LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

 

Lene International Hair Design 

Funktionel hygge
Lene International Hair Design i Esbjerg har netop været igennem en totalrenovering, og således har Lene Jørgensen i samarbejde med Bella Vista formået at skabe en salon, der oser af hygge og atmosfære samtidig med at funktionaliteten er i top. Og der er blevet plads til to ekstra behandlingspladser, så antallet nu er oppe på 10 i den 75 kvm. store forretning.

”Der skal løbende ske forandringer i en forretning. Det gør, at kunderne hele tiden fornemmer, at der sker noget, og det sender signaler om, at man er på forkant med udviklingen”. Det mener Lene Jørgensen, der ejer Lene International Hair Design i Sædding Centret i Esbjerg. Og netop derfor har salonen i efteråret været igennem en gennemgribende renovering: Fra loft til gulv med nye og flere behandlingspladser, nye vaskepladser, reception, venteområde og meget mere. Alt sammen skabt i samarbejde med Bella Vista.
Faktisk har Lene Jørgensen ejet salonen i 28 år, og i den tid har salonen indtil i efteråret 2009 været igennem en enkelt gennemgribende renovering og mindre løbende renoveringer.
”Godt og vel hvert femte år er der sket en fornyelse i salonen. Det, mener jeg, er nødvendigt, hvis man vil holde standarden”, lyder det fra Lene Jørgensen.
Og hendes holdning er klar, at det skaber øget interesse for salonen, når der sker noget for kunderne, og selv om salonen også tidligere fremstod ung og smart, er der efter ombygningen i efteråret kommet endnu flere unge kunder i salonen, fordi de føler sig hjemme.

 

Masser af lys og luft
Lene Jørgensen lavede en aftale med Bella Vista om en totalrenovering, hvor de har stået for alt fra indretning til belysning, den specialdesignede disk, vægge, gulve og elektricitet. Dog med en række lokale håndværkere inde over, som Bella Vista også sørgede for at styre, så Lene Jørgensen ikke selv skulle involveres. Og det er hun meget glad for i dag.
”Salonen holdt lukket i en uge, og på den uge skulle alt det gamle inventar ned og ud, der skulle pakkes ned, og den nye salon skulle bygges op. Det er et stort logistikarbejde at få det hele til at klappe”, fortæller hun.
Og allerede i weekenden kom Bella Vistas folk og hjalp med nedtagningen af den gamle salon. Lørdag middag begyndte gulvfolkene at høvle gulvene af, og søndag – en uge efter - kunne Lene sætte de sidste ting på plads og gøre rent i den nye salon.
Lene International Hair Design er på 75 kvm. Men fordi salonen ligger i et center, kommer der mange impulskunder, og det kræver mange ansatte. Således er der seks assistenter og tre elever i salonen, og ét af kravene til den nye salon var derfor også, at de otte behandlingspladser i den eksisterende salon skulle udvides med yderligere to.
”Det var således det største problem og den største udfordring. Men det lykkedes meget fint. Løsningen blev at få de maskiner, der stod på gulvet, op på væggen. Det gav mere gulvplads og meget mere luft, og dermed blev der plads til behandlingspladser i begge sider af rummet – uden at det blev for presset”, forklarer Lene Jørgensen.
Og hun roser Claus Trampedach fra Bella Vista for hans vedholdenhed.
”Vi var igennem tre tegningsforslag og et forløb på et halvt år, før indretningen var præcis, som jeg gerne ville have den, og Claus så ikke på noget tidspunkt ud som om, han var ved at være træt af mig…….”, siger Lene med et smil.

Funktionel hygge
Salgsarealet i den nye butik er rykket langt frem i butikken, så kunderne kan se produkterne på en ny og spændende måde, og det har allerede nu givet et øget produktsalg i salonen. Samtidig har det loft, der blev sænket sidste gang butikken blev renoveret, nu atter fået højde på, så der er skabt endnu mere luft i butiksindretningen.
Selve salonen er indrettet i hvide og grå farvetoner med stål og frostet glas i forbindelse med behandlingspladserne. For et af de helt store krav fra Lene Jørgensen var netop også, at salonen skulle være nem at rengøre og vedligeholde. Og det er den blevet.
Dog er hyggen på den anden side også vigtig for Lene, og hun har faktisk på bedste vis formået at forene det funktionelle med det hyggelige.
”En af de ting, min salon er kendt for, er netop hygge, velvære og en afslappet atmosfære, og den har vi skabt med bl.a. et stort maleri, vi har fået malet med masser af farver, og når man træder ind i forretningen, ligger der et ægte tæppe, der bryder den kølige stil og bevarer hyggen”.
I den nye salon, er der således også installeret tre massagevaske, som kunderne naturligvis synes er helt fantastiske.

