LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Stilren enkelhed og herlig hygge i Haderslev

 

Salon Lindedal Deluxe i Haderslev har været åben i to måneder, og allerede nu har man et godt kundegrundlag. Bag salonen står Janne Lei og Charlotte Bork Kristensen, der selv har haft gang i malerpensel og hammer, mens Bella Vista skabte rammerne om indretningen.

  

I hele januar og hele februar gav Janne Lei og Charlotte Bork Kristensen den max gas i arbejdstøjet og med malerpensel, hammer og skruemaskine, så de 1. marts kunne åbne deres nye salon; Salon Lindedal Deluxe i Haderslev. Salonen ligger i en tidligere radio/tv forretning, så det var ikke småting, der skulle laves om for at omdanne lokalet til en moderne og lækker frisørsalon.

”Vi har gjort alt det, vi kunne selv, og entreret med lokale håndværkere for resten”, fortæller de to piger. Selve indretningen af Salon Lindedal Deluxe skete i samarbejde med Bella Vista og Claus Trampedach, der lavede tegninger på indretningen til pigerne. Charlotte og Janne har kendt hinanden i mange år. De er begge uddannet i en større salon i Haderslev med et års mellemrum, og begge har de efterfølgende arbejdet i den pågældende salon i henholdsvis fire og fem år. Og spørger man dem, hvorfor det netop blev nu, de startede deres egen salon, er det bare kulminationen på mange års snak.

”Vi har begge rundet de 30 år nu. Vi har kendt hinanden i rigtig mange år, vi har boet sammen, rejst sammen til både New York og på backpack-tur til Australien, og konstant har det været et samtaleemne: Det ville være rart at have sit eget, og vi skal starte en salon op sammen. I efteråret besluttede vi os for at gøre alvor af al snakken. Vi deltog i et iværksætterkursus arrangeret af kommunen, og det var så super godt og der var så meget hjælp at hente, at vi tænkte: Nu eller aldrig”, fortæller Janne og Charlotte.



Planlægningen er sværest
Valget omkring dét, at starte egen salon var egentlig ikke så svært, men da det var truffet, skulle der træffes mange andre svære valg, valg inden for områder som Janne og Charlotte ikke tidligere havde beskæftiget sig med. ”Vi skulle entrere med håndværkere, vi skulle planlægge, hvornår hvem skulle komme – og i hvilken rækkefølge de skulle komme, og vi skulle lave en tidsplan”, fortæller de to frisører. Og hver gang det rullede, skete der noget uventet: Lofterne begyndte at falde ned, malingen var i restordre, og et vindue skulle pludselig mures til. ”Men det har været utroligt sjovt og lærerigt, og der er ingen tvivl om, at næste gang, vi involverer os i et byggeprojekt ved vi, hvordan det skal gøres!”, siger de med et smil.

Enkel og stilren salon
Bella Vista var det første indretningsfirma, Janne og Charlotte besøgte, og de valgte at købe der, fordi de kunne få præcis det, de gerne ville have. Stilen i salonen er enkel og stilren og holdt i sort, hvidt og stål. Der er indrettet syv klippepladser og gjort klar til en ekstra samt to vaskepladser. ”Vi var enige om, at væggene skulle være hvide, og stolene skulle være sorte. Så er det nemmere at skabe atmosfære med en grøn vase, en sjov lampe og i det hele taget lege med tilbehøret”.

Charlotte og Janne havde visse kvalitetskrav, og ikke mindst stolene blev testet. Både hvordan de var at sidde i, men også hvordan de var at arbejde rundt om. ”Vi har faktisk tænkt meget arbejdsmæssigt korrekt, for det er vigtigt for os. Det har været vigtigt, at vaskene passede i højden og størrelsen, og at vi kan klippe i den rigtige position. Og det er faktisk kommet til at fungere arbejdsmæssigt rigtig godt”.


Claus fra Bella Vista besøgte salonen, da lokalet lå råt og ramponeret, og han lavede et indretningsforslag til pigerne, som faktisk har dannet basis for den nye salon. ”Vi fortalte ham, hvad vi synes, hvilken farveskala, vi gerne ville arbejde med o.s.v. og så målte han op og kom med det udkast, i har taget udgangspunkt i”. Når man træder inden for i Salon Lindedal Deluxe, er der etableret en bar til venstre for døren – ude i vinduet, så kunderne kan nyde udsigten, mens de venter. Herefter findes disken, som pigerne har arvet. De har fået den malet hos en autolakerer og lagt en specialtilpasset bordplade på i kunstmarmor fra Mabré – samme materiale, der danner baren, vindueskarmene og ikke mindst alle hylder til såvel udstilling som andet i salonen.

Salonen er delt op i to rum. I det forreste rum findes behandlingspladserne med spejle, der er specialdesignet af pigerne selv, og i det bagerste rum findes vaskepladserne samt farveafdelingen med fire pladser og med behørig udsugning. ”Der er store vinduer i salonen, hvilket giver masser af lys og luft, men skal man farves eller vaskes, er man gemt lidt væk i den bagerste del af salonen”, forklarer Janne og Charlotte.



Hyggelig atmosfære

Huset, salonen ligger i, er et gammelt hus med mange vinkler og kroge. Så selv om indretningen er enkel og stilren, er der hyggeligt i Salon Lindedal Deluxe. Og det er ikke kun Janne og Charlotte selv, der mener det, også kunderne, der kommer i salonen nævner det.

