LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Salon Beth 

Igangsætter med sans for indretning
Selv om det er niende gang, Beth åbner en salon, er den erfarne kvindes drøm nu gået i opfyldelse. ”Jeg har fået en salon, som jeg altid har ønsket mig i min helt personlige stil." Så hvor de fleste på hendes alder vælger at stå af ræset, er Beth stået på!


Beth har hele sit liv været igangsætter. Og på et tidspunkt, hvor de fleste mennesker ville have valgt at lukke ned, slappe af og nyde livets andre fornøjelser, valgte Beth at åbne en større salon med en bedre beliggenhed på Fisketorvet i København.
”Mit job er min hobby, og det, jeg har lyst til at bruge min tid på”, siger hun og fortæller, at hendes rådgivere klart rådede hende til at stoppe.
”Men jeg er nu rigtig glad for, at jeg valgte at åbne min nye salon”, lyder det fra Beth, mens vi står en tidlig formiddag i salonen inden det store kunde ryk-ind.

Som Beth selv er salonen anderledes, spændende og farverig.
Limegrøn er den gennemgående farve på hylder, betjeningspladser og som dekorationselement er hele bagvæggen beklædt med et smukt tapet, mønstret i metallic nuancer.



For selve indretningen af salonen står Claus Trampedach fra Bella Vista, som har kendt Beth fra han var en lille dreng, og hans far handlede med Beth.
”Det gør det jo endnu sjovere at være med til at indrette Frisør Beth nu”, lyder det fra Claus Trampedach, og han fortæller, at hans rolle i indretningen i høj grad har været at give kvalificeret modspil, men i endnu højere grad har været at organisere og sørge for logistikken, hvilket har været en klar udfordring, for salonen skulle stå klar på de tre uger, der gik fra Beth fik overleveret nøglen til salonen skulle åbne.

I den periode skulle vaskepladser og betjeningspladser ind, der skulle laves vand og i det hele taget skulle der indrettes med alt fra hylder til baglokale, belysning og meget mere.
Også spejlene og betjeningspladserne skulle konstrueres specielt, så der har været nok at lave for Bella Vista.

Klare ideer
På idéplanet har Claus Trampedach denne gang ikke haft så meget at skulle have sagt, for Beth er helt klar i spyttet, når det gælder udtrykket i hendes salon.

Faktisk er det den niende salon Beth har, siden hun kom i lære som frisør i en alder af 15 år. Som 21-årig åbnede hun sin egen første salon i Ålborg, og siden er det gået slag i slag.
Salonen er på 110 kvm., og der er indrettet tre vaskepladser og 12 betjeningspladser.
Og da Beth besøgte Bella Vistas showroom, var hun ikke et øjeblik i tvivl om hvilke stole, der skulle vælges. Det blev Dream, designet af Ross Lovegrove.
Den var bare så flot, så den skulle det være – i sølv naturligvis”, siger Beth med et smil.
Og hendes klare holdning til tingene går igen i hele salonen.
Således er tapetet fra bagvæggen, lagt under glaspladen på disken, så der er en sammenhæng, og fordi Beth ville have limegrønne hylder, fik Claus Trampedach skåret grøn folie, der kunne limes på hyldernes underside.
”Det betyder, at farverne på hylderne faktisk kan skiftes ud uden de store problemer”, forklarer han.


Ved behandlingspladserne er dekorationselementerne også i grønne nuancer; grønne vaser, grønne lys og matchende blomster, og på disken står den flotteste buket friske blomster i grønne farvetoner – og Beth får leveret blomster ganske automatisk med jævne mellemrum.
”Jeg synes, det er utroligt vigtigt for hyggen og for helheden, at der altid står friske blomster både på disken og ved betjeningspladserne”, fastslår Beth.

   

En lyserød væg, er der også i salonen, men her har Beth allerede planer om at installerede et system med rindende vand.


Masser af nye kunder
Efter at Frisør Beth flyttede fra ét sted på Fisketorvet til et andet, er der kommet mange nye kunder.
Den nye salon ligger meget mere synligt, og det har betydet et stort kundeboom.
Hvad der også er boomet er salget af produkter,
”Vi har fået masser af god vinduesplads ud til et strøg, hvor der kommer rigtig mange mennesker forbi, og det gør, at vi sælger mange produkter”.
Men for Beth betyder det meget, at der ikke er lange ventetider, og hun sætter en ære i, at kommer der en kunde, kan hun næsten altid sige: ”Gå lige en lille tur i centret og kom tilbage, så har jeg tid”.
I salonen har Beth fire fuldtidsfrisører ansat, men det er klart hendes mange års erfaring, der gør, at hun har overblikket til at tage kunder ind på den måde.

