LEVERANDØRER

kursuskalender

webshops

Sælg produkter:

Nu er det tid til at gøre en indsats!

En af de letteste måder at øge omsætningen såvel som indtjeningen på er bl.a., at lade dine displays og udstillingerne i vinduerne dreje sig om de rigtige produkter for dine kunder at bruge i håret i deres eget hjem. Det være sig shampooer, conditioners, stylingprodukter med videre.

Også kendt som detailsalg!

 

    

 

SÅDAN SKABER DU IKKE DETAILSALG
Mange af leverandørerne er i øjeblikket ved at falde over deres egne ben i bestræbelserne på at sælge dig flere produkter.
Og midt i denne hektiske aktivitet, må du SPØRGE DIG SELV, hvor mange af dem hjælper DIG aktivt med at videresælge produkterne til kunderne?
I dagene op til at jeg skulle skrive denne artikel, tog jeg på en lille turné rundt i forskellige saloner i Danmark for at genopfriske min viden om, hvad der sker i vores saloner. Jeg så mange hylder med masser af produkter. Mange, der mest af alt lignede  supermarkeder eller ligefrem lagre… og ikke butikker, man kan købe ind i!!
Ingen billeder eller tekster, der spiller på følelserne og fornemmelserne, ingen tilbud, ingen grunde til at købe, ingen særlige fordele eller kendetegn – bare massevis af produkter!
Hallo – det er ikke detailhandel!
Brug tid på at se billederne til denne artikel godt igennem. De er nemlig taget specielt for at vise dig, hvordan du kan skabe detailsalg.

 

    

 

SÅDAN SKABER DU DETAILSALG
Der er nogle logiske og helt grundlæggende regler, man kan følge, og kombineret med en opmærksomhed omkring detailsalg, vil det give dig fantastiske resultater!
Spørg din produktleverandør om hjælp eller find en specialist, der findes faktisk nogle af os på markedet nu.
Regel 1 - Displays: Kast et ærligt blik på dit nuværende produktsalgsområde samt på dine displays, og spørg dig selv: Fungerer det? Husk sofaer og potteplanter hjælper ikke med at sælge produkter! Er dine ”hotspots” hotte nok? Og inviterer dine produktdisplays kunderne til at shoppe?
Regel 2 - Vinduer: Vinduet eller vinduerne i din salon er stedet, du præsenterer din salon, og stedet du skal sende beskeder til kunderne. De beskeder, du sender, skal derfor gerne rumme et miks af følelsesmæssige og faktuelle informationer til de potentielle kunder, der kører eller går forbi salonen, og den besked, de sender, skal afspejles i salonen, på displays’ne, ved receptionen og ved behandlingspladserne.
Regel 3 - Vær opmærksom på detailjerne: Det er ofte de små ting, der gør en stor forskel!

“MUST HAVES” i salonen:
• Vær opmærksom på, at hele teamet kender tilbuddene, og at de har det rette produktkendskab.
• Vær opmærksom på, at tilbudspriserne er indkodede i salonens computer.
• Vær opmærksom på, at alt reklamematerialet – plakater m.v. - er up-to-date.
• Vær opmærksom på, at der er produkter nok på displays’ne.
• Vær opmærksom på, at displays’ne er rene og ryddelige.
• Vær opmærksom på, at din internetside samt alt andet annoncemateriale i øvrigt kædes sammen med tilbuddene netop nu.
• Vær opmærksom på at teamet har et fælles mål. Det er sjovt at nå målet sammen!

KONKLUSION
Dette er alt sammen ting, du nu kan gøre rigtigt! Og disse ting VIL gøre en forskel! Hvis du behøver hjælp, så få det!

