LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Sælg produkter:

Nu er det tid til at gøre en indsats!

En af de letteste måder at øge omsætningen såvel som indtjeningen på er bl.a., at lade dine displays og udstillingerne i vinduerne dreje sig om de rigtige produkter for dine kunder at bruge i håret i deres eget hjem. Det være sig shampooer, conditioners, stylingprodukter med videre.

Også kendt som detailsalg!

 

    

 

SÅDAN SKABER DU IKKE DETAILSALG
Mange af leverandørerne er i øjeblikket ved at falde over deres egne ben i bestræbelserne på at sælge dig flere produkter.
Og midt i denne hektiske aktivitet, må du SPØRGE DIG SELV, hvor mange af dem hjælper DIG aktivt med at videresælge produkterne til kunderne?
I dagene op til at jeg skulle skrive denne artikel, tog jeg på en lille turné rundt i forskellige saloner i Danmark for at genopfriske min viden om, hvad der sker i vores saloner. Jeg så mange hylder med masser af produkter. Mange, der mest af alt lignede  supermarkeder eller ligefrem lagre… og ikke butikker, man kan købe ind i!!
Ingen billeder eller tekster, der spiller på følelserne og fornemmelserne, ingen tilbud, ingen grunde til at købe, ingen særlige fordele eller kendetegn – bare massevis af produkter!
Hallo – det er ikke detailhandel!
Brug tid på at se billederne til denne artikel godt igennem. De er nemlig taget specielt for at vise dig, hvordan du kan skabe detailsalg.

 

    

 

SÅDAN SKABER DU DETAILSALG
Der er nogle logiske og helt grundlæggende regler, man kan følge, og kombineret med en opmærksomhed omkring detailsalg, vil det give dig fantastiske resultater!
Spørg din produktleverandør om hjælp eller find en specialist, der findes faktisk nogle af os på markedet nu.
Regel 1 - Displays: Kast et ærligt blik på dit nuværende produktsalgsområde samt på dine displays, og spørg dig selv: Fungerer det? Husk sofaer og potteplanter hjælper ikke med at sælge produkter! Er dine ”hotspots” hotte nok? Og inviterer dine produktdisplays kunderne til at shoppe?
Regel 2 - Vinduer: Vinduet eller vinduerne i din salon er stedet, du præsenterer din salon, og stedet du skal sende beskeder til kunderne. De beskeder, du sender, skal derfor gerne rumme et miks af følelsesmæssige og faktuelle informationer til de potentielle kunder, der kører eller går forbi salonen, og den besked, de sender, skal afspejles i salonen, på displays’ne, ved receptionen og ved behandlingspladserne.
Regel 3 - Vær opmærksom på detailjerne: Det er ofte de små ting, der gør en stor forskel!

“MUST HAVES” i salonen:
• Vær opmærksom på, at hele teamet kender tilbuddene, og at de har det rette produktkendskab.
• Vær opmærksom på, at tilbudspriserne er indkodede i salonens computer.
• Vær opmærksom på, at alt reklamematerialet – plakater m.v. - er up-to-date.
• Vær opmærksom på, at der er produkter nok på displays’ne.
• Vær opmærksom på, at displays’ne er rene og ryddelige.
• Vær opmærksom på, at din internetside samt alt andet annoncemateriale i øvrigt kædes sammen med tilbuddene netop nu.
• Vær opmærksom på at teamet har et fælles mål. Det er sjovt at nå målet sammen!

KONKLUSION
Dette er alt sammen ting, du nu kan gøre rigtigt! Og disse ting VIL gøre en forskel! Hvis du behøver hjælp, så få det!