I forretningen kommer alle typer kunder. Hovedkundegruppen ligger dog på de 15-40 årige, og praktisk talt alle kunder både klippes og farves.
”Jeg holder af at lave noget, der er lidt anderledes”, fortæller Beth, der i øvrigt var en af forgangskvinderne på extensionsområdet.
Og vælger en kunde f.eks. ikke at blive farvet, giver Beth hende et stående tilbud om at få farvningen til en speciel pris, hvis hun kommer inden for 14 dage.
”For jeg synes, det er så vigtigt med helheden”, siger hun.

Luft og lys
Et åbent udtryk med masser af luft omkring har været vigtigt for Beth at skabe, og det er klart lykkedes.
To hvide lædersofaer er anbragt som venteplads, og også her giver farveglade puder et ekstra pift.

Og netop for at understrege det luftige, har Beth også valgt at anbringe betjeningspladserne midt i rummet – med masser af luft omkring, frem for langs væggene.

   

Faktisk havde Beth en feng shui-konsulent inde over, da salonen skulle indrettes, for at opnå den helt rette atmosfære.
”Nogle af hendes ideer kunne vi bruge, andre fungerede ikke i forhold til at salonen også skulle være indbydende og funktionel”, fortæller Beth og Claus Trampedach. Men de er enige om, at det gav nogle spændende diskussioner, og der blev vendt mange ting i forløbet.
Selv om Beth som nævnt har haft otte andre saloner forud for denne, er hun specielt tilfreds denne gang.
”Faktisk kan man sige, at, med denne salon er en drøm gået i opfyldelse”.
Og så kan man vel ikke ønske sig det bedre……


Se flere salonindretninger her

 

 

 

 


 

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult med 29 intensive farver

Matrix SoColor Cult er en hårfarveserie med en omfattende farvepalette med 29 farver, der kan tilpasses i intensitet og holdbarhed.
Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me Hairspray fra Design.Me

Hold.Me hårspray gør det nu muligt at tilpasse sprayen præcis, som man ønsker det. Læs mere om produktet her.
COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

COLOUR serie med granatæbleolie & hyben fra TRINITY

Trinity er ude med en nye produktserie, der giver liv og spændstighed til farvet hår. Læs mere om serien her.
Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

Nyhed fra ZENZ - ZENZ Organic Hair Spa

ZENZ Organic Hair Spa er en sand revolution. Den er designet til at gøre hårbehandlinger mere effektive på kortere tid – helt uden brug at elektricitet. Læs mere her.
Tre nyheder fra Eksperience

Tre nyheder fra Eksperience

Revlon Professional udvider sit Eksperience-sortiment med tre produkter; Blonde - Grey Hair Cleanser, Color Intensifying Hair Conditioner og Hydrating Hair Conditioner.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.
Wella Professionals inviterede til trendaften

Wella Professionals inviterede til trendaften

Endnu en gang åbnede Wella Professionals dørene op for mere end 320 frisører landet over for at inspirere, udfordre og undervise branchen i de seneste trends.
Glamour og luksus til Gold International Show i København

Glamour og luksus til Gold International Show i København

Modehuset Gold bød 800 frisører fra hele verden til gallaaften i Købehavn med show, cirkusartister og flere nye lanceringer.
En hel weekend med HeadBrands

En hel weekend med HeadBrands

Mere end 250 frisører var kommet fra alle Nordens hjørner for at tage del i den allerførste HeadBrands Xperience – og hvilken oplevelse det var!

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Morten Lynge

Morten Lynge

Dybbølsgade tæt ved Enghave Plads i København ligger en lille frisørsalon med navnet Kushi. Kushi er japansk og betyder kam. Her har Morten Lynge sin salon, og hverken han eller salonen er helt almindelig.
Kevin Murphy

Kevin Murphy

Navnet Kevin Murphy er et af de allerstørste inden for branchen i dag – særligt på grund af hans vellidte produkter med et fokus på miljøet, der sælges i 43 lande.

Nyeste videoer se flere videoer

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

ghd "how to" - perfekte bølger med glattejern

I denne video viser ghd, hvordan man laver det perfekte wavy hår med et glattejern.
Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre stereotyper

Skønhedsbrandet Nõberu of Sweden fortsætter med at udfordre billedet af mandlighed med den nye kampagne Be Yourself More.
Lær at lave en paryk med Redken

Lær at lave en paryk med Redken

Redken viser her, hvordan man kan lave en paryk, der er perfekt til alle Halloween-festerne, der er lige rundt om hjørnet - kun fantasien sætter grænserne!
Simpel opsætning til festlige begivenheder

Simpel opsætning til festlige begivenheder

Få inspiration til en simpel, festlig opsætning her, hvor kun få ting skal brugs til en elegant opsætning.
Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.