørland på tlf.: 87 27 10 60 og besøg hjemmesiden www.frisorland.dk

Denne artikel blev bragt i 3. udgave af Hair Magazine 2013

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

TIGI introducerer Copyright Care

TIGI introducerer Copyright Care

TIGI Copyright Care er en serie af nærende plejeprodukter skabt med fokus på behandlingsfasen af klip og farve og giver umiddelbare resultater. Læs mere her!
Nu hos HeadBrands: Gold Display med Travel Sizes

Nu hos HeadBrands: Gold Display med Travel Sizes

Nu findes de populære produkter fra Gold også i travel sizes i et smukt display perfekt til salonen. Alle produkter er 50 ml og displayet indeholder 10x3 stk.
BUTLER - den nye saks fra Tondeo

BUTLER - den nye saks fra Tondeo

Tondeo præsenterer nu to forskellige varianter af de nye sakse, BUTLER. Fremragende til klip og form af herrehår. Læs mere her.
Gold - Luxury Hair Masque fra HeadBrands

Gold - Luxury Hair Masque fra HeadBrands

Så er der nyt fra Gold hos HeadBrands. Luxury Hair Masque er en plejende maske, der gør tørt og livløst hår blødt og glansfuldt.
Eksklusiv italiensk luksusserie til mænd nu hos Frisørshopping.dk

Eksklusiv italiensk luksusserie til mænd nu hos Frisørshopping.dk

Den ultimative luksus til mænds hår, skæg, barbering, duft og ansigtspleje er nu kommet til Danmark! L’Opera della Barba forhandles hos Frisørshopping.dk

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Jorden rundt med Marcelklubben

Jorden rundt med Marcelklubben

Marcelklubbens traditionsrige Londonaften fik i år et nyt udtryk under navnet Marcel International Inspiration og flere af landets store navne var på scenen denne aften.
La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

Under temaet "Urbane Nomader" skabte La Biosthetique de smukke hår- og makeuplooks til Nobi Talais show under Paris Fashion Week SS19.
L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

Der var trendy klip, farve og opsætninger på menuen, da L’Oréal Professionnel inviterede til seminarie med Toni & Guy på Tivoli Hotel i København.
Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Mark Anderson

Mark Anderson

Du behøver kun kam og saks - ikke andet for at kunne opfylde drømmen om en forvandling til noget smukkere. Mark Anderson er et særdeles kreativt menneske. Han arbejder som stylist hos Wella.
Ole Wagner

Ole Wagner

”Har man ikke lyst til at være med på beatet, så skal man helt lade være….”. Det mener Ole Wagner. Han kalder sig selv ”moderat perfektionist”, han mener, dét at være frisør er en livsstil, og at dynamik og udvikling er en uundværlig del af faget.

Nyeste videoer se flere videoer

Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Talentfulde Benjamin Martin viser i denne tutorial tre forskellige festopsætninger, der passer godt til fest og bryllup. Se videoen her.
ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.