For flere artikler om salg i frisørbranchen se her

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Perlespænder fra Everneed

Perlespænder fra Everneed

Perlespænder og gerne masser af dem er i allerhøjeste trend netop nu. Everneed har nu tilføjet syv smukke perleaccessories til sit sortiment. Perfekt som mersalg.
Celeb Luxury Colorditioner i 10 nuancer hos HeadBrands

Celeb Luxury Colorditioner i 10 nuancer hos HeadBrands

Gem Lite Colorditioner er en pigmenteret, farvebevarende og styrkende balsam, som genopbygger og reparerer bindingerne i håret. Findes hos HeadBrands.
Nyt krøllejern fra Cera Wandbar

Nyt krøllejern fra Cera Wandbar

Cera Wandbar er et nyt krøllejern, der takket være dets ergonomiske vinkel giver mange stylingmuligheder uden at belaste dit håndled, skulder eller albue.
SEB MAN - groomingserie til mænd fra Sebastian Professional

SEB MAN - groomingserie til mænd fra Sebastian Professional

Sebastian Professional lancerer nu SEB MAN - en serie bestående af pleje- og stylingprodukter til hår og skæg til mænd, der ikke vil sættes i bås!
Sheet Mask til håret med All Soft Mega fra Redken

Sheet Mask til håret med All Soft Mega fra Redken

All Soft Mega Sheet Mask er en intensiv hårmaske til tørt og skadet hår og det nyeste skud på stammen i All Soft Mega-serien. Se mere her.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Jorden rundt med Marcelklubben

Jorden rundt med Marcelklubben

Marcelklubbens traditionsrige Londonaften fik i år et nyt udtryk under navnet Marcel International Inspiration og flere af landets store navne var på scenen denne aften.
La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique x Nobi Talai til Paris Fashion Week SS19

Under temaet "Urbane Nomader" skabte La Biosthetique de smukke hår- og makeuplooks til Nobi Talais show under Paris Fashion Week SS19.
L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

L'Oréal Professionnel inviterede til Toni&Guy-seminarium

Der var trendy klip, farve og opsætninger på menuen, da L’Oréal Professionnel inviterede til seminarie med Toni & Guy på Tivoli Hotel i København.
Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' første TrendVison Creative Retreat Experience

Wella Professionals' internationale TrendVision 2018 løb af stablen i Lissabon, og frisører fra hele verden var samlet til en Creative Retreat Experience.
La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

La Biosthetique for Talbot Runhof til Paris Fashion Week SS19

Det er ganske vist nogle uger siden, at Paris Fashion Week SS19 løb af stablen, men det betyder ikke, at vi stopper med at inspireres. La Biosthetique skabte hårlooket til Talbot Runhofs show.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

John Erik Skovbæk

John Erik Skovbæk

John Erik Skovbæk har været frisør i 25 år, men han føler sig stadig udfordret på den gode måde hver eneste dag og synes, frisørbranchen er en branche med en super god energi. John Erik er ejer af Stender på Strøget.
John Stender

John Stender

John Stender holdt op med at klippe for mange år siden. Men han er købmand til fingerspidserne, og han ser gerne sine 20 saloner udvidet til 30-35 stykker over årene.

Nyeste videoer se flere videoer

2-i-1 festhår med Regis Salons

2-i-1 festhår med Regis Salons

Britiske Regis Salons har sammen med Creative Director Kieron Fowles skabt to glamourøse festfrisurer, som din kunde enkelt kan genskabe selv. Se videoen her!
Lær at skygge rødderne med Jenny Strebe og Schwarzkopf

Lær at skygge rødderne med Jenny Strebe og Schwarzkopf

I denne video viser Schwarzkopf Professionals sammen med Jenny Strebe hvordan du skygger rødderne i en reversed balayage; et nyt og spændende look.
Frivillige og Goldwell klippede hjemløse på Rådhuspladsen

Frivillige og Goldwell klippede hjemløse på Rådhuspladsen

Igen i år stillede en række frivillige frisører op på Rådhuspladsen den 11. december for at tilbyde gratis klip og styling til hjemløse i juletiden.
Naturlige og teksturerede bølger med ghd

Naturlige og teksturerede bølger med ghd

I denne video viser ghd, hvordan du får det såkaldte "I woke up like this"-look. Naturlige og teksturerede bølger for et cool og sexet look.
Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Long Hair Tutorial af Benjamin Martin -Bryllupsopsætning - tutorial

Talentfulde Benjamin Martin viser i denne tutorial tre forskellige festopsætninger, der passer godt til fest og bryllup. Se videoen her.