”Folk føler, de sidder lidt for sig selv i stedet for på en lang række, og det fornemmer vi klart, de synes, er rart”. I øvrigt findes også et stort baglokale med lager i forbindelse med salonen.

Overraskende mange kunder
Salon Lindedal Deluxe har valgt at arbejde med Hairtools, som de i øvrigt er meget glade for. ”37 pct. af alle bestillinger foregår online. Det giver os mere tid til kunderne i salonen”, siger de.

Godt 14 dage før åbningen skrev Janne og Charlotte på salonens vinduer samt på hjemmesiden, at nu kunne der bestilles tid online. ”Det gjorde, at vi allerede fra dag et havde travlt, og vi er rigtig overraskede over, hvor mange af vores gamle kunder, der har fundet os. Faktisk har det været helt overvældende”, fortæller pigerne, der startede med artikler i to lokalaviser samt annoncer i de samme aviser. Og det har givet pote.

Salonens målgruppe er bred. Fra børnene i den ene ende til de ældre kvinder og mænd i den anden. Og så ligger salonen ikke midt i byen, men lidt i udkanten. Det betyder, at der er rigtig fine muligheder for at parkere, og dermed passer alle brikkerne i det puslespil, der skal skabe en salon med succes.


Tekst: Pia Finne
Foto: Jonas Ahlstrøm

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Balm – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Balm beskytter, blødgør og glatter skægget. Produktet fås kun hos Brands4Hair - læs om det her.
HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsen relancerer sine krøllejern

HH Simonsens serie af krøllejern opdateres nu med nye ergonomiske håndtag med digital touch teknologi til justering af temperaturen. Læs om det her.
Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Kvalitetsbørster fra Lernberger Stafsing hos OneBlackCar

Lernberger Stafsing har udviklet en håndpoleret kvalitetshårbørste med den perfekte balance mellem naturlige hår og lange nylon-børstehår. Se dem her.
Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor’s Beard Wash – kun hos Brands4hair

Tailor's Beard Wash er det lavskummende og rensende shampoo til skæg for ægte mænd. Læs om produktet her.
Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Vogue de Trinity Contraste farver – kun hos Brands4hair

Den unikke formulering giver et løft og farver allerede farvet hår op til 4 toner i et og samme trin. Læs om Vodue de Trinity Contraste farver her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

L'Oréal Professionnel - Stilsikkert og bæredygtigt i Paris

Stilikoner, Instagramvenlige drinks og innovative lanceringer stod på programmet, da L’Oréal Professionnel indbød til presseevent i Paris.
Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

Hair Magazine besøgte Cosmoprof i Bologna 2018

For at byde foråret velkommen på bedste vis, begav Hair Magazine sig til Bologna for at opleve dét, der efter 50 år eksistens har vokset sig til et af verdens største arrangement i den professionelle skønhedsbranche.
Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

Personlig stil i fokus på TOP HAIR - DIE MESSE i Düsseldorf

På den internationale branchemesse TOP HAIR – DIE MESSE i Düsseldorf fandtes der det meste til den, der elsker hår i alle dets former. Læs om det her og se billederne!
Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Wella Nordic Creative Team præsenterede sæsonens trends

Der var fuldt hus, da en masse frisører blev inviteret indenfor af Wella Professionals til en aften, der skulle inspirere og gennemgå denne sæsons trends.
Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

Intercoiffures nordiske kongres levererede i topklasse

I år var Sverige værtsland, og bestyrelsen arrangerede en weekend, der virkelig indeholdt alt og lidt til. Læs mere og se billederne her.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Lene Øxenholt

Lene Øxenholt

Lene Øxenholt har som tekniker hos Schwarzkopf brug for stadig inspiration, opdatering og undervisning, før hun kan drage ud i landet og formidle den sidste ny viden og hårtrend videre til frisørerne.
Anne-Sophie Villumsen

Anne-Sophie Villumsen

”Årets Frisør-titlen ser jeg som branchens blåstempling af sunde grønne produkter og bæredygtighed”. Det siger Anne-Sophie Villumsen fra Zenz. Læs hele artiklen med Anne-Sophie her.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Gun-Britt Makeover

Gun-Britt Makeover

Som noget nyt har Gun-Britt Coiffure startet Gun-Britt Makeover. Løbende vil vi kunne følge med i diverse makeovers. Her har I den første.
De første hårtørrere i salonerne

De første hårtørrere i salonerne

Der er sket en del med udstyret i salonerne siden de første tørrehjelme i 1920'erne blev en fast bestanddel af salonens interiør. I denne video kan du se, hvordan de så ud dengang.
Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist: Disse herrefrisurer elsker kvinder

Stylist Ashley Weston giver sit bud på 5 forskellige herrefrisurer, som kvinder bare elsker. Klik her og få inspiration til herrefrisurer i salonen.
L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

L'Oréal Professionnel Event i Paris 2018

Følg med her, da L'Oréal Professionnel i slutningen af januar indbød til presseevent i Paris i forbindelse med forårets lanceringer af to naturlige og bæredygtige nyheder.
Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Video: Wella Making Waves uddanner unge i Kambodja indenfor frisørfaget

Making Waves er til for at hjælpe unge fra de mest fattige og udsatte samfundsgrupper i Kambodja til en lysere fremtid indenfor frisørfaget.