For flere artikler om salg i frisørbranchen se her

Annonce

Nyeste produkter se flere produktnyheder

Ny hårplejeserie fra Trinity Haircare

Ny hårplejeserie fra Trinity Haircare

Trinity Haircare lancerer en ny plejeserie med naturens bedste råvarer. Læs mere om det her.
Quick Dry Heat Spray og Curlicue Cream fra Maria Nila

Quick Dry Heat Spray og Curlicue Cream fra Maria Nila

To nyehder fra Maria Nila. Quick Dry Heat Spray er en beskyttende og glansgivende varmebeskyttelse. Curlicue Cream er en stylingcreme til krøllet hår.
CC-Series Copper Ceramic og HD Calima Copper fra Jaguar

CC-Series Copper Ceramic og HD Calima Copper fra Jaguar

Kobber er trendfarven, der har fundet vejen frem indretningen i hjemme til salonerne. Jaguar lancerer nu en kobberfarvet limited edition.
Paddle brush fra Philip B nu hos Oneblackcar

Paddle brush fra Philip B nu hos Oneblackcar

Børste fra Philip B lavet i de fineste naturmaterialer og ergonomisk design. Læs mere om produktet, der nu fås hos Oneblackcar.
Nyhed hos HeadBrands: Amika Normcore Signature

Nyhed hos HeadBrands: Amika Normcore Signature

Hos HeadBrands finder I nu Amika Normcore Signature, der består af en cremet og skånsom shampoo og conditioner, der mildt rengør og fugter håret.

Annonce

Nyeste shows se flere frisørshows

Efterårsfest med Hair Team Company

Efterårsfest med Hair Team Company

Hair Team Company har netop lige afholdt to shows fyldt med viden, venskabelighed og vilde nyheder! Var du ikke med, kan du læse om de to shows her.
Med ghd backstage til New York Fashion Week

Med ghd backstage til New York Fashion Week

ghd var stolt sponsor, da der skulle styles hår til Jeremy Scotts fashionshow under New York Fashion Week. Manden i spidsen var Eugene Souleiman.
A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

A World in Color – farveeksplosion med Wella Professionals

Det var noget for enhver smag, da Wella Professionals kårede vinderme i TrendVision og relancerede Koleston Perfect i et eventet A World in Color i København.
Intercoiffures europæiske kongres i Interlaken

Intercoiffures europæiske kongres i Interlaken

Frisører fra hele verden rejste gennem fantastiske udsigter til turkise søer og hvide alpetoppe for at mødes på tværs af landegrænser, udveksle erfaringer og inspireres af hinanden.
Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Trinity Haircare fejrede 10 år i Amsterdam

Elite Experience blev afholdt for første gang for at markere Trinity Haircares 10 års jubilæum. Arrangementet i Amsterdam bød på et storslået show med Morten Lynge og Hasse Kliem på scenen.

Annonce

Frisurekollektioner se flere frisurekollektioner

Annonce

Frisørportrætter se flere frisørportrætter

Cherif El-Ayouty

Cherif El-Ayouty

Cherif El-Ayouty købte Cha Cha Cha for nogle måneder siden. Han ser salonkæden som en forretning, men samtidig mener han også branchens sjæl er kunsten og de passionerede medarbejdere.
Jesper Dyrby

Jesper Dyrby

Jesper Dyrbys salon CyberCut ligger i et af Odenses industrikvarterer på 1. sal i en tidligere fabriksbygning, og stilen er lige så rå, som Jesper selv.

Annonce

Nyeste videoer se flere videoer

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Lær mere om Wella Professionals Koleston Perfect Me+

Er du nysgerrig på på Wella Professionals Koleston Perfect Me+? Ved at tage dette 9-minutters seminar lærer du alt, du behøver at vide.
Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Se hvordan du kan klippe en lob med en barberkniv

Her kan du se, hvordan du kan bruge en barberkniv til at klippe en lob. Se videoen her, der viser step-by-step, hvad du skal gøre.
Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Balmain Spring/Summer 2019 Menswear

Bliv inspireret af håret og moden, der var at finde på catwalken, da Balmain Paris afholdte modeshow i slutningen af juni.
Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Fejring af Frisørens dag den 19. juni

Missede du den live tale som Hair Magazines Chief Editor, Camilla Svensson, holdt for frisørerne på Frisøren dag? Se den her!
Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Björn Axén - How to get the look - Blow out brushes

Få inspiration till fine blow out brushes med denne video fra Björn Axén. Her får du indblik i stylingen af hele fire forskellige modeller med forskellige hårlængder og stil.