Der skal lidt ekstra til
Lene Jørgensen er ikke i tvivl om, at der i dag skal lidt ekstra til.
”Vi kan alle sammen klippe, og der findes rigtig mange dygtige frisører. Det betyder, at det er forretningerne, der skal adskille sig, og det er indretningen, der skal sende signaler om, at man vil noget, og at man frem for alt ved, hvad man vil!”
Lene Jørgensen roser Bella Vista og Claus Trampedach for et fantastisk samarbejde, der resulterede i en super flot salon.
”vi har haft et rigtig godt samarbejde lige fra de første tegninger, og der er blevet knoklet igennem, til vi begge var tilfredse.  Der er blevet lyttet til, hvad jeg har haft af krav og ønsker, og Claus er kommet med rigtig mange gode ideer, som gjorde forretningen endnu mere funktionel og hyggelig.
Da Claus Trampedach og Lene Jørgensen var blevet enige om indretningen af salonen, tog Lene til Bella Vista i Silkeborg, hvor hun valgte stole, betjeningspladser, vaskepladser og en reception, der blev speciallavet, fordi Lene gerne ville have disken lidt højere og med flere skuffer end standardmodellen.

Nødsalon
I den uge det tog, at renovere Lene International Hair Design, havde Lene og hendes ansatte lånt et ledigt lokale i Sørring Centret – uden vand, men klar til ”nødklipninger”.
”Og det var faktisk rigtig hyggeligt. Kunderne, der kom, synes det var lidt specielt, og vi klarede det også fint efter de for håndværende søms princip”, fortæller Lene med et smil.
Før Lene Jørgensen valgte at investere i en totalrenovering af hendes salon, er der naturligvis gået rigtig mange tanker.
”Jeg er lige blevet 50 år, og det er da klart, at jeg skulle gøre op med mig selv, om vi skulle foretage en hel eller en halv renovering af salonen. Jeg skulle alligevel ofre 300.000 kr., så jeg besluttede mig for at ofre det sidste, og så har jeg en salon, der fungerer optimalt og som ikke mindst er tidssvarende resten af min frisørtid”, lyder det fra Lene.
Spørger man Lene, hvilket godt råd hun vil give til andre frisører, der skal i gang med en renovering af deres forretning, er hun ikke i tvivl.
”Det handler først og fremmest om at lave det forberedende arbejde godt og bruge den tid, der skal bruges, inden selve arbejdet går i gang. Det handler om ikke at være i tvivl om noget som helst, for når toget kører, så går det nemlig stærkt!”.

 

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.
Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

ZENZ Organic Hair Spa er en sand revolution. Den er designet til at gøre hårbehandlinger mere effektive på kortere tid – helt uden brug at elektricitet. Læs mere her.
Tre nyheder fra Eksperience

Tre nyheder fra Eksperience

Revlon Professional udvider sit Eksperience-sortiment med tre produkter; Blonde - Grey Hair Cleanser, Color Intensifying Hair Conditioner og Hydrating Hair Conditioner.
Stylingvokse fra HH Simonsen

Stylingvokse fra HH Simonsen

Wax to the max med hårvokse fra HH Simonsen! Nu kan du få tre professionelle vokse med brasiliansk nøddeolie, der også er sweat proof.
Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

Bohemian Collection från Jaguar i Limited Edition

De to sakse Boho Dream og Boho Chic er dekorerede i bohemisk stil og har de tekniske egenskaber fra Jaguar Silver Line. Limited edition: 1/11 til 15/12.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Ari Koponen

Ari Koponen

Danmarks anerkendte frisør, Tom Skou, der er educator for HeadBrands, fortæller om et begivenhedsfuldt uddannelsesår for Headbrands i 2018.
Gitte Kofoed

Gitte Kofoed

Gitte Kofoed med tre saloner på Fyn er nyt medlem af Intercoiffure. Kun det bedste er godt nok til hendes kunder. Nu har hun samlet sine produkter under Redken-mærket og indført nyt farvesystem.

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.